Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i ei piru käynnisty (enää)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heimo
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 5

    316i ei piru käynnisty (enää)

    Jahas, auttakee. Huippukunnossa muuten oleva 316i vm 90 ei enää starttaa. vanha bensapumppu oli rikki ja vaihdoin tuon tuliuuteen. Auto starttasi pitkän yrityksen jälkeen, ajelin tovin ja käynnistyi aina sammutuksen jälkeen, joskin vaivoin. Otin vielä kertaalleen pumpun irti ja kytkin takaisin ja siihen loppui ajot. Bensaa tulee nyt moottoriin (en tiedä tarkemmin) asti, muttei todellakaan käynnisty. Aiemmin vika ilmeni lämpimänä käynnistettäessä, joutui starttaamaan ainakin kolme kertaa, kunnes iloisesti hurahti. Nyt startatessa lupaa aina sen sekunnin verran, mutta siinä ilo. Taitaa olla muillekin tuttu vika??
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    pumppu

    miten totesit että vika oli vanhassa pumpussa?
    oletko vaihtanut pumpun releen uuteen?
    koska viimeksi vaihtanut polttoainesuodattimen?
    paineensäädin ok ? ja alipaineletku kiinni siinä ja letku myös kiinni imusarjassa?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • heimo
      Newbiemmer
      • Aug 2005
      • 5

      #3
      joo, ei pyörinyt lainkaan startatessa vanha pumppu, uusi toimi vastaavalla kokeella.
      Releestä ei tietoa, polttoainesuodin on vuoden vanha. Paineensäädintä en ole kokeillut, onko vinkkiä miten? Pahoin pelkään niitä pirun kalliita suuttimia..Eikös ne ole mahdollista yrittää putsata.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        suuttimet

        tuskin ne suuttimet on, niitä kuitenkin 4 kpl. ei ne kaikki yhtä aikaa voi olla paskana...
        oletko kokeillut minne asti bensaa tulee?
        irrota polttoainekiskoon tuleva letku, mutta älä polta autoa, siitä pitäis bensan meinaan lentää aika perhanasti..
        seuraavaksi kannattaa tarkistaa bensan paluuletku, eli tuleeko bensaa takaisin tankkiin, jos tukossa niin tukehduttaa koneen, eikä varmana käynnisty.

        omassa 540i:ssä oli benspumpun releessä kontakti vika, jakso pyörittää pumppua letkut irti hienosti, mutta kun piti tuottaa painetta paineensäädintä vasten, ei virta enää riittänytkään...
        Aprilia RSV4

        Comment

        • heimo
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 5

          #5
          Tuo kuulostaa ihan järkevältä tuo rele. Auto on ollut mulla vasta tovin, en tiedä, missä tuo rele sijaitsee.. Mulla oli paluuletku irti, ja kun starttasin niin ei sieltä mitään tullut..pitäisikö sen silloin sieltä jotain lorotella? Kiitos jo etukäteen neuvoista!

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            paluu

            kyllä sieltä pitäis mun ymmärtääkseni tulla jo sillon bensaa takaisin, pumpun pitäis lykätä kuitenkin isompi paine sinne kuin mitä paineensäädin pitää, eli ylimääräinen bensa tulee paluuletkupitkin takaisin... tarkista nyt ensin että ruiskurunkoon tulee bensaa, ettei suodatin ole tukossa, etkä ole myöskään ajanut auton pohjaa kiinni minnekkään? vois olle putket painunu kasaan...

            ohessa kuva missä rele on, eli nuoli 4 näyttää paikan
            Last edited by jannmann; 18-08-2005, 15:38.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • heimo
              Newbiemmer
              • Aug 2005
              • 5

              #7
              kokeiltiin hinata auto käyntiin ja pirulainenhan starttasi! Vikaa kuitenkin on, eli lämpimänä käynnistyy huonosti ja noin. Täytyy tutkia nuo sun vinkit vielä kunnolla. Kiitos paljon!

              Comment

              • heimo
                Newbiemmer
                • Aug 2005
                • 5

                #8
                Nyt on syy selvinnyt. Autoon siis vaihdettiin uusi bensapumppu rikkinäisen tilalle. Tämä ei vielä auttanut.. Autoon on joskus vaihdettu tankki, ja tuo pumppuhan sijaitsee siellä syvennyksessä hyvässä yhteiselossa sen pikku suodattimen kanssa. Ja tuo suodatin otti sitten tankin pohjaan kiinni, jolloin painetta syntyi liian vähän startatessa. Käyntiin lähti kyllä hienosti hinattaessa. No nyt homma siis on selvä. Auto käynnistyy nykyään aina, tosin pitää pyörittää aikas kauan. Tuntuu että siellä "ruiskuhuoneessa" on jonkin sortin vuoto, eli sitä joutuu aina lypsämään käyntiin. Onko tuohon kellään vinkkiä??

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎