memebuy23buy

Tekniikanvaihdossa vertauskohteen ikä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5728
    • Rovaniemi

    Tekniikanvaihdossa vertauskohteen ikä??

    Onko jollakin tietoa asiasta, kun suorittaa tekniikanvaihdon, niin onko väliä minkä ikäiseen autoon vertaa sitä, kuhan se on samaa korimallia??

    tässä tapauksessa, että vertaan omaa 320i touring:ia joka on vm.-89 vaikka vm.-85 325i:n?

    Ja eihän ole väliä vaikka vertaa sedan, touringia tai cabia keskenään??
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • Rossifumi
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1030
    • Hamina

    #2
    käsittääkseni vain kopalla on väliä. Viisaammat korjatkoot.
    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

    On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Originally posted by jmp2002
      Onko jollakin tietoa asiasta, kun suorittaa tekniikanvaihdon, niin onko väliä minkä ikäiseen autoon vertaa sitä, kuhan se on samaa korimallia??

      tässä tapauksessa, että vertaan omaa 320i touring:ia joka on vm.-89 vaikka vm.-85 325i:n?

      Ja eihän ole väliä vaikka vertaa sedan, touringia tai cabia keskenään??
      Saman ikäiseen autoon verrataan....Eli jos isompaa moottoria haluat ni abs:t on laitettava.

      Comment

      • Jubu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 937
        • Kuusankoski

        #4
        Originally posted by jmp2002
        Onko jollakin tietoa asiasta, kun suorittaa tekniikanvaihdon, niin onko väliä minkä ikäiseen autoon vertaa sitä, kuhan se on samaa korimallia??

        tässä tapauksessa, että vertaan omaa 320i touring:ia joka on vm.-89 vaikka vm.-85 325i:n?

        Ja eihän ole väliä vaikka vertaa sedan, touringia tai cabia keskenään??
        eli siis , olet kasiysiä päivittämässä 85 tekniikalla.

        hmm... taitaa tulla tossakohtaa vastaan 1.7-87 muuttuva joku ( E 15/04 )pakokaarunormi ja kun sitä vanhempaa moottoria olet vaihtamassa , niin olisikohan niin , että katti pitää asentaa ikäänkuin "varmuudenvuoksi" että arvot kelpaisi. vähäpäästöistä autosta ei tarvi tehdä... viisaammat korjatkoot.

        ja tuo jarruasia , E30 88-> korimalli on tyyppihyväksytty ABS jarruin , joten niitä kaipailee ajokkisi , noin niinkun lakipykäliä seuraten.

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5728
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by Jubu
          eli siis , olet kasiysiä päivittämässä 85 tekniikalla.

          hmm... taitaa tulla tossakohtaa vastaan 1.7-87 muuttuva joku ( E 15/04 )pakokaarunormi ja kun sitä vanhempaa moottoria olet vaihtamassa , niin olisikohan niin , että katti pitää asentaa ikäänkuin "varmuudenvuoksi" että arvot kelpaisi. vähäpäästöistä autosta ei tarvi tehdä... viisaammat korjatkoot.

          ja tuo jarruasia , E30 88-> korimalli on tyyppihyväksytty ABS jarruin , joten niitä kaipailee ajokkisi , noin niinkun lakipykäliä seuraten.
          Öö, tekniikka olisi tulossa 525 24v vuosimallia - 90-93, mutta ajattelin, kun roin konttorilla oli jätkät kuin öö aapisessa, että jos se menisi läpi sillä että vertaan -85 vuosimallin 325, kun siinä ei ole abs-jarruja.
          Ja kun kysyin niiltä että onko väliä minkäikäiseen vertaan, niin sanoin vain että mallisarjan isoimpaan, ei muuta.

          Taitaa kummiskin olla helpointa, että myy tuon pois ja ostaa abs:llisen vehkeen jostain.. tai sit nakkaa tuohon ne abs-jarrut.
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #6
            Originally posted by jmp2002
            Öö, tekniikka olisi tulossa 525 24v vuosimallia - 90-93, mutta ajattelin, kun roin konttorilla oli jätkät kuin öö aapisessa, että jos se menisi läpi sillä että vertaan -85 vuosimallin 325, kun siinä ei ole abs-jarruja.
            Ja kun kysyin niiltä että onko väliä minkäikäiseen vertaan, niin sanoin vain että mallisarjan isoimpaan, ei muuta.

            Taitaa kummiskin olla helpointa, että myy tuon pois ja ostaa abs:llisen vehkeen jostain.. tai sit nakkaa tuohon ne abs-jarrut.

            Minä kun kävin tuossa asemalla kyselemässä, ni ne otti rekisteriotteesta jonkun koodin ja näpytteli tietokoneelle.Siinähän sitten luki isolla heti ekana että mallisarjan tehokkaimmassa ABS jarrut vakiona, eli eipä siinä auttanu vastaan jupista...

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Jubu
              hmm... taitaa tulla tossakohtaa vastaan 1.7-87 muuttuva joku ( E 15/04 )pakokaarunormi ja kun sitä vanhempaa moottoria olet vaihtamassa , niin olisikohan niin , että katti pitää asentaa ikäänkuin "varmuudenvuoksi" että arvot kelpaisi. vähäpäästöistä autosta ei tarvi tehdä... viisaammat korjatkoot.
              AKE:n sivuilta löytynee (ainakin aikoinaan löytyi, on mulla myös koneella) Suomen BMW:n kirjallinen todistus että kaikki BMW:n moottorit on täyttäneet 15/04 päästönormin vuodesta 1983 alkaen.
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                ..........
                Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:37.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5728
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by muggo
                  Tuoltahan se löytyy stikystä, siis ne laput ( http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=31120 )

                  jp2002, sun touringissa siis ei ole abseja? No asiassa ei pitäis olla mitään ongelmaa koska 192hp ei ylitä sitä absi-rajaa, eriasia jos oisit ahtamassa ja haluaisit maksimitehot ottaa pihalle.
                  ei ole abs-jarruja, no mistä saan laput missä olisi, että e30 325i vm.89 on tehty ilman abs-jarruja?? kun semmoista lappua ei suomesta eikä ruotsista saa..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    .............
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:37.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5728
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by muggo
                      Mihin tarvit ABS-jarruja? Siis paitsi jos olet turbottamassa, tota koneswappia varten et niitä tarvi käsittääkseni.. tai sitten on aivot totaalisen jumissa nyt.

                      Eniveis, koneen päästövaatimukset jne menee sen korin mukaan mihin niitä olet pulttaamassa, ei verrokkiauton mukaan.
                      Että pystyn verrata alustaa 325i malliin, kun ake:n mukaan ei ole tehty 325i ilman abs-jarruja.
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #12
                        ........
                        Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:37.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • Jubu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 937
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Originally posted by jmp2002
                          Että pystyn verrata alustaa 325i malliin, kun ake:n mukaan ei ole tehty 325i ilman abs-jarruja.
                          abseja tarvit vain -88 ja uudempaan, jos sitä olet muuttamassa 325 vastaavaksi.
                          Ja jos autosi on -89 , niin uskallampa väittää, että autosi tulee vastata -89 vuotista 325:ttä eikä haluamaasi vuosimallia.
                          eli tällöin tarvit ne absit ajokkiisi. voi olla, että tuurilla saat ilman abseja , mutta ei todellakaan kannata projektia laskea sen varaan.

                          itselläni ainakin yksi tekniikanvaihto loppui alkuunsa , kun tuli tuo abs asia esiin. ahdasmieliä olivat konttorilla , perkeles.

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5728
                            • Rovaniemi

                            #14
                            No abs:n osat on jo kohtapuolin tulossa, että ei lannistuta... Mutta tuosta pitäis oikeen saada varma tieto, että onko väliä minkä ikäiseen vertaa, kuhan on mallisarjan isoin versio.
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • jeemu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1844
                              • 67700

                              #15
                              Eikös se verrata saman ikäiseen kun se sun korikin on
                              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                              Comment

                              Working...
                              X