Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D -01 -> -03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #16
    Jep!

    Kuulostaa kyllä ihan asialliselta laitteelta! Tommosilla arvoilla vois harkita ostavansa joskus. Ite en vaan uskaltas kyllä ajaa noin kovilla tehoilla ja väännöillä... jänishousu kun olen.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Wackot
      Kuulostaa kyllä ihan asialliselta laitteelta! Tommosilla arvoilla vois harkita ostavansa joskus. Ite en vaan uskaltas kyllä ajaa noin kovilla tehoilla ja väännöillä... jänishousu kun olen.
      Kyllä kai bemu sen +25% kestää vallan hyvin
      Aiempi (opel vectra dti) jolla ajoin 100 tkm (95-195 tkm) joista viimeiset 70 tkm lastutettuna,+30 % tuli vääntöä ja tehoa ja koskaan ei ollut kestävyyden kanssa ongelmia.Kulutus ei opelissa muuttunut juurikaan ,toki en koskaan ole sitä aktiivisesti seurantkaan..
      Tai miksei kaikki vehkeet saa rikki ,vaikka sen vakionkin kun sitä väärin käyttää.
      Lisääntynyt vääntö matalla on varmasti se pahin rasite kytkimelle \laatikolle.
      Itse kanssa lastutan tämän nykyisen auton kenties keväällä ..toistaiseksi nuo
      184\390 on riittänyt mutta ainahan voimaa on liian vähän sehän on selvä.
      Oulussa http://www.powerflash.fi/ oli kokeiltu 530d e39 +250\+600 nm mutta steptronic ei tykännyt moisesta kuulemma vaihdoissa ns. luisti liikaa,softa päivittiin n.230\500 jolloin ei mitään ongelmia.

      No otsikon aiheeseen vielä..
      Oma e39 530da touring keskiulutus n 10tkm aikana on 7.7l\100km keskinopeuden ollessa 66 km\h eli aika paljon ajetaan maantietä.
      Matkaajossa pääsee n 7l\100 km..kaasujalasta riippuen.
      Abs anturi sekä etuiskarit (205 tkm:ssä) on pitänyt vaihtaa muuten pelannut
      ok.Omassa on takalasin pyyhin vielä viallinen jonka korjaausta tappelen autoliikkeen kanssa...
      Tyyppivikoja lienee ilmassamittari ja turbojakin näistä on mennyt,tietty muut osat kuluu kuten muissakin merkeissä.
      Ammattilaiset korjatkoon jos olen vikojen suhteen väärässä..12tkm vasta bmw kuski
      Last edited by veku; 15-08-2005, 21:27.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • VilkkuS
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 32
        • Helsinki

        #18
        Tuossa noita 530d M57D29 moottorin arvoja:

        135 kW (181 hp) @ 4000 390 N·m (288 ft·lbf) @ 1750-3200 1998
        135 kW (181 hp) @ 4000 410 N·m (302 ft·lbf) @ 2000-3000 1998
        142 kW (190 hp) @ 4000 410 N·m (302 ft·lbf) @ 1750-3000 2000

        M57D29 (E39)
        530d 8.0 s 225 km/h 1998-2000
        530dA 8.2 s 225 km/h

        530d 7.8 s 230 km/h 2000-2003
        530dA 8.0 s 230 km/h

        Turboja noihin on paljon uusittu, eli siis rikki niitä on saatu.
        Tänne tuollainen 2002 malli ostettiin, ja siihenkin oli kuivain uusittu 150tkm

        Liekö sitten ettei nykykäyttäjät viitsi enää turbo autoa käyttää, kun on poljettu naama ja turbo punasena?
        Vai onko ihan rakenteellista heikkoutta tai jotain suunnittelu vikaa jäähdytyksessä tjs?

        Näyttipä tuossakin olevan ko kone myynnissä ( JA TURBO RIKKI ):
        -Yhtä tyhmä kuin muutkin-

        Comment

        • JUHHisi
          Newbiemmer
          • Jul 2008
          • 3
          • Häme

          #19
          Kertokaas vielä aloittelialle että mikäs tuo tuollainen 204hv & 410nm koneen mallimerkintä on ?



          Tuossa esim.330d jossa kerrotaan olevan 204hp.. ?
          Kun ei ihan täsmänny mikään noista aiemmin listatuista malleista tuon tehoihin ..

          Mutta ilmeisesti kyseessä on kuitenkin ns. uusipainos tuosta 3litraisesta bmw-kiisselistä ?

          Kauhee 530d/330d kuume !

          edit:
          Niin ja kyseessä on vielä 6-vaihteinen manuaali. Ilmeisesti kuudes vaihde tullut vasta tuon "uudemman" koneen myötä...
          Last edited by JUHHisi; 24-07-2008, 00:19.

          Comment

          • docjones
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 127

            #20
            Originally posted by JUHHisi View Post
            Kertokaas vielä aloittelialle että mikäs tuo tuollainen 204hv & 410nm koneen mallimerkintä on ?



            Tuossa esim.330d jossa kerrotaan olevan 204hp.. ?
            Kun ei ihan täsmänny mikään noista aiemmin listatuista malleista tuon tehoihin ..

            Mutta ilmeisesti kyseessä on kuitenkin ns. uusipainos tuosta 3litraisesta bmw-kiisselistä ?

            Kauhee 530d/330d kuume !

            edit:
            Niin ja kyseessä on vielä 6-vaihteinen manuaali. Ilmeisesti kuudes vaihde tullut vasta tuon "uudemman" koneen myötä...
            Tuota 204hv/410Nm konetta on saanut vain 330d ja X3 3.0d nokalla. Kyseessa on ensimmäinen inkarnaatio uudemmasta M57TU30 koneesta. Sama mylly kuin e60:sen nokalla vuotta myöhemmin. Ilmeisesti vain detunettu koska muut komponentit eivät tuohon maailmanaikaan olleet virallisesti 500Nm väännölle sopivia. 6v aski tuli tuon M57D30->M57TU30 päivityksen kanssa samalla. Mikäli tuollaista olet hankkimassa niin tämä uudempi ehdottomasti. On monin tavoin vanhempaa parempi. Vanha M57D30 kuitenkin julkaistiin jo vuonna -97 joten tekniikka on toista vuosikymmentä vanhaa jo.

            -
            JN

            Comment

            • JUHHisi
              Newbiemmer
              • Jul 2008
              • 3
              • Häme

              #21
              Originally posted by docjones View Post
              Tuota 204hv/410Nm konetta on saanut vain 330d ja X3 3.0d nokalla. Kyseessa on ensimmäinen inkarnaatio uudemmasta M57TU30 koneesta. Sama mylly kuin e60:sen nokalla vuotta myöhemmin. Ilmeisesti vain detunettu koska muut komponentit eivät tuohon maailmanaikaan olleet virallisesti 500Nm väännölle sopivia. 6v aski tuli tuon M57D30->M57TU30 päivityksen kanssa samalla. Mikäli tuollaista olet hankkimassa niin tämä uudempi ehdottomasti. On monin tavoin vanhempaa parempi. Vanha M57D30 kuitenkin julkaistiin jo vuonna -97 joten tekniikka on toista vuosikymmentä vanhaa jo.

              -
              JN
              JAAHAS! Tämähän selvensi jo paljon. Eli kyseessä on jo todellakin tämä uusi moottori laimeammalla ohjelmalla(detune?) vain? Vai onko ihan joissain koneen osissakin eroja?

              Mitens kun tuola E60 530d topicissa luki että myös MANUAALEISSA olisi imusarjassa ne läpät! Mahtaakohan myös tässä 204hp koneessa olla läpät jos kyseessä on MANUAALI?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎