Announcement

Collapse
No announcement yet.

pulttijaon muutos aluvanteeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11687
    • Kouvola

    pulttijaon muutos aluvanteeseen

    Nyt tuli saksasta uudet 17" BBS:n alut mutta pulttijako on 5x120 ja se pitäisi saada muutettua 4x100 jaolle!

    onko kellään tietoa kymenlaakson alueella kuka hitsaisi noi vanhat reiät umpeen ja poraisi uuden jaon tilalle?

    mihinkään hirveän kauas ei viittisi alkaa noita viemään ku tulee sitte toimituskuluja mukavasti ku ei noi vanteet muutenkaan mistään halvimmasta päästä olleet!

    takaportiksi on jätetty sitte, että myydään noi sitte jollekkin kenen autoon ne sopii
  • juiceE36
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 73
    • Espoo

    #2
    En varsinaisesti vastaa kysymykseen mutta elä hyvä mies pilaa kalliita bebsejä millään hitsaa-poraauusiks-patenteilla! Ei vissiin mahdu jaon muuttavia spacereita väliin?
    e61 530da M-Sport & e36 325i

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #3
      Originally posted by juiceE36
      En varsinaisesti vastaa kysymykseen mutta elä hyvä mies pilaa kalliita bebsejä millään hitsaa-poraauusiks-patenteilla! Ei vissiin mahdu jaon muuttavia spacereita väliin?


      Asiasta kolmanteen.. kyllähän noilla vanteilla menee vielä kevyesti ~20mm "jaonmuutos" spaceri (vaatii melkein muutenkin 20mm palat), joten ei ole pakko muuttaa jakoa vanteisiin.. MUTTA.. jos meinaa noita spacereita käyttää niin 5-pultti jakoon ei mahdu kuin 4 pulttia paikoilleen. Kuten kaikki tietävät niin se yksi menee päällekäin..

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11687
        • Kouvola

        #4
        noi on kaikki vanteet 20 offsetillä, että en tiiä mahtuuko ne enää alle jos heittää spacerit vielä

        Comment

        • Kilpuri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 831
          • Tampere

          #5
          Jaon muuttavat spacerit... hmmm. kuulostaa mielenkiintoiselta. Mistä noita saa?
          Now: 525xd -09
          Ex: 330d -07
          Ex: 328i -96

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            #6
            Originally posted by Esko
            noi on kaikki vanteet 20 offsetillä, että en tiiä mahtuuko ne enää alle jos heittää spacerit vielä
            Niin eikös ne ollu 8x17" ET20 ? Mun ajatusmaailman mukaan nuo VAATII ~20mm levikepalat. Varsinkin taakse on ihan välttämättömät, jos meinaa saada ns. optiikan kohdalleen Niin siis jossei suunnittele kumeiksi jotain 245/45 tms..

            Joku noita jaonmuutos spacereitä oikein tekikin.. löytyi jopa 5x120 -> 4x100:kin.. Helpoitenhan tuo onnistuu ku kävelee paikalliseen koneistamoon ja kertoo mitä haluaa. Pikku juttu asiansa osaavassa paikassa. Saa vielä samalla keskityksetkin justiinsa napaan ja vanteeseen. Noissa yleismalleissa tahtoo olla vähä niin ja näin yleensä..

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5164
              • Kuopio

              #7
              kyllä aina yhdet bbs voi uhrata hyvän tarkoituksen eteen.... eiköhän noille ostaja löydy 4x100 jaollakin? jokainen 5x120 köyhä voi vain voivotella että mistä saisin itselleni bbs:t

              tuollaisten palojen sorvaaminen todellakin työnsä osaavalle sorvarille on palakakkua. asiallisella jyrsimellä varsin helppoa, pikkasen matikkaa vain...
              materiaali kulut varmaan tulee olemaan enemmän kuin itse työn osuus. laadukkaissa adaptereissa itse vanteen kiinnittävä kierre on toteutettu erillisellä holkilla adapterissa. tälläiset oikeasti kunnon kaupan adapterit maksavat helposti 300eur / sarja.

              uskoisin että pulttijaon muutos + palat väliin tulee loppujen lopus helpompi vaihtoehto ja halvempi !

              kuten maza jo totesikin... myös minun ajatusmaailman mukaan nuo vaatii sen 20mm palaa väliin joka tapauksessa, jotta optiikka on kohdillaan... ja eihän noille tarvii laitaa kuin 205/40 kumit, jolloin madaltaminen asiallisesti on mahdollista.
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #8
                Pikku ajatus vain, mutta tulisiko kysymykseen pyörännapojen vaihtaminen 5-pulttisiksi?
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • Xhawk
                  OBTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 2326
                  • Kierrosalueella (hki)

                  #9
                  Originally posted by Ravermeister
                  Pikku ajatus vain, mutta tulisiko kysymykseen pyörännapojen vaihtaminen 5-pulttisiksi?
                  Pitäs heittää aika paljon M3 roipetta alustaan että onnistuisi.
                  "Position One, Position One"
                  Punainen miesten voimisteluauto

                  BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                  Comment

                  • Heguli
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 815
                    • www.e30m3.fi

                    #10
                    Myy ne pois ja osta uudet tilalle.
                    Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      #11
                      Originally posted by jani
                      materiaali kulut varmaan tulee olemaan enemmän kuin itse työn osuus. laadukkaissa adaptereissa itse vanteen kiinnittävä kierre on toteutettu erillisellä holkilla adapterissa. tälläiset oikeasti kunnon kaupan adapterit maksavat helposti 300eur / sarja.
                      Jos noin, niin silloin kyllä ollaan tunkemassa aivan tarpeettoman laadukasta materiaalia tuohon paikkaan. Liikutaan jo titaanin hintaluokassa. Varsinkin teräksen kilohinta on niin olematon, että sitä ei juurikaan kannata mainita tuollaisissa osissa. Jos tiedät sellaisia koneistamoita jotka tekevät tuollaisia koneistuksia sen hinnan alle, niin ei muuta kuin osoitteita tänne. Töitä on kyllä tarjolla useammallekkin miehelle.

                      Olisiko noissa mainitsemissasi kierroholkillisissa adaptereissa kyse siitä, että ne ovat tehty kivoihin tuuninkiväreihin anodisoidusta alumiinista. Tällöin ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin laittaa helicoil-kierre tai erillinen holkki.

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11687
                        • Kouvola

                        #12
                        juu ei noi M3 kamat tule ihan hinnan ja saatavuuden takia...

                        ketuttaa vaan sillee ku noita vanteita ei saa ku 5x120 pulttijaolla mutta näyttää E30:n alla mainioilta ja vielä kiillotetulla reunalla! pitää nyt tänään ja huomee kattoa mitä tekee täytyy vähä soitella noihin koneistamoihin ja tiedustella tota hitsausta&porausta...jos ei muuta ni laitetaan noi vaikka porukoiden autoon alle

                        kuitenkin tarkotus olis alle BBS:t saada 16-17" ja mielellään tietty vielä RS:t ja ne kaikki paremman näköiset tuppaa olemaan kanssa väärällä jaolla

                        tosin ku hinnoista sovitaan ni kyllä mä voin noi myydäkkin

                        tossa vielä kuva noista...täytyy tänää räpsiä muutama foto niistä tarkemmin ku toi on ebayn myyntikuva
                        Last edited by Esko; 11-08-2005, 08:23.

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Esko
                          kuitenkin tarkotus olis alle BBS:t saada 16-17" ja mielellään tietty vielä RS:t ja ne kaikki paremman näköiset tuppaa olemaan kanssa väärällä jaolla
                          Tai siis sulla on vaan vääränlainen auto...

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11687
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Kyytsis
                            Tai siis sulla on vaan vääränlainen auto...
                            autossahan ei ole mitään vikaa

                            napsin tossa eilen muutaman kuvan vanteista...
                            pitäs nyt viikonloppuna ottaa hammasharja kouraan ja puunata noi välit tarkkaan ku on niin paskassa

                            eikä kenelläkään ole edelleenkään hajua kuka kymenlaakson suunnalla tekisi noita pulttijaon muutoksia? tai edes Etelä-Suomen alueella?


                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #15
                              Mulla on jokseenkin sellanen käsitys, että eiks sinne keskiöön vois tehdä toisetkin reijät, jotka olis sitte 5x120 jaolliset? Vai mahtuuko sinne? Se voi kyllä olla että ei mahdu

                              En tiiä kyllä mitä JFD tekee myllykoskella, kyseleppä Jvakeva:lta minkälaisia koneistuksia ne tekee... Ihan täysin hakuammuntaa, mut kannattaa kokeilla jos ne tekis
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎