Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alapallonivelen takia hylsy katsastuksesta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    Alapallonivelen takia hylsy katsastuksesta.

    Prkl. Muuten inssillä ei mitään huomautettavaa, mutta löi hylkäyspäätöksen väljän oikeanpuoleisen alapallonivelen takia.

    Katselin, että Motonetissä maksaa uusi tukivarsi vähän yli 50€. Kannattaako yrittää vaihdatuttaa pelkästään se alapallo vai onko järkevää vaihdattaa vaikka molemmat alatukivarret kerralla? Ja tarviiko ostaa jotain muuta kuin nuo alatukivarret molemmin puolin?

    Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan. Pelkäsin katsastuksessa iskareiden kunnon puolesta kun ne on niin helvetin kalliit vaihtaa ja nyt on tullut ne täryttimet yms. Inssi kuitenkin sanoi kysyttäessä, että helvetin hyvässä kunnossa ovat Jotain positiivista sentään...
    E39 520iA -02
  • mekstrm
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 836
    • Vantaa

    #2
    Jos vaihdat koko tukivarren niin luultavasti et saa sitä takapuslaa ehjänä irti vanhasta tukivarresta, eli myös niiden osto olisi edessä.
    Vaihdoin itse juuri cabriooni oikean ulomman alapallon kotikonstein, eli lämmitin kunnolla pallon ympäriltä kuumailmapuhaltimellä ja laitoin 51mm paksun putken pätkän pallon alle ja sitten isolla lekalla täysii pallon päälle iskua niin sieltä se tuli ulos. Vedin ensin pallon tapin poikki kokonaan rälläkällä että pystyy paremmin lyömään. Sitten vaan taas lämpöä ja rasvaa väliin ja lekalla uusi pallo sisään. Prässillä ois HIEMAN :lol: helpompaa. Mutta kyllä se fiksuinta on vaihtaa koko tukivarsi puslineen.
    Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by mekstrm
      Jos vaihdat koko tukivarren niin luultavasti et saa sitä takapuslaa ehjänä irti vanhasta tukivarresta, eli myös niiden osto olisi edessä.
      Vaihdoin itse juuri cabriooni oikean ulomman alapallon kotikonstein, eli lämmitin kunnolla pallon ympäriltä kuumailmapuhaltimellä ja laitoin 51mm paksun putken pätkän pallon alle ja sitten isolla lekalla täysii pallon päälle iskua niin sieltä se tuli ulos. Vedin ensin pallon tapin poikki kokonaan rälläkällä että pystyy paremmin lyömään. Sitten vaan taas lämpöä ja rasvaa väliin ja lekalla uusi pallo sisään. Prässillä ois HIEMAN :lol: helpompaa. Mutta kyllä se fiksuinta on vaihtaa koko tukivarsi puslineen.
      No voihan venäjä. Enpä taitaisi ostaa tältä mieheltä käytettyä autoa :lol: Mutta kiitos vinkeistä!

      Olisiko jollain laittaa kuvaa ko. rakenteesta ETK:sta? Ja miten tuon puslan vaihdon kanssa? Onko se plug and pray vai pitääkö siihenkin käyttää lekaa ja moottorisahaa uutta asentaessa? :oops:
      E39 520iA -02

      Comment

      • -kiki-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1160
        • Hämeenkyrö

        #4
        Itellä tuli hylsy samasta syystä.. vaihdoin samalla kummatkin alapallot ei kai sitä tukivartta kannata vaihtaa ???? kunnolla lämmitystä ja uus pallo pakkaseen hyvin vaihtuu se on vaan prässätty kiinni et tiukassa on mut onnistuu....
        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

        Comment

        • mekstrm
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 836
          • Vantaa

          #5
          No hei eihän siinä murjottu kun vanhaa, paljo välii...
          En oo ikinä vaihtanut sitä puslaa mutta kerran yritin irrottaa vanhasta tukivarresta sitä niin kyllä ne kumin vulkanoinnit repesi ennen ku lähti tukivarresta irti. Eli ei ihan helpolta vaikuta...
          Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by -kiki-
            Itellä tuli hylsy samasta syystä.. vaihdoin samalla kummatkin alapallot ei kai sitä tukivartta kannata vaihtaa ???? kunnolla lämmitystä ja uus pallo pakkaseen hyvin vaihtuu se on vaan prässätty kiinni et tiukassa on mut onnistuu....
            No mä mitein lähinnä sitä, että jos uudet tukivarret molemmille puolille maksaa n. 115€ ja sen pystyisi tekemään itsekin, niin kustannus ja työmäärä jäisi siedettäväksi. Tuon alapallon vaihdattaminen liikkeessä (sitä en rupea tekemään itse) maksaa varmaan suunnilleen saman verran kuin nuo kaksi tukivartta yhteensä itse vaihdettuna? Vai miten kauan luulette korjaamon hukkaavan aikaa ko. hommaan (ovat pirulaiset lomalla, joten ei voi suoraa kysyä)?
            E39 520iA -02

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2758
              • Espoo, HML

              #7
              Hommaisin kyllä suosiolla uudet tulivarret ja puslat :wink:
              Ei ole paha homma vaihtaa, kunhan saa vaan auton kunolla ylös :P
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              • -kiki-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1160
                • Hämeenkyrö

                #8
                Joo siis en minäkään itse vaihtanut mutta olin vaihdossa mukana... Se ukko vaan oli pirun taitava ni oli helpon näköistä... Ei ollut ees koskaan bmw:tä remplannut vain volvoja :shock:
                F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Täytynee maanantaina soitella Esson pojille ja kysyä mitä ne on tuosta mieltä. Jos ei Esson ratkaisu tyydytä, niin sitä pääsee ilmeisesti itse kokeilemaan tukivarsien vaihtoa :wink:
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • Tapani K.
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 423
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Sickness
                    Originally posted by -kiki-
                    Itellä tuli hylsy samasta syystä.. vaihdoin samalla kummatkin alapallot ei kai sitä tukivartta kannata vaihtaa ???? kunnolla lämmitystä ja uus pallo pakkaseen hyvin vaihtuu se on vaan prässätty kiinni et tiukassa on mut onnistuu....
                    No mä mitein lähinnä sitä, että jos uudet tukivarret molemmille puolille maksaa n. 115€ ja sen pystyisi tekemään itsekin, niin kustannus ja työmäärä jäisi siedettäväksi. Tuon alapallon vaihdattaminen liikkeessä (sitä en rupea tekemään itse) maksaa varmaan suunnilleen saman verran kuin nuo kaksi tukivartta yhteensä itse vaihdettuna? Vai miten kauan luulette korjaamon hukkaavan aikaa ko. hommaan (ovat pirulaiset lomalla, joten ei voi suoraa kysyä)?
                    Mun tietääkseni E34:ään ei saa pelkkiä alapalloja vaan on vaihdettava koko tukivarsi...eli uutta tukivartta ja puslaa peliin.

                    Jos olen väärässä niin tietävämmät korjatkaa :oops:

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Sickness
                      Täytynee maanantaina soitella Esson pojille ja kysyä mitä ne on tuosta mieltä. Jos ei Esson ratkaisu tyydytä, niin sitä pääsee ilmeisesti itse kokeilemaan tukivarsien vaihtoa :wink:
                      Jeee. Asennuskarkkia ja anaalihuumoria.

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Kyllä E34:kin pitäisi pystyä vaihtamaan pelkän pallonivelen, olen jopa kuullut isoilta pojilta että kannattaa laittaa 750i:n alapallo sinne niin kestää huomattavasti pidempään :wink:
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Tapani K.
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 423
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Rahu
                          Kyllä E34:kin pitäisi pystyä vaihtamaan pelkän pallonivelen, olen jopa kuullut isoilta pojilta että kannattaa laittaa 750i:n alapallo sinne niin kestää huomattavasti pidempään :wink:
                          Niin siis sen tukivarren puslan voi vaihtaa mutta se alapallo on kiinteästi siinä tukivarressa kiinni.Puslaksi voi siis vaihtaa sen 750i:n puslan.

                          Näin ainakin omien muistikuvien mukaan :roll:

                          Comment

                          • Sickness
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 1923
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Tapani K.
                            Originally posted by Rahu
                            Kyllä E34:kin pitäisi pystyä vaihtamaan pelkän pallonivelen, olen jopa kuullut isoilta pojilta että kannattaa laittaa 750i:n alapallo sinne niin kestää huomattavasti pidempään :wink:
                            Niin siis sen tukivarren puslan voi vaihtaa mutta se alapallo on kiinteästi siinä tukivarressa kiinni.Puslaksi voi siis vaihtaa sen 750i:n puslan.

                            Näin ainakin omien muistikuvien mukaan :roll:
                            Koettakaahan virkistää sitä muistia! Muuten ei väliä, kunhan maanantaiksi parannutte dementiasta, niin saa asian eteenpäin 8)

                            Ainakaan Motonetin varaosalistalla ei ole pelkkää alapalloa, vaan listalla viitataan alatukivarteen. Ja tuolla 750 puslalla viitataan varmasti E32 750 puslaan?

                            Joutuu ottamaan pienen nollauksen, sen verran pääsi tuo hylkäys livahtamaan puun takaa ja lyömään vituttuksen siementä takaraivoon :juo Onneksi ei olla köyhiä eikä kipeitä...
                            E39 520iA -02

                            Comment

                            • Tapani K.
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 423
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Sickness
                              Originally posted by Tapani K.
                              Originally posted by Rahu
                              Kyllä E34:kin pitäisi pystyä vaihtamaan pelkän pallonivelen, olen jopa kuullut isoilta pojilta että kannattaa laittaa 750i:n alapallo sinne niin kestää huomattavasti pidempään :wink:
                              Niin siis sen tukivarren puslan voi vaihtaa mutta se alapallo on kiinteästi siinä tukivarressa kiinni.Puslaksi voi siis vaihtaa sen 750i:n puslan.

                              Näin ainakin omien muistikuvien mukaan :roll:
                              Koettakaahan virkistää sitä muistia! Muuten ei väliä, kunhan maanantaiksi parannutte dementiasta, niin saa asian eteenpäin 8)

                              Ainakaan Motonetin varaosalistalla ei ole pelkkää alapalloa, vaan listalla viitataan alatukivarteen. Ja tuolla 750 puslalla viitataan varmasti E32 750 puslaan?

                              Joutuu ottamaan pienen nollauksen, sen verran pääsi tuo hylkäys livahtamaan puun takaa ja lyömään vituttuksen siementä takaraivoon :juo Onneksi ei olla köyhiä eikä kipeitä...
                              Ei ole KL-varaosienkaan kuvastossa pelkkää alapalloa, joten kyllä se koko tukivarsi on vaihdettava.Ainakin isän e34:ään jouduttiin vaihtamaan koko tukivarsi kun alapallo kolisi.Samalla vaihdettiin myös se pusla kun nekin kuitenkin kuluu ajan myötä.

                              Joo, 750 puslalla viitataan juurikin e32 750 puslaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎