Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka luukun tasoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_power_325
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 36
    • Isokyrö

    Taka luukun tasoitus

    Elikkä miten kannattais toteuttaa peräluukun tasoitus eli se BMW:n merkki pois ja sit se missä kilpi on ni se kolo tasoittaa kannattaako siihen hitsata ensin joku pelti ja sit ankaraa pakkelointia vai miten ootte toteuttanu semmosen homman...

    Ja mitä katsastus mies tykkää jos kilven iskee taka puskuriin kiinni???
    onko siinä pakko olla kilven valot vai miten se homma oikeen toimii
    EX-auto l Nykyään
    Nissan 200sx 1.8T l BMW 325 Coupe
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    #2
    On pakko olla kilven valot ja mitä tuohon merkin poistoon tulee niin, älä ainakaan pakkelin kanssa rupea sähläämään. Liikenteessä on nähty niin monta autoa josta tuo on poistettu ja kitit lohjennu. Mun tietääkseni ainut keino on tinata tuo, joku aiheesta enemmän tietävä varmaan kertoo keinot.
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      koritina on varmaan paras vaihto ehto tohon luukun tasoitukseen, tai sitten leikkaat sen "kolo-osan" pois siitä ja hitsaat pellin tilalle....
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4854
        • Espoo

        #4
        Tässä vielä Boschin Autoteknillisestä taskukirjasta:

        "Tunnusmerkin valo

        76/760/EEC, ECE-säännös 4, StVZO 60. Takimmainen tunnusmerkki on oltava valaistu niin, että se on luettavissa yöllä 25 m:n etäisyydeltä.

        Vierekkäisrakenne kaikkien takavalojen kanssa on sallittu. Kombinaatiorakenne takavalojen kanssa on sallittu. Sisäkkäisrakenne ei ole sallittu.

        Valotiheyden täytyy olla vähintään 2,5 cd/m2 koko tunnusmerkin alueella. Tunnusmerkin alueelle on sijoitettu mittauspisteitä, joiden välillä valotiheysgradientti 2 x Bmin/cm ei saa ylittyä. Tällöin Bmin on pienin mittauspisteissä mitattu valotiheys."

        Tuo viimeinen kappalehan tarkoittaa sitä, että mitataan pienin valotiheys ja missään kilven alueella valotiheys ei saa yli kaksinkertaistua 1 cm matkalla.

        Kun laittaa tavalliset 2 rekisterikilven valoa likimain normaaliin paikkaan kilven kannalta, niin eiköhän se riitä. Ellei sitten osu kohdalle tosi virkaintoinen katsastaja valotiheysmittarin kanssa .
        Last edited by O.K.; 31-08-2005, 11:20.
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #5
          Originally posted by Bmw_power_325
          Elikkä miten kannattais toteuttaa peräluukun tasoitus eli se BMW:n merkki pois ja sit se missä kilpi on ni se kolo tasoittaa kannattaako siihen hitsata ensin joku pelti ja sit ankaraa pakkelointia vai miten ootte toteuttanu semmosen homman...

          Ja mitä katsastus mies tykkää jos kilven iskee taka puskuriin kiinni???
          onko siinä pakko olla kilven valot vai miten se homma oikeen toimii
          Myös laadukas lasikuitu-kitti ajaa asian tuossa merkin täytössä. Tavallinen pakkeli ei. Kilpihän saa nyt olla melkein missä vaan, kun käyttää vähän järkeä. Eli puskurissa vallan mainiosti, kunhan ne rekkarin valot löytyy.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • Tomp_pa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 749
            • Helsinki (e30 garage)

            #6
            voi POJAT...

            jos olette kuulleet niin tina poistuu käytöstä lähivuosina
            koska on raskasmetallia... sen tilalle on kehitetty ns metallikitti...
            kun karhentaan pohjan KUNNOLLA siis kaikki maali pois ja tekee kunnon naarmua vaikka viilalla ni varmana kestää sentti jos toinenkin...

            on se konepelti sit hieno kun sen lämmittää kieroks jne...
            olen myös nähnyt ammattimiehen venyttävän peltiä lämmöllä vahingossa...
            xXx

            Comment

            • Touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1310
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Tomp_pa
              jos olette kuulleet niin tina poistuu käytöstä lähivuosina
              koska on raskasmetallia... sen tilalle on kehitetty ns metallikitti...
              kun karhentaan pohjan KUNNOLLA siis kaikki maali pois ja tekee kunnon naarmua vaikka viilalla ni varmana kestää sentti jos toinenkin...

              on se konepelti sit hieno kun sen lämmittää kieroks jne...
              olen myös nähnyt ammattimiehen venyttävän peltiä lämmöllä vahingossa...
              Jep jep "ammattimies"
              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

              Comment

              • Bmw_power_325
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 36
                • Isokyrö

                #8
                Originally posted by Eepo
                koritina on varmaan paras vaihto ehto tohon luukun tasoitukseen, tai sitten leikkaat sen "kolo-osan" pois siitä ja hitsaat pellin tilalle....
                tuo vois olla paras vaihtoehto et leikkaa kolon irti ja hitsaa tasasen pellin tilalle ja sit lasikuitu kitillä tasottaa sen perän ni eiköhän se kestä...

                ja se bemarin merkin kolo samati

                saa nähä miten käy pitää melkeen hommata toinen takaluukku jostain mitä alkaa sit terrorisoimaan

                Jos jollain on myydä e36 coupen taka luukku ni yhteyttä vaan
                Last edited by Bmw_power_325; 31-08-2005, 12:28.
                EX-auto l Nykyään
                Nissan 200sx 1.8T l BMW 325 Coupe

                Comment

                • seidltuning
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1941
                  • Vantaa

                  #9
                  tästä on ollut aikaisemmin juttua löytyy search:lla
                  kerrotko vielä onko autossasi pienet vai isot takavalot??(facelift)
                  mulla on rakennettuna tässä yksi kuva lopputuloksesta



                  joo ja noi on tehty
                  takaluukku tehty sopiva pellinpalanen joka hitsattu ja päälle lasikuitukittiä + pehmeetä kittiä + ruiskukitti ja hiontaväri (näkyy rajat)
                  valojen väli ensin pellistä sivupalat hitsattu ja päälle taivutettu pelti ja hitsattu kiinni + samat roiskeet päälle (se on hjyvä)

                  muista ruosteenestomaali sisä/ulkopuolelle esim spies hecker haftgrund 2k tai jotaa sinnepäi
                  Last edited by seidltuning; 31-08-2005, 13:08.
                  G30 530e Sedan
                  E30 325i Cabriolet

                  Comment

                  • Bmw_power_325
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 36
                    • Isokyrö

                    #10
                    Originally posted by seidltuning
                    tästä on ollut aikaisemmin juttua löytyy search:lla
                    kerrotko vielä onko autossasi pienet vai isot takavalot??(facelift)
                    mulla on rakennettuna tässä yksi kuva lopputuloksesta



                    joo ja noi on tehty
                    takaluukku tehty sopiva pellinpalanen joka hitsattu ja päälle lasikuitukittiä + pehmeetä kittiä + ruiskukitti ja hiontaväri (näkyy rajat)
                    valojen väli ensin pellistä sivupalat hitsattu ja päälle taivutettu pelti ja hitsattu kiinni + samat roiskeet päälle (se on hjyvä)

                    muista ruosteenestomaali sisä/ulkopuolelle esim spies hecker haftgrund 2k tai jotaa sinnepäi

                    joo mut mulla on e36 koppanen bemari
                    EX-auto l Nykyään
                    Nissan 200sx 1.8T l BMW 325 Coupe

                    Comment

                    • seidltuning
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1941
                      • Vantaa

                      #11
                      no broblem kysyppä vaikka privana jakeboss nimimerkiltä
                      G30 530e Sedan
                      E30 325i Cabriolet

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎