Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alapallonivelen takia hylsy katsastuksesta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #31
    Originally posted by Sickness
    Paha sanoa mitä sieltä nyt alta löytyy. Muistaakseni noista Motonetin romuista on kuitenkin ollut moneen kertaan puhetta, että ovat käytännössä OEM-kamaa hieman eri leimoilla?
    Mäkin hommasin E34:ään kaikki alatukivarret puslineen, en kuitenkaan motonetistä, ja kas kummaa: Näyttivät olevan ihan BMW:n leimoilla!!!

    Johtuisko kuitenkin siitä että ostin ne merkkiliikkeestä :wink: , kun hintaeroa tarvikeliikkeen "made in germany" osaan ei ollut juuri ollenkaan. Niitä italialaisia "vaihdetaan kerran vuodessa"-tukivarsiahan nyt olisi saanut hivenen halvemmalla...

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by MPV
      Originally posted by Sickness
      Paha sanoa mitä sieltä nyt alta löytyy. Muistaakseni noista Motonetin romuista on kuitenkin ollut moneen kertaan puhetta, että ovat käytännössä OEM-kamaa hieman eri leimoilla?
      Mäkin hommasin E34:ään kaikki alatukivarret puslineen, en kuitenkaan motonetistä, ja kas kummaa: Näyttivät olevan ihan BMW:n leimoilla!!!

      Johtuisko kuitenkin siitä että ostin ne merkkiliikkeestä :wink: , kun hintaeroa tarvikeliikkeen "made in germany" osaan ei ollut juuri ollenkaan. Niitä italialaisia "vaihdetaan kerran vuodessa"-tukivarsiahan nyt olisi saanut hivenen halvemmalla...
      Mutta et sitten viitsinyt kertoa mitä ne maksavat...
      E39 520iA -02

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #33
        Yritin ETK:sta kaivaa hyvää kuvaa tuosta eturipustuksesta, mutta se on ripoteltu useampaan kuvaan... Jos tuohon vaihtoon ryhdytään, niin ko. kuva olisi kiva olla olemassa. Tietenkin sitä voi katsoa mallia toiselta puolelta...

        Mitä työkaluja alatukivarren vaihdossa tarvitaan? Minkäkokoiset ovat mm. kiinnityspultit että kerrankin on oikeankokoinen hylsy olemassa?`

        Comment

        • pkoski
          Newbiemmer
          • Jan 2004
          • 5
          • Turku

          #34
          olisiko tästä apua ?
          Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

          Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by pkoski
            Hyvät linkit kiitos!

            Ohjeissa mainitut mutterit ja pultit varmaan selkiytyvät kun käy töihin. Noissa ei kauheasti korosteta sen merkitystä että sen viimeisen kiristyksen tekee pyörä maassa, mutta tuleehan sekin selväksi..

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1193
              • Muhos

              #36
              Originally posted by Sickness

              Mutta et sitten viitsinyt kertoa mitä ne maksavat...
              Neljä tukivartta ja ne isot puslat: ~550 euroa.

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by MPV
                Originally posted by Sickness

                Mutta et sitten viitsinyt kertoa mitä ne maksavat...
                Neljä tukivartta ja ne isot puslat: ~550 euroa.
                Kiitos tiedosta! Eli jos puslat on vaikka 20€/kpl niin tukivarsille jää 470. Jos tuossa on 2 takatukivartta niin ne on jämäkämmät ja siten kalliimmat, mutta tuohon jäisi tasaisesti jaettuna sellainen ~110-120€ per kappale...

                Tarvikevaihtoehdot ~60€, 85€ ja 115€...
                E39 520iA -02

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #38
                  Edelliseen tarkennus sen verran, että alkuperäinen BMW-varaosa olisi maksanut 141 euroa Herttoniemen Laakkosella. Hankin Motonetistä Bilsteinin valmistaman tukivarren < 60 eurolla ja vaihdatin sen alle Tapiolan Essolla (työ 29 euroa).

                  Draama saatiin päätökseen tänään kun kävin uusintatarkastuksessa ja inssi löi hyväksytty-leiman lappuun
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1842
                    • Lappeenranta, Finland

                    #39
                    Saman syyn takia tuli hylsy pari tuntia sitten.

                    Mutta kun auto on 525 iX Tour., niin edellä olevat hinnat ei kai täsmää. ETK:n mukaan X:n alatukivarsi on käytössä vain X:ssä, jos osasin oikein katsoa. Onko kellään tietoa kohtuuhintaisista vaihtoehdoista ? Pystyykö äxään vaihtamaan pelkän pallonivelen, jos jostain sattuis löytämään ?

                    Paikallinen merkkiliike: 191€ / kpl !!!

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • pete81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 2056
                      • .........

                      #40
                      eilen kans hylättiin alapalloista, tänään jo vaihdettu ja eikun uudestaan leimalle kun kerkeää.

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1842
                        • Lappeenranta, Finland

                        #41
                        Viitaten tuohon pari pykälää ylempänä olevaan viestiin...

                        Onko kukaan X-miehistä joutunut vaihtamaan alapalloja ? Onko oikotietä onneen vai onko väistämättä tukivarren vaihto edessä... ?

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • puuhajanne
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 45
                          • Jyväskylä

                          #42
                          oikeassa olet e34 ei saa pelkkiä palloja. täytyy ostaa koko tukivarret. mutta ne ei maksa kuin 54 egee moto netissä.
                          kuin tikku paskassa...

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1842
                            • Lappeenranta, Finland

                            #43
                            Joo, mutta iX:n varret ovat ihan erilaiset. Motonetti ei tunne, KL-varaosissa kalliimpi kuin merkkiliikkeessä. Merkkiliikkeen hinta 191 € kappale... Että silleen...

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • Xhawk
                              OBTCF Member
                              • Jul 2004
                              • 2326
                              • Kierrosalueella (hki)

                              #44
                              Jees, jees. Hylky napsahti. Ulommat alapallothan ne siellä oli aika löysällä. Vasemman puoleinen hytky oikein kunnolla ja oikean puoleinen oli sellaista "pienemmät perässä" tyyppiä. Kävin sitten vielä ostamassa ne alapallonivelet. Maksoivat 29,50 €/kpl, jotain saksalaista laatua.

                              Mites helposti ne nyt sitten aikuisten oikeesti lähtee pois? Mikä olisi paras keino saada ne ulos sieltä. Muut vehkeet paitsi prässi on käytettävissä.

                              Auto: E30 -88 316
                              "Position One, Position One"
                              Punainen miesten voimisteluauto

                              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                              Comment

                              • pete81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 2056
                                • .........

                                #45
                                Originally posted by Xhawk

                                Mites helposti ne nyt sitten aikuisten oikeesti lähtee pois? Mikä olisi paras keino saada ne ulos sieltä. Muut vehkeet paitsi prässi on käytettävissä.

                                Auto: E30 -88 316
                                E30 en ole vaihtanut, E36 sen sijaan useamman kerran. helvetin tiukassa ne on, prässillä tosin vaihtanut ne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎