Announcement

Collapse
No announcement yet.

% / kv. autoista??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    % / kv. autoista??

    Avossani on 42,3% (vaihdettuja osia kori) joten moottoria ei saa vaihtaa periaatteessa. Viime talvena kone (b20) avattiin ja kasattiin uusiks b23/b25 osilla mut joku meni vituiks (luultavasti männänrengas poikki), mutta koska en jaksaisi alkaa ropaamaan tuota nykyistä pannua enää niin ajattelin että hommaan joltain klubilaiselta vähän ajetun b25 koneen ja vaihdan sarjanumerot vaan koneen kylkeen ja myyn vanhan pannun osina pois....huomaako katsastusmies tätä..
    Tuntuu vaan että nykyään noita sarjanumeroita ym ei enää niin tarkistella...
    Tai sit vien vaan laitteen viialaan m-sportille ja ne niputtaa pannun uusiks ja maksan itteni kipeeks??
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    #2
    jossain lakipykälässähän lukee, että osia saa vaihtaa jos ne ovat kuluneet loppuun/käyttökelvottomiksi tms...
    F31 320d LCI

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      mulla kun on sellanen kuva noista et saat vaihtaa vastaavan koneen ihan ilman mitään tirinöitä kun se kerran on sinne laitettu...
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Tumppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1812
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Eepo
        mulla kun on sellanen kuva noista et saat vaihtaa vastaavan koneen ihan ilman mitään tirinöitä kun se kerran on sinne laitettu...
        samat kutinat täällä tuosta että samanlaista sais vaihtaa tilalle muttei periaatteessa kestäis mennä konetyyppiä vaihtamaan. Jarrut voi nykysäännöksillä vieläpä päivittää tollasesta 320 kv autosta 325i vastaaviksi ilman prosenttien lisäystä.
        F31 320d LCI

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #5
          Originally posted by Tumppa
          samat kutinat täällä tuosta että samanlaista sais vaihtaa tilalle muttei periaatteessa kestäis mennä konetyyppiä vaihtamaan. Jarrut voi nykysäännöksillä vieläpä päivittää tollasesta 320 kv autosta 325i vastaaviksi ilman prosenttien lisäystä.
          Juu mut kuulemma jos laitaa levyt taate niin sit pitäs olla abs:t myös koska levyt pelkästään takana ei KUULEMMA peranna liikenneturvallisuutta...
          Nää on just näitä...jos nakkais vaan toisen pannun eikä puhuis halaistua sanaa, saattais olla et ei ne mitään huomaa...mut sit jos huomaa niin menee autoki kyllä osina tänne myyntii...

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Se tietysti voi masentaa että autosta ei lätkäistä vain pelkästään autoveroa vastaavan käytetyn mukaan, vaan siitä tulee uuden auton vero, eli 05 325ci:n verot. Ja sitten se ei tietysti täytä 05-vuoden vaatimuksia, eli autoa ei saa rekisteriteknisesti kilpiin. Mikä ei siinä konkursissa pahemmin kiinnostakkaan. Aivan vitun väärinhän tuo on, mutta mehän eletäänkin Suomessa.

            Comment

            • Tumppa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1812
              • Oulu

              #7
              se purkutuomiohan siinä tulee kun ei pysty kilpiin saamaan enää...kilvet pois ja osiksi jos konttorilla haluavat huomata ylittyneen prosenttirajan.
              F31 320d LCI

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                #8
                kanta auton osaa ei saa vaihtaa....niin mulle sanottiin konttorilla,mutta sit se pingviini pyörsi sanansa ja sano että kulutus osan saa vaihtaa(ei minun mielestä lohko oo kulutus osa,mutta sen mielestä on,mutta prosentteja tulee),mutta sun pitää jotenki todistaa se että oot vaan lohkon vaihtanu (josta tulee 6% lisää....),etkä muita hiluja,eli mäntiä,kantta,starttia,laturia,jne... eli lohkosta tulee 6% mutta koskien vaan pelkkää raakaa lohkoo ilman kampi-akselia,jne...=( viime viikolla selvitin asian...ja sekin vielä että sun pitää todistaa se että ne on alkuperäset osat,paitsi lohko...todistat sen sitte miten todistat...kuulemma riittää joku joka tohtii vetää nimen paperiin että on muut vanhat osat käytetty,ja jos siitä jää kii,tulee paskaa allekirjottajalle,sekä tekijälle todella runsaasti...jos vaihat koneen b25 älä missää nimessä kysy tekniikka jutuista mitää katsastuksen yhteydessä...voi rueta tarkistaa asiaa...ja jos ne epäilee(jollain ihmejutulla) että kone vaihettu sun pitää pystyä se todistaa jotenki konttorilla että sama kone mikä on ollu "kanta-autona"... niin se katsastus inssi kehu...kyllä se jotai muutaki puhu ku jututin sitä n.1.5 tuntia viime viikolla...mutta tossa oli ne tärkeimmät....=)

                Comment

                • Henry
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 744
                  • Kannus

                  #9
                  Originally posted by Tumppa
                  se purkutuomiohan siinä tulee kun ei pysty kilpiin saamaan enää...kilvet pois ja osiksi jos konttorilla haluavat huomata ylittyneen prosenttirajan.
                  Kyllä se Tulli tulee tarkastamaan auton, ja se vasta määrää purkutuomion!
                  Mercedes-Benz cls 350
                  530DA E60
                  Ex:
                  Audi A6 2.7 biturbo quattro
                  523IA E39
                  520 E34 2Kpl
                  535 E34

                  Comment

                  • avr
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 290
                    • Vaasa

                    #10
                    Eiku vaihtamaan vaan! Jos lyöt ne vanhan lohkon numerot uteen lohkoon, niin ei varmaan huomaa!

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      huh...huh...ja takuulla huomaa jos sinne on jälkikäteen jotain biltemameistein tikattu. Näistä "prosenttiautoista" kun näitä moottorin/osien vaihtoja seurataan ihan vuosikatsastuksissakin säännöllisesti. Napsahtaa muuten kiinnijäädessä vm-2006 e46:n verot ja niitähän ei kierrä millään....
                      Näitä kusipäitä "kostajia" kun on joukossamme jotka piruuttaan antaa vinkin AKE:lle kiesistä joka kannattaa tsekata ja erityisesti mistä tsekata kun on tullut netissä lauleltua ja esiteltyä projektinsa yksityiskohdat. Napsahtaa sellaiset "mätkyt" että siinä niska hetkisen kyllä punottaa...
                      Last edited by Hemi; 02-09-2005, 23:47.

                      Comment

                      • Belfast81
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 204
                        • SOUMI

                        #12
                        heh

                        Originally posted by Henry
                        Kyllä se Tulli tulee tarkastamaan auton, ja se vasta määrää purkutuomion!
                        kaverin pihalla auto seisoi 2v oottamassa ake:n miehiä tarkastamaan sitä. eipä vaan oo näkyny tänäkään päivänä ja autoki on jo myyty osinia pois.
                        Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎