Announcement

Collapse
No announcement yet.

vetareiden stefojen vaihtoon vinkkejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • despe540
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 155
    • Tampere

    vetareiden stefojen vaihtoon vinkkejä

    Elikkä vasemman puolen vetarin stefa perästä vuotaa (540iA e34).ja se pitäs vaihtaa ettei mitää ikävää pääsis sattuu. níin jos jollain on kokemusta kyseisestä asiasta niin hyvät neuvot olisi paikallaa ennen kuin pääsee vaikeimman kautta voittoo.
    525d - 08 M-sport

    ex:525d - 05
    ex:320d -04
    ex:540i -93
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    http://www.realoem.com/bmw/ tuolta voi vähän katsoa miltä osta näyttävät.
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • Jarno80
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 246
      • Riihikoski

      #3
      Jos on samanlainen kuin e30 niin ihan helppo homma...vetari pois ja sen jälkeen avaat ne kuus pulttia mitkä siin mötikän kyljes ja otat sen palikan pois jossa stefa on ja vaihdat stefan ja pistät nippuun!
      Ahdin määrää tahdin...

      www.jarno80.suntuubi.com

      Comment

      • despe540
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 155
        • Tampere

        #4
        niinpä niin. on se varmasti aikalailla samanlainen. eikai siinä sitte mitään erikoista ole. pitäs vaan löytää tästä jyväskylän seudulta joku tila missä vaihtaa se stefa
        525d - 08 M-sport

        ex:525d - 05
        ex:320d -04
        ex:540i -93

        Comment

        • jappi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 206

          #5
          Tossa olis e32:een , ja kait se kolmeneloseenkin menee samalla tavalla. http://bmwe32.student.utwente.nl/

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by despe540
            Elikkä vasemman puolen vetarin stefa perästä vuotaa (540iA e34).ja se pitäs vaihtaa ettei mitää ikävää pääsis sattuu. níin jos jollain on kokemusta kyseisestä asiasta niin hyvät neuvot olisi paikallaa ennen kuin pääsee vaikeimman kautta voittoo.
            Tuossa pari DIY linkkiä:
            http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...tial_seals.asp
            http://bmwe32.student.utwente.nl/sea...OutputSeal.htm
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • osilpi
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 486
              • Espoo

              #7
              Pitäisi tuohon omaan vekottimeen vaihtaa vasen vetarin tiiviste. Onko kukaan vaihtanut e28:iin tuon tiivisteen?

              Kauanko tuohon kannattaa varata aikaa, kun nosturi on käytössä max pari tuntia?

              Myydäänkö jossain tuollaisia tiivisteen ulosvetäjiä? Missä, en ole nähnyt koskaan? Vai riittääkö tavallinen "koukku"-ulosvetäjä?

              Mitä muuta kannattaa itse tiivisteen lisäksi ostaa? Jostain lukkorenkaasta noissa linkeissä puhuttiin.

              Eikös öljyksi käy 75w90 GL5 -öljy (ei ole lukkoperää)?
              E34 525i 12v 1990
              Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

              ex-BMW:t
              E28 520iA 1983
              E28 520iA 1985

              Comment

              • osilpi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 486
                • Espoo

                #8
                Itse itselleni vastaten:
                Tiiviste vaihtui puolessa tunnissa ja vanhaa ei ehjänä saanut ulos. Apuna iso ruuvari ja vasara...

                Lukkorengas oli suht helppo vaihtaa, työkalu kärkipihdit.

                käytetyt työkalut:
                meisseleitä
                vasara
                kärkipihdit
                8 ja 10 mm kuusiokolot
                hylsysatsin pikkujatkovarsi (jolla mukiloitiin uusi stefa paikalleen)
                ruosteenirroitusspray
                mustekalalenksuja (joilla vetari roikkumaan tukivarresta)
                E34 525i 12v 1990
                Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                ex-BMW:t
                E28 520iA 1983
                E28 520iA 1985

                Comment

                • luxor
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 96
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Onkos kukaan sattunut vaihtaan e39 malliin perän stefaa?Itseltäni vuotaa stefa kuskin puolelta ja siinä kun on pakoputki edessä pikkasen että pitääkö repiä irti koko vetari vai saako sen vaihdettua että ottaa vain toisesta päästä vetarin irti?
                  -kaunis nainen on ilo silmälle-

                  Comment

                  • luxor
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 96
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Itse itselleni vastaten:
                    Kyllä se asentaja otti vetarin pois kun vaihtoi stefan kuskin puolelle hommaan meni ammattimiehellä 1 tunti ja samalla vaihdettiin perään öljyt.
                    -kaunis nainen on ilo silmälle-

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎