Announcement

Collapse
No announcement yet.

uskomaton tarina, ja apua kaivattais

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Topelius
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 11
    • nystad eli...

    uskomaton tarina, ja apua kaivattais

    Elikkä kävi näin hassusti kun, ostin kännissä päin toisen 325 ku halvalla sain, mutta siinä toisena päivänä sitten ku menin kattoo uutta hankintaa, niin flekti in aivan kiinni syylärissä, eli kone on varmaa jotenki päässy liikkuu eteen päin... sitten katoin vähän perän kuntoo ni sielt on toinen vetari lähteny peräst irti (varmaa ajettu johonki kivee).

    elikkä kaipaisin vastauksia miten voisin korjata viat, auto on jo pukkien päällä mutta en oo ottanu ikinä perää enkä vetareita pois, mikä järjestys ja miten...
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    ...???...

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      E30 lähtee perämurikka näin (voi olla puuttellinen)

      Vetarin ovat kiinni perälaipoissa kuusikoloruuveilla (6kpl) puoli
      kardaani 4 tai 6 mutterilla
      nämä kun olet ottanut irti niin sitten vaan kattelet perää niin sieltä pitäis löytyä muistaakseni noin 4-6kpl mutteria jotka otat irti ja sen jälkeen pudotat perän varpaille

      tuossa järjestyksessä olen itse irroitellut noita periä

      edit: korjattu
      Last edited by Eepo; 26-08-2005, 12:52.
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Topelius
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 11
        • nystad eli...

        #4
        onko ne kuusiokolo pultit perässä kiinni? mäki oon jo tottunu toho et kaikki mitä ikin tekee niin lopulta ne päättyy varpaille ja sit riittää kiroomist koko viikoks...

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Topelius
          onko ne kuusiokolo pultit perässä kiinni? mäki oon jo tottunu toho et kaikki mitä ikin tekee niin lopulta ne päättyy varpaille ja sit riittää kiroomist koko viikoks...
          ne kuusiokolo pultit tulee noihin laittoihin kiinni, ja tuosta kuvasta löytyy muidenkin pulttien paikat, muista käyttää kuusiokolo pulttien avaamiseen laatu-avaimia ettei mene vituiks



          ..ja ruosteenirroitus-aineet on pop
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Topelius
            Newbiemmer
            • Aug 2005
            • 11
            • nystad eli...

            #6
            Originally posted by Axum
            ne kuusiokolo pultit tulee noihin laittoihin kiinni, ja tuosta kuvasta löytyy muidenkin pulttien paikat, muista käyttää kuusiokolo pulttien avaamiseen laatu-avaimia ettei mene vituiks



            ..ja ruosteenirroitus-aineet on pop

            kui must nyt tuntuu että se on siitä laipan ja perämurikan välistä menny poikki... täytyy huomenna tarkistaa asia toivottavasti ei olis siitä ainakaa menny ku sit tulee kalliiks, eikä kitkalukkoi varmaa löydy mistää...

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Heh..onnee ostosta. Toivottavasti ei kallis pommi ollut.

              Kannattaa varmaa myös tsekata kardaanin kunto jne..

              Tuo koneen eteen liikkuminen kuulostaa kyllä mielenkiintoselle..ettei syyläri ois pois paikoiltaan?Tai ropelli päässyt vaan liikkumaan eteen?
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Topelius
                Newbiemmer
                • Aug 2005
                • 11
                • nystad eli...

                #8
                Originally posted by Janzki
                Heh..onnee ostosta. Toivottavasti ei kallis pommi ollut.

                Kannattaa varmaa myös tsekata kardaanin kunto jne..

                Tuo koneen eteen liikkuminen kuulostaa kyllä mielenkiintoselle..ettei syyläri ois pois paikoiltaan?Tai ropelli päässyt vaan liikkumaan eteen?

                kiitos, oli joo tosi hyvä ostos... kattosin niin flekti on aivan syylärissä kiinni ja syyläriki vähä painunu etee päi, mut ei siltikää oo menny rikki... ihme...

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Jos kone on liikkunu, niin sillon on kyllä kaikki muukin..eli katseleppa sitten koneen kiinnitykset on vääntyny tai jopa revenny. Vaihdelaatikkokin on voinu itteensä ottaa jos kone on liikkunut.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #10
                    Ihan normi homma, kun ikivanhat koneen kannakekumit pettää, niin kone tulee jarrutuksessa syyläriin. Ei oo paha homma korjata.
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • Topelius
                      Newbiemmer
                      • Aug 2005
                      • 11
                      • nystad eli...

                      #11
                      Originally posted by Vee-eit
                      Ihan normi homma, kun ikivanhat koneen kannakekumit pettää, niin kone tulee jarrutuksessa syyläriin. Ei oo paha homma korjata.
                      onko korjaus vinkkejä???

                      Comment

                      • Topelius
                        Newbiemmer
                        • Aug 2005
                        • 11
                        • nystad eli...

                        #12
                        vielä muuten... kun vetari siellä killuu oudonlaisesti, niiin sieltä tongin esiin yhden kuulan???? onko kyseessä siis vetonivel, vaiko perän repeeminen?? en kerinny sitä niin paljoo tutkailee...

                        Comment

                        • Vee-eit
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 709
                          • Turku

                          #13
                          Vaihda uudet koneen kannatinkumit. Pultit auki ja pattinginpätkä öljypohjan ja tunkin väliin, kevennä vähän ja uudet kehiin. Ei sieltä perästä mitään kuulia ulos tule jos kuoret on ehjät, kyllä se vetarin nivel on vaan hajonnut. Makaat vaan siellä auton alla niin kyllä se sieltä selviää....
                          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎