Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämpenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    lämpenee

    JOo-o lämpö ongelmia m20 2,7 padan kans, onn vaihtanu vesipumpun, viskon termarin...syylärin ilmannu sen.
    toimi hyvin 30min tyhjäkäyntiä ja neula oli keskel, ajelin koko päivän toimi hyvin ehkä pikkasen heitteli neula mut pysy kesken välil pikkasen alle keski viivan, sit yht äkkiä se meni pikkasen yli keski viivan ja puol tuntia siit oli jo 3/4 eli viimen pykälä punaselle sen ylä puolelle, en viittiny ajella enepää koska m20 kannet on tunnetusti huonoja, elikkä mikä moiseen vaihdoin myös vähä aikaa sit kannen tiivisteen ja kävin tasottamas kannen eikä öljyn joukos oo mitään ihmeellistä, eikä paisunta säiliös kupli....lämpöä tulee hyttiin jätin auton huoltsikan pihaan koska ei viitti pistää kantta vaihtoon.
    autos on siis 325 kansi....en tiiä onx siel kabiinis joku sähkö venttiili joka vois vaikuttaa vedenkiertoon siis puhaltimen kyljes?....neuvot olis poikaa kiitos etukäteen
    vhl:llän vemppa team
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    hmm. eipä tule muuta mieleen kuin likainen jäähdytin/järjestelmä.. viisaammilla mitään ideoita?
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • ile01
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 191
      • Helsinki

      #3
      Selvä

      tota en oo kokeillu viel vois ottaa töistä forten puhdistus litkut ja lähtee rassailee
      koska kansi halkeamaan en usko olis pitäny huomata ja letkut oli kivikovat eli siel oli painetta sen verran et ei pitäis vuotaa mistään, seoksista en oo varma koska olin haistavinani bensan hajua kiihdytyksissä....tai sit oon vaan niin tyrä et en osaa ilmata oikein....mutta miten se voisi mennä pileen jos on körötellyt kokopäivän....ja homma toimi
      vhl:llän vemppa team

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Oletko aivan varma että kyseessä ei ole mittarin neulan vaeltelu? Itsellä teki ennen kuin vaihdoin mittariston akut, niin juuri tuommoista, meni välillä liian ylös ja sitten taas laski.. Ehdotus vain tämäkin, mutta jos kaikki on muuten kunnossa.

        Comment

        • jaajo
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 56

          #5
          Originally posted by ZoMbiE
          Oletko aivan varma että kyseessä ei ole mittarin neulan vaeltelu? Itsellä teki ennen kuin vaihdoin mittariston akut, niin juuri tuommoista, meni välillä liian ylös ja sitten taas laski.. Ehdotus vain tämäkin, mutta jos kaikki on muuten kunnossa.

          mulla vähän samanlasia ongelmia, kuin topicin aloittajalla, eli lämmöt nousee
          vaikka kaikki mahdollinen vaihdettu, eli visko, termostaatti, syyläri, vesipumppu ja lämpötila-anturi. Ainoastaan noi kyseiset mittariston akut vielä vaihtamatta, eli lämpömittari liikahtelee sillai nykimällä eli se voi yhtäkkiä pompata puolestavälistä sinne punasen rajalle ja taas hetkenpäästä palautua takaisin keskelle, mutta yleensä loppujen lopuksi heilahtelujen jälkeen jää sinne punaisen rajoille.

          Onko tietoa jollain niistä akuista, eli onko ne jotenkin mittaristokohtaisia, vai sopiiko esim -81 635csi:hin jonkun E30 tai E28 akut, ja saako näitä muualta, kuin BMW liikkeistä.
          BMW 525i -05

          ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
          M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

          Comment

          • ile01
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 191
            • Helsinki

            #6
            Kyllä vaan

            Se voisi olla koska mittari on joskus heitellyt eli menny tappiin ja sit maybe näyttäny oikein heti ku sille on antanu pari luunappia=)
            Ja toiseks visko ei humissu vaikka lämmöt oli 3/4 huonol puolel ja se on viikon vanha.
            myös yritin ilmailla konetta lisää tien poskes, avasin paisarin korkin hitaasti eikä sieltä mitään päälle lennelly....mittarin patterit voisi olla järkevä ratkaisu, mut pitää ottaa ens kerral oma lämpömittari pykäliin ni saa varmuuden eikö se optinen lämpö ole siinä 70-80
            vhl:llän vemppa team

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Originally posted by jaajo

              Onko tietoa jollain niistä akuista, eli onko ne jotenkin mittaristokohtaisia, vai sopiiko esim -81 635csi:hin jonkun E30 tai E28 akut, ja saako näitä muualta, kuin BMW liikkeistä.
              Niitä on useampia eri mallisia niitä akkuja, kannattaa ottaa vanhat malliksi kun käy uusia tilaamassa. Ja ehdottomasti ottaa ne jalalliset mallit.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎