Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alapallonivelen takia hylsy katsastuksesta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #16
    Lienee syytä laittaa molemmille puolille uudet tukivarret? Jos kerran toiselle puolelle on tullut väljää, niin tulee se piakkoin toisellekin?

    Onpahan sitten symmetrisesti v*tuillaan tai kunnossa 8) Ja lisäksi tulee sitten laitettua kerralla kunnolla kuntoon ettei ole vaan joku rautalankaviritys jota joutuu taas korjaamaan 5tkm kuluttua.
    E39 520iA -02

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Alatukivarteen ei voi vaihtaa palloniveltä. Teräs alatukivarteen voi vaihtaa sisemmän puslan, alumiiniseen alatukivarteen ei sitäkään. Reaktiotankojen puslat kannattaa vaihtaa 740/750/850:n pusliin jos niitä joutuu uusimaan.

      Teräs alatukivarsi 85€/kpl + kumipusla 15€/kpl (KL)
      Al alatukivarsi 110€/kpl (KL)

      Edit: E34:een...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Tapani K.
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 423
        • Tampere

        #18
        Joo, kyllä ne kannattaa molemmin puolin vaihtaa...tuskin sillä toisellakaan puolella se on enään ihan pakasta vedetty :wink:

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Leka
          Alatukivarteen ei voi vaihtaa palloniveltä. Teräs alatukivarteen voi vaihtaa sisemmän puslan, alumiiniseen alatukivarteen ei sitäkään. Reaktiotankojen puslat kannattaa vaihtaa 740/750/850:n pusliin jos niitä joutuu uusimaan.

          Teräs alatukivarsi 85€/kpl + kumipusla 15€/kpl (KL)
          Al alatukivarsi 110€/kpl (KL)
          No jopas....

          Onko noista alumiinisista mitään hyötyä vai onko ne vaan "pop" kun painavat puoli kiloa(?) vähemmän kappaleelta kuin teräksiset?
          E39 520iA -02

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by Sickness
            No jopas....

            Onko noista alumiinisista mitään hyötyä vai onko ne vaan "pop" kun painavat puoli kiloa(?) vähemmän kappaleelta kuin teräksiset?
            Saahan niillä keulapainoa vähennettyä :lol: Ja M5:ssa on alsa-alatukivattet vakiona niin nehän on suorastaan "must" kaikissa E34:ssa :lol: :lol:
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Leka
              Originally posted by Sickness
              No jopas....

              Onko noista alumiinisista mitään hyötyä vai onko ne vaan "pop" kun painavat puoli kiloa(?) vähemmän kappaleelta kuin teräksiset?
              Saahan niillä keulapainoa vähennettyä :lol: Ja M5:ssa on alsa-alatukivattet vakiona niin nehän on suorastaan "must" kaikissa E34:ssa :lol: :lol:
              No ei tuota E34:ää ainakaan massan puute ole koskaan vaivannut :lol:

              Katsotaan mihin rakk... ei kun lompakko venyy :roll:
              E39 520iA -02

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Kaipa niillä alumiinisilla tukivarsilla voi jonkin verran pudottaa jousittamatonta massaa , jolloin auton mekaaninen pito/reagointi hieman paranee.

                Comment

                • Sami320
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 169
                  • Lahti

                  #23
                  e30

                  ostin tänään itelle e30 ulomman pallon ja makso 15 ekee ja sisempi tais olla 18ekee ja jos toi koko tulivarsi on yli 100ekee niin kyllä itte ainakin vaihdan pelkän pallon kun koko tukivartta.
                  e30 316 ja e34 520 e46 320d

                  Comment

                  • mosselman
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2002
                    • 110
                    • Vantaa, Finland

                    #24
                    eikös se pusla tule sen tukivarren kanssa... helppo vaihtaaa, kun saa auton ylös niin 15min homma..
                    Turbo hmm...

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3059
                      • Suomi

                      #25
                      Joo siis en minäkään itse vaihtanut mutta olin vaihdossa mukana... Se ukko vaan oli pirun taitava ni oli helpon näköistä... Ei ollut ees koskaan bmw:tä remplannut vain volvoja
                      Sillä oli siis varmaan prässi..jos on prässi jollain tutulla niin helppoahan tuo on vaihtaa..ilman prässiä suosittelisin ostamaan kokonaiset tukivarret jos ei oo niin pennin päälle.. 8)
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • Vihti

                        #26
                        Ja ainahan ne vanhat voi myydä vitosella toiselle klubilaiselle joka haluaa vaihtaa pelkät pallot ilman että auto on pidempään pois liikenteestä :wink:
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        • Sickness
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1923
                          • Helsinki

                          #27
                          Ajattelin vaihtaa uudet tukivarret molemmille puolille. Motonetista saisi tarvikkeena vähän alle 60€/kpl. Onko jotain syytä sille, että kannattaisi maksaa hieman enemmän noista KL:n osista? Pidempi toimitusaika ei ainakaan kauheasti innosta, kun olisi tarkoitus aloittaa (ja lopettaa) homma tiistaina.

                          Katsotaan nyt missä kunnossa ne vanhat on, josko niitä kehtaa myydä eteenpäin ollenkaan. Muistelen kyllä auton mukana tulleista kuiteista lukeneeni, että noiden vaihtamisesta ei olisi hirveän montaa vuotta...
                          E39 520iA -02

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #28
                            Originally posted by Sickness
                            Ajattelin vaihtaa uudet tukivarret molemmille puolille. Motonetista saisi tarvikkeena vähän alle 60€/kpl. Onko jotain syytä sille, että kannattaisi maksaa hieman enemmän noista KL:n osista? Pidempi toimitusaika ei ainakaan kauheasti innosta, kun olisi tarkoitus aloittaa (ja lopettaa) homma tiistaina.

                            Katsotaan nyt missä kunnossa ne vanhat on, josko niitä kehtaa myydä eteenpäin ollenkaan. Muistelen kyllä auton mukana tulleista kuiteista lukeneeni, että noiden vaihtamisesta ei olisi hirveän montaa vuotta...
                            Ettei vaan olis juuri nuo motonetin tukivarret alla nyt... Noissa halpisosissa on ollut vähän sitä vikaa että esim. pallonivelet tehdään jossain missälie ja sitten niitä saa olla vaihtelemassa joka toinen vuosi.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Sickness
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1923
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Leka
                              Ettei vaan olis juuri nuo motonetin tukivarret alla nyt... Noissa halpisosissa on ollut vähän sitä vikaa että esim. pallonivelet tehdään jossain missälie ja sitten niitä saa olla vaihtelemassa joka toinen vuosi.
                              Paha sanoa mitä sieltä nyt alta löytyy. Muistaakseni noista Motonetin romuista on kuitenkin ollut moneen kertaan puhetta, että ovat käytännössä OEM-kamaa hieman eri leimoilla?
                              E39 520iA -02

                              Comment

                              • Kyytsis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 3472
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Sickness
                                Originally posted by Leka
                                Ettei vaan olis juuri nuo motonetin tukivarret alla nyt... Noissa halpisosissa on ollut vähän sitä vikaa että esim. pallonivelet tehdään jossain missälie ja sitten niitä saa olla vaihtelemassa joka toinen vuosi.
                                Paha sanoa mitä sieltä nyt alta löytyy. Muistaakseni noista Motonetin romuista on kuitenkin ollut moneen kertaan puhetta, että ovat käytännössä OEM-kamaa hieman eri leimoilla?
                                Motonetisä ei tiedä mitä saa ennenkuin saa :diuuu: Eli sieltä voi tulla kamaa vaikka BMW original teile-pussissa, tai sitten Ärrän muovipussissa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎