Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw F30 jarrupalojen kuittaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemariautoilija
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 24
    • Helsinki

    Bmw F30 jarrupalojen kuittaus?

    Osaisiko joku auttaa? F30 mittaristoon tuli merkkivalo (keltainen) ja kehoitus tarkistaa takajarrupalojen kuluneisuus. No, tarkistin että jarrupalat oli hyvässä kunnossa yli 5mm paksut. Katsoin youtubesta, miten voin kuitata tuon turhan huomautuksen. Tein ohjeiden mukaan, mutta näyttö ilmoitti, ettei prosessi onnistunut ja huomiokolmio muuttui punaiseksi! Miten pystyn kuittaamaan tuon aiheettoman huomautuksen? Kiitos jo etukäteen

    Mikko
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    #2
    Katsoitko sisemmän palan kunnon missä tunnistimen johto on kiinni? Eiköhän se anturi ole osunut levyyn, tai anturin piuha poikki / liitos huono tms - siksi ei nollauskaan onnistu.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • bemariautoilija
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 24
      • Helsinki

      #3
      Jarrupalojen kuittaus mittarista?

      Osaisiko joku auttaa? F30 mittaristoon tuli merkkivalo (keltainen) ja kehoitus tarkistaa takajarrupalojen kuluneisuus. No, tarkistin että jarrupalat oli hyvässä kunnossa yli 5mm paksut. Katsoin youtubesta, miten voin kuitata tuon turhan huomautuksen. Tein ohjeiden mukaan, mutta näyttö ilmoitti, ettei prosessi onnistunut ja huomiokolmio muuttui punaiseksi! Miten pystyn kuittaamaan tuon aiheettoman huomautuksen? Kiitos jo etukäteen

      Tilanne juuri sama kuin tässä videossa:



      Mikko

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        Mutta missä kunnossa se anturi on?
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • bemariautoilija
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 24
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Dualfun View Post
          Katsoitko sisemmän palan kunnon missä tunnistimen johto on kiinni? Eiköhän se anturi ole osunut levyyn, tai anturin piuha poikki / liitos huono tms - siksi ei nollauskaan onnistu.

          Ok, täytyy tarkastaa anturit ja liitokset! Uusia tarvittaessa. Kiitos

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by bemariautoilija View Post
            Osaisiko joku auttaa? F30 mittaristoon tuli merkkivalo (keltainen) ja kehoitus tarkistaa takajarrupalojen kuluneisuus. No, tarkistin että jarrupalat oli hyvässä kunnossa yli 5mm paksut. Katsoin youtubesta, miten voin kuitata tuon turhan huomautuksen. Tein ohjeiden mukaan, mutta näyttö ilmoitti, ettei prosessi onnistunut ja huomiokolmio muuttui punaiseksi! Miten pystyn kuittaamaan tuon aiheettoman huomautuksen? Kiitos jo etukäteen

            Tilanne juuri sama kuin tässä videossa:



            Mikko
            Tarkistitko sisemmät palat?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1827
              • N/A

              #7
              Originally posted by bemariautoilija View Post
              Osaisiko joku auttaa? F30 mittaristoon tuli merkkivalo (keltainen) ja kehoitus tarkistaa takajarrupalojen kuluneisuus. No, tarkistin että jarrupalat oli hyvässä kunnossa yli 5mm paksut. Katsoin youtubesta, miten voin kuitata tuon turhan huomautuksen. Tein ohjeiden mukaan, mutta näyttö ilmoitti, ettei prosessi onnistunut ja huomiokolmio muuttui punaiseksi! Miten pystyn kuittaamaan tuon aiheettoman huomautuksen? Kiitos jo etukäteen

              Mikko
              Ei sitä taida voida kuitata kuluneella anturilla. Silloin käy juuri noin, että saa punaisen kolmion.

              Nyt tuskin muu auttaa kuin vaihtaa se anturi.
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 930
                • Kouvola/Myllykoski

                #8
                Ja onkohan vielä niin, että punaisen varoituksen kuittaus vaatii testerin.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17844
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by JiiVee92 View Post
                  Ja onkohan vielä niin, että punaisen varoituksen kuittaus vaatii testerin.
                  Kyllä, jos vikakoodi on jäänyt muistiin kuluneisuusanturilta, pitää se ottaa ensin pois jotta nollaus ylipäätään onnistuu.
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • bemariautoilija
                    Newbiemmer
                    • Apr 2010
                    • 24
                    • Helsinki

                    #10
                    Vikakoodin lukua ja kuittausta kaivataan Vantaa

                    No, niin! Takajarrupalat oli hyvässä kunnossa. Juuri vaihdettu, mutta huolimattomasti laitettu anturinjohto, joka oli päässyt kulumaan rikki. Ei kulkenut ilmausnipan kautta vaan pääsi osumaan vanteeseen! Vaihdoin tuon kulumisanturin ja nyt tarvitaan vikakoodin kuittausta! Löytyykö keneltäkään laitteita joilla voisi kuitata tuon vian pois? Alue olisi pääkaupunkiseutu, Vantaa.

                    Laita vaikka viestiä suoraan 0505591719 Mikko

                    Kiitos jo etukäteen!


                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Kyllä, jos vikakoodi on jäänyt muistiin kuluneisuusanturilta, pitää se ottaa ensin pois jotta nollaus ylipäätään onnistuu.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17844
                      • PKS

                      #11
                      Tämä hieno F30 tuli kuntoon vikakoodin poistolla ja sen jälkeen myös CBS nollaus onnistui oikeaoppisesti, tietokoneella.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #12
                        Aivan yhtä "oikeaoppisesti" se nollataan mittaristosta.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17844
                          • PKS

                          #13
                          Originally posted by suppari View Post
                          Aivan yhtä "oikeaoppisesti" se nollataan mittaristosta.
                          No, tarkoitin toki sitä että nollaus onnistui vasta sen jälkeen oikeaoppisesti = siten kuten pitikin :think
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • bemariautoilija
                            Newbiemmer
                            • Apr 2010
                            • 24
                            • Helsinki

                            #14
                            Viivakoodi kuitattu ja ongelma poistunut

                            Vikakoodi poistettu ja ongelma poistui.

                            Kiitos

                            Mikko

                            Comment

                            • -J-T-A-
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 297
                              • Espoo

                              #15
                              Omassa autossa vaihdettiin kaikki jarrukamat (levyt, palat ja anturi), mutta silti nollaus ei onnistunut mittarista tai testerillä.

                              Syynä aktiivinen vikakoodi, joka poistui vain, kun uusien jarrupalojen paksuus oli kalibroitu/syötetty järjestelmään.
                              ----------------‐‐‐--------
                              G21 330e x-drive
                              E34 530i
                              F800S
                              F30 330d (ex)
                              E91 330d (ex)
                              E81 120d (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎