Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDS Nostaa lämpöjä ?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kinuli
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 21

    2.5 TDS Nostaa lämpöjä ?????

    Ongelmana on 325 tds:än lämmön nousut...Eli lämmöt pysyy kurissa tyhjäkäynnillä, normaalisti ajettaessa ym, mutta heti jos ajaa kaasupohjassa vähänkin aikaa, esim ohitustilanteessa, niin mittari pomppaa tappiin melkein samantien !! ( ja laskee kyllä myös normaaliksi tosi nopeasti ) Visko on vaihdettu, termostaatti vaihdettu....mutta ei auttanut yhtään. Kaikki vihjeet ja apu on enemmän kun tervetullutta !!!
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Kansi halki tai ainakin pahvi sökö eli jostain työntää painetta vesipuolelle kun ahdot nousee.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • mikkiz
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 321
      • Lpr

      #3
      Aivan samanlaiset oli oireet mulla ja tuloksena oli haljennut kansi Eipä noissa vielä ole kukaan tainnut pelkällä pahvilla selvitä?? Itseltä oli vielä saksan poika näppärästi leikellyt termostaatin kappaleiksi, jottei olisi heti huomannut! Onnea vaan ja toivotaan että kansi olisi säästynyt
      Jos kansi remppa tulee ajankohtaiseksi niin laittele PM.ää jos ohjeita tms. kaipaat...
      E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

      Comment

      • BestMotorWith
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 382
        • Hämeenlinna

        #4
        Onko tarkistettu ettei vesipumpun siipi vaan oo irti? nimittäin se muovinen siipi haurastuu ja hajoaa ajankuluessa itekseen sinne..
        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

        Comment

        • kinuli
          Newbiemmer
          • Jan 2005
          • 21

          #5
          Originally posted by BestMotorWith
          Onko tarkistettu ettei vesipumpun siipi vaan oo irti? nimittäin se muovinen siipi haurastuu ja hajoaa ajankuluessa itekseen sinne..
          Joo tää vesipumppu on vielä huomenna tsekkaus vuorossa, mutta tuota kansihommaa jo vähän pelkäsinkin....

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #6
            Originally posted by kinuli View Post
            Ongelmana on 325 tds:än lämmön nousut...Eli lämmöt pysyy kurissa tyhjäkäynnillä, normaalisti ajettaessa ym, mutta heti jos ajaa kaasupohjassa vähänkin aikaa, esim ohitustilanteessa, niin mittari pomppaa tappiin melkein samantien !! ( ja laskee kyllä myös normaaliksi tosi nopeasti ) Visko on vaihdettu, termostaatti vaihdettu....mutta ei auttanut yhtään. Kaikki vihjeet ja apu on enemmän kun tervetullutta !!!
            Voi vittujen kevät sama juttu, kyseessä vain 525tdsa... Viskon vaihdoin juuri, mutta ei auttanut asiaan. Termarista tai vesipumpusta ei ole tietoo... Onko mullakin siis todennäköisesti kansi vittuuna? Mistähän toi niinku olis yhtäkkiä mennyt
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Wiking View Post
              Mistähän toi niinku olis yhtäkkiä mennyt
              Ei ne katto aikaa eikä paikkaa,ne vaan menee.....:think
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                #8
                No voi vittu saatana

                Mil ton nyt pystyis parhaiten toteemaan et mikä tos on? Pystyykö korjaamolla jotenki mittaamaan?
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • ][_äski
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 80
                  • Espoo

                  #9
                  itellä oli samainen vika ja tuloksena oli vesipumppu josta siivet menny. uusi teräksinen vaan tilalle.
                  e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
                  ex. e46 320d Touring -00
                  ex.e36 325 TDS Touring

                  Comment

                  • Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

                    #10
                    Ihmettelen vain et jos on vesipumppu, niin miks kuitenkin laskee lämmöt normaaliksi niin nopeasti tyhjäkäynnillä?
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      #11
                      No nyt se vika sitten selvis... VESIPUMPUN akseli alkoi pyöriä tyhjää jos vähän enemmän tuli vastusta=enemmän kierroksia...

                      No nyt on uus visko, termari ja pumppu, hinta 355e
                      muut osat uusia, paitsi visko oli käytetty...

                      On tää ihanan halpaa, ostin ton syyskuus ja nyt mennyt korjauksiin yli 1200€..
                      mukaan ei oo laskettu renkaita tai muita kuluja....
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎