Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meniskö näin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    Meniskö näin?

    Ensin moottorin suojat pois-> sitten puolat->ne "suoja"mutterit pois-> niiden alla olevat mutterit pois->venttiilikansi irti ja tiiviste uusiksi ja kokoon pano päin vastoin.
    Eli onko kellään kokemusta M60:n (v8) venttiilikannen tiivisteen vaihdosta? Meneekö noin vai pitääkö tehdä vielä jotain muuta?
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
  • Julle
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 659
    • Oulu

    #2
    voishan sitä jakopäätäki vähä availla.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      #3
      Originally posted by Julle
      voishan sitä jakopäätäki vähä availla.

      Elikkäs kuinka ja mitä ja mistä pitää avata????
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #4
        Juuri olen itse tehnyt tuon operaation. Venttiilikoppien tiivisteet voit vaihtaa niinkuin sanoit. Mutta vaihda myös ne kumiprikat jotka on niiden pulttien alla.

        Vaihdoin myös nokkaketjun ja se on todella perseestä kun ei ole yhdeksää erikoistyökalua. Ongelmana on se, että siinä on kuusi nokkapyörää ja kaikki on säädettäviä. Eli vaikka jako olisi hampaalleen oikeen, niin nokkapyörät voi vielä näyttää mitä sattuu.

        Nokkaketjuja ei yleensä vaihdella. Itse olen nähnyt yhden tuollaisen koneen josta on katkennut ja se oli kaatopaikka jätettä sen jälkeen. 200tkm ketjut ja 400tkm ketjut ja rattaat. Noin sedät puhui e34.de foorumilla.
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          #5
          Kiitti tiedosta pitää toinen koppa avata ja vaihtaa tiiviste kun antaa öljyä ulos.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #6
            Mitäs tietäjät sanoo tosta 320d nokkaketjun / rattaitten vaihtovälistä?!? Nyt on 267tkm mittarissa ja hyvin menee...
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • asvirkku
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 514
              • Bern

              #7
              Originally posted by 540iAV8
              Ensin moottorin suojat pois-> sitten puolat->ne "suoja"mutterit pois-> niiden alla olevat mutterit pois->venttiilikansi irti ja tiiviste uusiksi ja kokoon pano päin vastoin.
              Eli onko kellään kokemusta M60:n (v8) venttiilikannen tiivisteen vaihdosta? Meneekö noin vai pitääkö tehdä vielä jotain muuta?
              Tein ton viikonloppuna perustyökaluilla ja aikaa palo paljon. Donilla oli pata valmiiksi irti jolloin toi on no-brainer, mutta konetila on ilmastoinnin ja ohajustehostimen ansiosta varsin ahdas. Lisäksi puolien kaapeliboksit joista on joku yhteys myös imusarjoihin on tiellä enkä ruvennut niitä repimään irti. Eli sain kuskistä päin katottuna oikeen kopan irti, mutta vasemman vain nousemaan. Tiivisteen vaihto onnistu silleenkin. Pääongelmä tässä padassa on sisempi kannentiiviste joka kusee öljyä tulppiin ja puoliin. Sen vaihtaminen onnistuu helposti "raottamalla" koppia, mutta ulomman vaihto on sitten vähän hankalampi jos ei oo tilaa.

              Nyt joku voi sitten kertoa miten "olisin tehnyt sen kätevästi" vartissa kun on Haynes tms.

              -A
              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎