Eli ei ole aikaisempaa kokemusta kyseistä automerkistä joten aattelin kysyä teiltä.. Eli kannattaako ostaa BMW 320i -92 jolla ajettu 239000km? Kestääkö toi bemarin kone miten hyvin ja mitä kannattaa katsoa erityisesti kun menee katsomaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW:tä ostamassa
Collapse
X
-
pjtuningTags: None
-
Originally posted by pjtuningEli ei ole aikaisempaa kokemusta kyseistä automerkistä joten aattelin kysyä teiltä.. Eli kannattaako ostaa BMW 320i -92 jolla ajettu 239000km? Kestääkö toi bemarin kone miten hyvin ja mitä kannattaa katsoa erityisesti kun menee katsomaan?
239,000 kuulostaa jo ihan järkevältä tän ikäiselle autolle. Netissä näkee samanikäisiä bemareita joilla muka ajettu 136,000, mut paskat. Kato ensiksi ruosteet etenkin helmat ja takakontinreunukset ja ovien alareunat. Tutki vähän sisustaa ja sähkölaitteiden (kattoluukku yms.) toimivuutta. Kato onko koneessa paljon öljyvuotoja. Tarkista että nesteissä ei ole mitään öljynnäköistä paskaa tai nokea. Tarkista että öljyissä ei näy mitään vaahtomaista paskaa. Kokeile miten auto käyttäytyy eri kierroksilla ja heiluuko mestat paljon. Käy vetämässä riehakkaan rundin. Kokeile jarrut ja kytkimet ja vaihdelaatikot. Kato maalipintaa yleisesti että onko maalattu yli niinkuin yleensä tuontiautot ovat. Kysele korjaus/huolto historiasta ja pyydä kaikki dokkarit mitä sillä on. Kuuntele läheltä mahdollisia nakutuksia yms. kolinoita. Näillä pääsee aika pitkälle.Make my day, go away.
-
-
Originally posted by hazys239,000 kuulostaa jo ihan järkevältä tän ikäiselle autolle. Netissä näkee samanikäisiä bemareita joilla muka ajettu 136,000, mut paskat. Kato ensiksi ruosteet etenkin helmat ja takakontinreunukset ja ovien alareunat. Tutki vähän sisustaa ja sähkölaitteiden (kattoluukku yms.) toimivuutta. Kato onko koneessa paljon öljyvuotoja. Tarkista että nesteissä ei ole mitään öljynnäköistä paskaa tai nokea. Tarkista että öljyissä ei näy mitään vaahtomaista paskaa. Kokeile miten auto käyttäytyy eri kierroksilla ja heiluuko mestat paljon. Käy vetämässä riehakkaan rundin. Kokeile jarrut ja kytkimet ja vaihdelaatikot. Kato maalipintaa yleisesti että onko maalattu yli niinkuin yleensä tuontiautot ovat. Kysele korjaus/huolto historiasta ja pyydä kaikki dokkarit mitä sillä on. Kuuntele läheltä mahdollisia nakutuksia yms. kolinoita. Näillä pääsee aika pitkälle.
Lisäksi kolua foorumin vanhat viestit läpi hakusanoilla m50 ja Vanos, että ei pääse puolaviat, vanos-ongelmat ja ilmamäärämittari- sekä lambdahässäkät yllättämään sitten omistuksen alkuvaiheessa.E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by hazys239,000 kuulostaa jo ihan järkevältä tän ikäiselle autolle. Netissä näkee samanikäisiä bemareita joilla muka ajettu 136,000, mut paskat.
Käyppä joskus Keski-Euroopassa ja katsele vähän ympärillesi. Siellä todellakin ajaa jotkut mummotkin 325 coupeilla yms. Suomessa jopa "urheiluautoiksi" nimetyillä vehkeillä. Siellä kun sellaset on ihan tavallisia autoja. Ja mitä tulee Saksan verotukseen, niin tiedän kyllä että jotkut nuoret pitää mummojen nimissä autoaan, mutta on niillä mummoilla itelläänkin noita.
Tuli käytyä vuosi sitten Espanjassa ja siellä tosiaan ajeli vanhukset esim. 325:lla ja coupe Mersuilla, joilla täällä ajelee yleensä nuoret tai keski-ikäiset miehet ja täällä ne on keskivertoa sporttisempia autoja.
Mutta on niitä mittariruuvattujakin varmasti myytävänä, pitää vaan olla aikaa ja asiantuntemusta katsella ja kokeilla autoa ja pyrkiä toteamaan todellinen ajomäärä. Joku Bemareita enemmän rassaillut on hyvä olla mukana.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
Comment