Announcement

Collapse
No announcement yet.

putkisto..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hyvät rahat saa
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 18

putkisto..

niin minulla on tällainen 320 e36 92 bmw ja haluaisin siihen vähän paremmat äänet ja ehkä vähä tehoakin niin pitääkö minun vaihtaa koko putkisto? mitä merkkiä suosittelette ja paljon se maksaa?
  • ojahauki
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 80
    • Imatra

Tehot putkenvaihdolla tuskin paljon kasvavat, mutta eisenmann tuottaa mielestäni parhaimmat soundit...
    M3 e36 3.0 -94

Comment

• #BaierWaier#
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 212
      • Kempele

Jos ääntä haluat lisää, niin pelkkä takapöntön vaihto riittää...

Comment

• tomm1
        Newbiemmer
        • May 2006
        • 1

putkiston vaihdolla et kyllä semmoisia teholisäyksiä saa että se penkin ja ratin välissä tuntuisi. ääntä saat vaihtamalla pelkän äänen vaimentimen. itselläni äänen vaimennin ruostui puhkia ja etsiessäni uutta olivat ainoat äänen vaimentimet kahdella sisäänmenolla simonsin ja marteliuksen. molemmilla hintaa yli 500 euroa. joten ostin 60 euron mufflexin pöntön yhdellä sisäänmenolla jonka suurensin 50 mm:stä 75mm:iin. kauhea oli duuni mutta nyt on ehjä putki. kannatan kyllä vakio putken pitämistä sillä minulla ainakin äänet on ihan liian kovat siinä 200 kierroksen alla. eli juuri kun ajaa 80km/h.
        ei kovaa mutta täysii

Comment

• Stonde
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 305
          • Vilppula

Originally posted by tomm1
          kannatan kyllä vakio putken pitämistä sillä minulla ainakin äänet on ihan liian kovat siinä 200 kierroksen alla. eli juuri kun ajaa 80km/h.
          Kylläpäs sun auto käy pienillä kierroksilla.

Comment

• Heksula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 2285
            • Porvoo

Jos et halua ylimäärästä meteliä, vaan hienot äänet, niin silloin suosittelen jättämään motonetin paskavaimentajat suosiolla hyllylle. Tässäkin asiassa pätee vanha sääntö; hyvä ja halpa ovat kaksi eri tuotetta. Itse panostin hartgen vaimentajaan, mutta myös eisenmann on erinomainen vaihtoehto. Laadukkaat rosterivaimentajat vaimentavat pienillä kierroksilla yhtä paljon, kuin vakio. Yläkierroksilla (+4000rpm) alkaa sitten äänessä tapahtua, tosin silloinkaan ei särje korvia. Pitkällä matkalla en ainakaan itse halua kuunnella mitään ylimääräisiä resonointeja.
            2020 G20 320i xdrive

Comment

• Jonhson
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 486

Anna vinkki mistä ostit (mahdollisesti linkki sivuille) ja minkä hintainen oli , kai sieltä löytää isompiinkin kuin 320....
              -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎