Autosta taisi hajota ABS moduli. ABS-, luistonesto- ja rengaspaineenvalvonnan merkkivalot syttyivät kojelautaan. ISTA/D antaa virhekoodin "005DF5 ABS Module; Internal fault", ja ehdotus on suoraviivaisesti vaihtaa moduli. Kaikilta pyöräantureilta näyttää ISTAn näyttöön tulevan järkevää dataa, sulakkeet ovat ehjät.
Uusi ABS moduli maksaa likipitäen auton verran, joten katse on käytetyissä osissa.
TIS:n asennusohjeen mukaan uusi moduli vaatii ohjelmoinnin. Kysymys; jos laitan paikalleen purkuautosta toisen modulin samalla osanumerolla, niin a) vaatiiko sekin ohjelmoinnin, b) onko käytetyn modulin ohjelmointi ylipäätään mahdollista? (eli onko ABS moduli jotenkin lukittu autoon ensimmäisen ohjelmoinnin yhteydessö?), vai c) riittääkö koodaus varusteluettelon mukaiseksi (jonka itsekin saan tehtyä NCSExpertillä) vai tarvitaanko sitäkään?
Potilas on tällä kertaa Mini R50, mutta bemarihan sekin on. Täällä vain on yleensä enemmän osaamista näissä asioissa kuin Mini-foorumeilla.
Uusi ABS moduli maksaa likipitäen auton verran, joten katse on käytetyissä osissa.
TIS:n asennusohjeen mukaan uusi moduli vaatii ohjelmoinnin. Kysymys; jos laitan paikalleen purkuautosta toisen modulin samalla osanumerolla, niin a) vaatiiko sekin ohjelmoinnin, b) onko käytetyn modulin ohjelmointi ylipäätään mahdollista? (eli onko ABS moduli jotenkin lukittu autoon ensimmäisen ohjelmoinnin yhteydessö?), vai c) riittääkö koodaus varusteluettelon mukaiseksi (jonka itsekin saan tehtyä NCSExpertillä) vai tarvitaanko sitäkään?
Potilas on tällä kertaa Mini R50, mutta bemarihan sekin on. Täällä vain on yleensä enemmän osaamista näissä asioissa kuin Mini-foorumeilla.
Comment