Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylkiteippauksien irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hypodermic
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 117
    • Jyväskylä

    Kylkiteippauksien irroitus?

    Eli omasta bimmeristä löytyy kyljistä tuollaset jonkinlaiset vauhtiviiva teippaukset, jotka on olleet siinä jo edellissä omistajalla, ja liekö koko auton iän ajankin(?). Tyylikkäämpihän tuosta tulisi ilman niitä, jotenka oliskin pari kysymystä niiden irroittamiseen liittyen...

    Yksinkertaisesti, mikä on helpoin/paras/turvallisin keino niiden irroitukseen? Jostain threadista luin takapäässä olevien pienten esim. autoliikkeiden tarrojen irroituksessa, jossa suositeltiin mm. kuumailmapuhaltimella lämmittämistä. Entä kannattaako käyttää jonkinlaista liuotinta tms esim. liimapinnan irroitukseen pellistä? Itse kun en tiedä mitä ainetta uskaltaisi käyttää, sillä maalipinta ei missään nimessä saisi vaurioitua mitenkään.

    Tässäpä vielä kuva autosta niin näette miten komeat tarrat ovat, en itseasiassa ole moisia yhdessäkään toisessa bemarissa nähnyt.

    Ps. Muitakin vinkkejä auton ulkonäön kohentamiseksi otetaan vastaan.

    Ex: E30 318i
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Jep, melkein kannattaa ottaa pois Itse olen jotain tarroja joskus ottanut pois, niin ihan vain kynsin nyppimällä (Homma persiistä), myös voi kokeilla jotain muovi lastaa tms. Liimat lopuksi tärpätillä tms. pois. Varovainen kannattaa olla ja varata aikaa, kun alkaa nyppimään niitä. Jos jollain on nopeampi tapa niin kertokoon...
    Tuollaiset kauan olleet teipit vain tahtoo olla "hivenen" piukassa...
    Jos joskus aiot maalaukselle mennä, niin siinä viimeistään käy nopeasti hiomalla ne pois.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Sami320
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 169
      • Lahti

      #3
      lämmität ihan kevyesti tarraa kuumailma puhaltimella ja vedät samalla tarraa pois lähtee ihan kohtuu helposti.. sitten kun ne on irti niin käy puhdistavalla auto vahalla rajat niin pitäis häipyä melko helposti..
      e30 316 ja e34 520 e46 320d

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        teipit

        Voisin veikata että tepit on alkuperäiset...
        kuumailmapuhallin on hyvä, mutta sillä ei saa lämmittää liikaa, jos epäilee sitä, kannattaa lainata muijan hiustenkuivaajaa josta ei saa tulemaan liian kuumaa.

        Liima jäänteet saat kätevästi puhdistettua suoraan autovahalla (ainakin Auto glymin punainen irroittaa liimat nätisti)
        Jos käytät liuottimia, joudut vahaamaan maalipinnan kuitenkin, niin miksei sitten suoraan vahalla... se on ainakin hellävarainen maalipinnalle.

        Muita vinkkejä autoon...
        Äärettämänä alkuperäis friikkinä laittaisin noi alut vaihtoon ja alkuperäiset 15" bbs alut alle. Muuten en tekis mitään, tai jos korisarja on pakko laittaa, laittaisin M-tech2:sen tai jonkun muun hillityn, kuten kuvan vanhuksessa on..
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Oon kyl muutaman tollasen nähny jossa tommoset tarrat, liekkö ollu joku deluxe paketti aikoinaan jossa sit ois tullu toi takalirppa mukana.Tuo sinun kyllä parhaiten säilyny näkemistäni..

          Kannattaa kattoa vähä tarrojen kuntoa, onko halkeillu. Jos ei niin vähä kuumailmapuhaltimella lämmittää ja alkaa irrottaa.Paskanakki meinaan jos käy niin maalia lähtee mukaan..Sitten liimapintaa jos jää niin vaikka pensalla lähtee..Mutta varmaa jää "haamut" vielä peltiin jos on auringossa paljon seisonu..Ne lähtee hiomavahalla pois, ja kannattaa muutenkii vahata tuon operaation jälkeen koska ne liiman poisto tärpätit vie sen vahan mennessään.

          Ulkonäön kohottamiseen voit vaikka riegerin korisarjan siihen lykätä kiinni jne..Mahdollisuuksia on monia.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Hehe..kolme eri tyylistä ohjetta..No ainakin apua sait
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Venture
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 278
              • Kempele

              #7
              Jos tarrat lähdet kuitenkiin postamaan ni ota huomioon, että tarrojen alta paljastuu maalipinta, joka ei ole koskaan ollut altis auringolle, lialle ja naarmuille.. Luulatavasti teippien alla ollut alue näkyy erinlaisena kuin "vanha" maali..

              Myllytys vois elvyttää sen? Foorumin myllyttäjät varmaan tietää tällaisista tapauksista?

              Comment

              • hawkki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 458
                • Vuosaari

                #8
                kysymykseen en voi vastata, mutta tuolta etelä-keskisuomesta päin kun minä aikoinaan hain auton niin siinä oli täysin samanlaiset teippaukset, että liekkö joku yritys tuolla laittanu laittamiinsa autoihin noita ?

                Comment

                • hypodermic
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 117
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by jannmann
                  Voisin veikata että tepit on alkuperäiset...
                  kuumailmapuhallin on hyvä, mutta sillä ei saa lämmittää liikaa, jos epäilee sitä, kannattaa lainata muijan hiustenkuivaajaa josta ei saa tulemaan liian kuumaa.
                  Jep, alkuperäiset nuo luultavasti olvat.

                  Äsken vähän kokeilin irroitusta näin alustavasti, niin ainakin alku lähti hyvin irti ihan vaan vetämällä. Vaan eiköhän kuumapuhallus tule jossain vaiheessa ainakin kyseeseen, hiustenkuivaaja löytyy.

                  Originally posted by jannmann
                  Muita vinkkejä autoon...
                  Äärettämänä alkuperäis friikkinä laittaisin noi alut vaihtoon ja alkuperäiset 15" bbs alut alle. Muuten en tekis mitään, tai jos korisarja on pakko laittaa, laittaisin M-tech2:sen tai jonkun muun hillityn, kuten kuvan vanhuksessa on..
                  Itse juuri tänä kesänä hankin nuo kyseiset 16" pallot, eikä meikäläisen persaukisella opiskelijabudjetilla ole varaa rueta ostamaan. Mielestäni istuvat kuitenkin autoon ihan jees, tommoset perusvanteet. Ihan mielenkiinnosta kumminkin kysyn että missäs noiden orkkis bbs:ien hinnat pyörii? Talvirenkaissa onkin über 14" orkkis bmw alut. Ajattelin nyt ainakin helmat/pohjan sivut (miksi niitä nyt sanotaankaan) maalata korin väriin, kuten myös kylkilistat luultavasti. Korisarjaan ei ole ainakaan vielä varaa, korkeintaan ehkä etupuskimeen / -lippaan.
                  Ex: E30 318i

                  Comment

                  • hypodermic
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 117
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Janzki
                    Oon kyl muutaman tollasen nähny jossa tommoset tarrat, liekkö ollu joku deluxe paketti aikoinaan jossa sit ois tullu toi takalirppa mukana.Tuo sinun kyllä parhaiten säilyny näkemistäni..
                    Heh, kiitoksia. Auto on tosiaan omastakin mielestä hyvin säilynyt yksilö, ja melko orkkishan tuo on vieläkin. Ite kans oon kuullu jostain deluxe malleista tms, eli eiköhän nuo tarrat ole tuossa ihan alunperinkin ollut. En kyllä keksi että mitä muuta deluxea tuossa on kuin takalippa, jos sitäkään voi sellaisena pitää... Noh, sähköpeilit.

                    Tarrat on kyllä hyvässä kunnossa, ei näkynyt halkeamia tms yhtään. Eli siinä mielessä ei irroitus vaikeudu. Pitää tosiaan tässä joku päivä ottaa hiustenkuivain kätehen ja (pesu)vahapurkki valmiiksi niin katsotaan millaista jälkeä tulee.

                    Kiitoksia kaikille vinkeistä ja lisääkin saa toki tulla!
                    Ex: E30 318i

                    Comment

                    • designed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 367
                      • Turku

                      #11
                      Oukei, hyvä kuulla nämäkin jutut etukäteen, itsellänikin on Trimlinen vauhtiraidat autossa, en ole niistä raaskinut luopua kun minusta ne rikkovat harmautta sopivasti ja muistuttavat E28 orggiksia, mutta jossain vaiheessa pitää kun alkavat olla heikossa iskussa vuosien ja pesujen jäljiltä.

                      Tuunaamisesta nyt tulee mieleen lähinnä vakiokommentti eli mites valkoiset vilkut vai onko liikaa valkoista sen jälkeen?
                      Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

                      Comment

                      • hypodermic
                        Bimmer Rookie
                        • May 2004
                        • 117
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by designed
                        Tuunaamisesta nyt tulee mieleen lähinnä vakiokommentti eli mites valkoiset vilkut vai onko liikaa valkoista sen jälkeen?
                        Meinaatko sivu- vai ihan etuvilkkuja? Itsellänikin käynyt mielessä ja mietin ihan samaa, että onko sitten jo liian valkoista.


                        Teippaukset irrottelin äsken hiustenkuivaajan ja pikkusiskoni avustuksella. Onneksi olivat teipit hyvässä kunnossa joten eivät hirveästi katkeilleen, välillä sai pitkiäkin pätkiä vedettyä kerralla irti. Aikaa meni ehkä noin tunti. Hiustenkuivaajan käyttö oli jees, silloin lähti suurin osa liimastakin tarrojen mukaan eikä jää auton pinnalle - niin käy jos repii teippejä kylmiltään. Huomenna täytyy vielä yrittää pestä ja hinkata jääneet 'reunajäljet' pois. Kiitokset kaikille vinkeistä, pistän vielä huomenna kuvaa tänne mahdollisesti.
                        Ex: E30 318i

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by hypodermic
                          Meinaatko sivu- vai ihan etuvilkkuja? Itsellänikin käynyt mielessä ja mietin ihan samaa, että onko sitten jo liian valkoista.


                          Teippaukset irrottelin äsken hiustenkuivaajan ja pikkusiskoni avustuksella. Onneksi olivat teipit hyvässä kunnossa joten eivät hirveästi katkeilleen, välillä sai pitkiäkin pätkiä vedettyä kerralla irti. Aikaa meni ehkä noin tunti. Hiustenkuivaajan käyttö oli jees, silloin lähti suurin osa liimastakin tarrojen mukaan eikä jää auton pinnalle - niin käy jos repii teippejä kylmiltään. Huomenna täytyy vielä yrittää pestä ja hinkata jääneet 'reunajäljet' pois. Kiitokset kaikille vinkeistä, pistän vielä huomenna kuvaa tänne mahdollisesti.
                          Elä nyt ainakaa hiekkatiellä aja..tarttuu se hiekanpöly siihen liimapintaan ja kun rupeet ottaa pois niin vóla..Naarmuja enemmä kuin riittävästi.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • hypodermic
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 117
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Venture
                            Jos tarrat lähdet kuitenkiin postamaan ni ota huomioon, että tarrojen alta paljastuu maalipinta, joka ei ole koskaan ollut altis auringolle, lialle ja naarmuille.. Luulatavasti teippien alla ollut alue näkyy erinlaisena kuin "vanha" maali..

                            Myllytys vois elvyttää sen? Foorumin myllyttäjät varmaan tietää tällaisista tapauksista?
                            Jepjep, tuo tuossa pienoiseksi ongelmaksi nyt syntyikin. Kaukaa katsottuna ei huomaa mitään, mutta läheltä näkee tarrojen alla olleen maalipinnan eron muuhun autoon - näkyy varsin erilaisena.

                            Tähän kaivattaisiinkin nyt vinkkejä että kuinka tuota eroa voisi saada kätevimmin korjatuksi? Myllytyksestä vähän lueskelin ja vaikuttais aika tyyriiltä hommalta meikäläisen budjetille.
                            Ex: E30 318i

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by hypodermic
                              Jepjep, tuo tuossa pienoiseksi ongelmaksi nyt syntyikin. Kaukaa katsottuna ei huomaa mitään, mutta läheltä näkee tarrojen alla olleen maalipinnan eron muuhun autoon - näkyy varsin erilaisena.

                              Tähän kaivattaisiinkin nyt vinkkejä että kuinka tuota eroa voisi saada kätevimmin korjatuksi? Myllytyksestä vähän lueskelin ja vaikuttais aika tyyriiltä hommalta meikäläisen budjetille.
                              Hionta vahoilla pitäs saada kunha jaksaa vaan tehä, välttämättä alan liikekkää ota paljon tuon "rajan" poistamisesta.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎