Jahas, auttakee. Huippukunnossa muuten oleva 316i vm 90 ei enää starttaa. vanha bensapumppu oli rikki ja vaihdoin tuon tuliuuteen. Auto starttasi pitkän yrityksen jälkeen, ajelin tovin ja käynnistyi aina sammutuksen jälkeen, joskin vaivoin. Otin vielä kertaalleen pumpun irti ja kytkin takaisin ja siihen loppui ajot. Bensaa tulee nyt moottoriin (en tiedä tarkemmin) asti, muttei todellakaan käynnisty. Aiemmin vika ilmeni lämpimänä käynnistettäessä, joutui starttaamaan ainakin kolme kertaa, kunnes iloisesti hurahti. Nyt startatessa lupaa aina sen sekunnin verran, mutta siinä ilo. Taitaa olla muillekin tuttu vika??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
316i ei piru käynnisty (enää)
Collapse
X
-
suuttimet
tuskin ne suuttimet on, niitä kuitenkin 4 kpl. ei ne kaikki yhtä aikaa voi olla paskana...
oletko kokeillut minne asti bensaa tulee?
irrota polttoainekiskoon tuleva letku, mutta älä polta autoa, siitä pitäis bensan meinaan lentää aika perhanasti..
seuraavaksi kannattaa tarkistaa bensan paluuletku, eli tuleeko bensaa takaisin tankkiin, jos tukossa niin tukehduttaa koneen, eikä varmana käynnisty.
omassa 540i:ssä oli benspumpun releessä kontakti vika, jakso pyörittää pumppua letkut irti hienosti, mutta kun piti tuottaa painetta paineensäädintä vasten, ei virta enää riittänytkään...Aprilia RSV4
Comment
-
-
paluu
kyllä sieltä pitäis mun ymmärtääkseni tulla jo sillon bensaa takaisin, pumpun pitäis lykätä kuitenkin isompi paine sinne kuin mitä paineensäädin pitää, eli ylimääräinen bensa tulee paluuletkupitkin takaisin... tarkista nyt ensin että ruiskurunkoon tulee bensaa, ettei suodatin ole tukossa, etkä ole myöskään ajanut auton pohjaa kiinni minnekkään? vois olle putket painunu kasaan...
ohessa kuva missä rele on, eli nuoli 4 näyttää paikanLast edited by jannmann; 18-08-2005, 15:38.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Nyt on syy selvinnyt. Autoon siis vaihdettiin uusi bensapumppu rikkinäisen tilalle. Tämä ei vielä auttanut.. Autoon on joskus vaihdettu tankki, ja tuo pumppuhan sijaitsee siellä syvennyksessä hyvässä yhteiselossa sen pikku suodattimen kanssa. Ja tuo suodatin otti sitten tankin pohjaan kiinni, jolloin painetta syntyi liian vähän startatessa. Käyntiin lähti kyllä hienosti hinattaessa. No nyt homma siis on selvä. Auto käynnistyy nykyään aina, tosin pitää pyörittää aikas kauan. Tuntuu että siellä "ruiskuhuoneessa" on jonkin sortin vuoto, eli sitä joutuu aina lypsämään käyntiin. Onko tuohon kellään vinkkiä??
Comment
-
Comment