Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon turbiinien erot 2,5i vs. 2,8i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwee
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 188
    • 70820 Kuopio

    Automaattilaatikon turbiinien erot 2,5i vs. 2,8i

    Onko kellään automaattilaatikko expertillä faktaa siitä, että voiko laittaa 2,5i:sen turbiinin 2,8i:iin kun kyseessä on sama (525i ja Z3 2.8i) GM 4L30 vaihdelaatikko? Miten ne käytännössä eroaa? Ottaa eri kierroksilla "kiinni" kuin toinen vai mahtaako huomaako eroa käytössä? Kongreettinen ero on, että 525i:n (24411218379) turbiini painaa 12.0kg ja Z3 2.8i:n (24401423393) painaa 11.9kg.

    -Pete
    Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

    Ajossa:
    GT 335i xDrive M-Sport -14
    Z3 2,8i Coupe -99
    318i Cabriolet -91
    325itic taxi -89
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 923
    • Oulu

    #2
    Vaihtoturbiinia kun katselee 4L30 laatikolle niin sopivuusluettelosta löytyy molemmat 525i sekä Z3 2.8 eli voisi olettaa mahdollisten erojen olevan laatikon ohjelmassa itsessään. Voihan niissä turbiineissa pieniä stall speed eroja olla jos ajattelee esimerkiksi ääripäitä 1.8i vs 2.8i
    Last edited by Shatter; 26-04-2020, 11:34.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    E91 330dA xDrive M-Sport '09
    VW Golf mk4 1.6 '03
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67 x2

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16457
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Shatter View Post
      Voihan niissä turbiineissa pieniä stall speed eroja olla jos ajattelee esimerkiksi ääripäitä 1.8i vs 2.8i
      Entäs tämä 525i vs. Z2 2.8 ? ^^^^

      Comment

      • Jka
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 215
        • jyväskylä

        #4
        Vaihdoin edelliseen autoon (e46 325) muistaakseni e39 520i turbiinin joka oli ulkomitoistakin pienempi. Stall Speed eroaa juu mutta hyvin toimii. Autossa oli käytössä polttoaine joka ei tuo kunnon alavääntöä niin tuo turbiinin vaihto oli iso parannus
        E70 X5 4.8i
        ex: E46 325Ci

        Comment

        • bmwee
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 188
          • 70820 Kuopio

          #5
          Originally posted by Jka View Post
          Vaihdoin edelliseen autoon (e46 325) muistaakseni e39 520i turbiinin joka oli ulkomitoistakin pienempi. Stall Speed eroaa juu mutta hyvin toimii. Autossa oli käytössä polttoaine joka ei tuo kunnon alavääntöä niin tuo turbiinin vaihto oli iso parannus
          Tämän vastauksen pohjalta voisi olettaa, että tuo 525i:n turbiinin käy mainiosti 2,8i zetan perään kun ero noiden moottorien väännössä ja tehossa on aika pieni.
          Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

          Ajossa:
          GT 335i xDrive M-Sport -14
          Z3 2,8i Coupe -99
          318i Cabriolet -91
          325itic taxi -89

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎