BMW 300-sarjan kirjassa puhuttiin vm94-97 koneista, joissa on nikasil-käsittely ja että koneita olisi vaihdettu takuuseen. Pitääkö paikkansa?
Missä konetyypeissä on tämä käsittely?
Besuchen Sie die BMW Welt und das BMW Museum – das Herz der Marke BMW mit Ausstellungen, Erlebniswelt und Auslieferungen.
Tuon perusteella oireet tulee aika nopeasti näkyviin jos niitä on, eli puristukset häviää -> kylmäkäynnistys vaikeaa/ei käynnisty, varmaan Suomessa aika helposti havaittavissa.
Ööö, ainakin E34/E32:ssa tuo taisi koskea järjestään rapakoin toisella puolella olevia koslia? Ja syy taisi olla heidän erikoisempi löpö tjsp.?
Samaa ongelmaa myös Iso-Britanniassa. Suuri rikkipitoisuus polttoaineessa syö pinnoitteen ja autolla ajetaan lyhyttä ajoa, jossa kone ei ehdi kunnolla lämpeämään.
Comment