Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konerempalle Edullinen Tekijä Riihimäen Ympäristöstä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janiperta
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 12
    • Riihimäki

    Konerempalle Edullinen Tekijä Riihimäen Ympäristöstä

    Auto kuulostaa epäilyttävästi dieseliltä, vaikka kulkee bensalla. Koneremontti olisi siis aiheellinen. Mutta hinnat äkkiä hyppäävät pilviin korjaamoita käytettäessä. Nyt on siis haussa edullinen tekijä, jolla kannen koneistus olisi mahdollinen esim koulussa tai työpaikalla. Tai/ja mahdollisuus saada osia työn tai koulutuksen puolesta halvemmalla. Myöskin peukalo on hyvin keskellä kämmentä, eli tekijä olisi paikallaan...



    Vastauksia tänne tai sähköpostiin [email protected]

    ASIALLA OLISI TODELLA KIIRE
    KAIKKI HUOMIOIDAAN!!!
    [email protected]
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    #2
    Kerro nyt kaikille mikä kone on kyseessä, niin auttaa huomattavasti. Ja pieni lisädiagnoosikaan ei olisi pahitteeksi => dieselithän kuulostaa joidenkin mielestä hyvältä
    Koliseeko kone? Onko tehot hävinnyt? Käykö tyhjäkäyntiä hyvin, mutta kaasuttaessa hyytyy? Onko vedet ja öljyt mennyt sekaisin? Missä tilanteessa koneen ääni muuttui, keittikö, paloiko öljynpainevalo? Onko kenties jakohihna hypännyt hampaiden yli ja sytytys pielessä?

    Tiedätkö että kansi vaatii työstöä, kun sitä kerta kysyit? Pystyykö autolla vielä ajamaan(älä kuitenkaan aja)?

    Tämmöiset asiat valaisee aika paljon ja mahdollisesti voit itsekin tehdä asialle jotain.
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

    Comment

    • janiperta
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 12
      • Riihimäki

      #3
      Sanotaan näin, että kuulostaa diesel hyvältä tai ei, bensavehkeen ei kuulu käydä kuin traktori. Ääni siis kuulostaa dieselmäiseltä tuksutukselta tasaisen bensakoneen äänen sijaan. Siitä en tiedä, kuinka kauan näin on ollut. Ostin auton vasta (okei, ei ehkä fiksua, mutta käyntiäänestä en tiennyt (siis että kuuluuko sen olla tuollainen) ja auto oli erittäin hyvän oloinen hintaan, ikään ja kilometreihin nähden. Ja pääsinpäs vanhasta etuveto-opelista eroon...) Kone on 1.8 ja ajokilometrejä on 300000, eli koneremontti olisi ehdottomasti paikallaan. Jo siksi, kun aiemmista huolloista ei ole mitään tietoa. myös siinä mielessä että tosiaan käyntiääni ei vastaa terveen bensakoneen ääntä, tehoja autossa ei juurikaan ole (vaikka tuo 1.8 on pieni näin isossa autossa), venttiilit nakuttaa (niiden korjauksen yhteydessä tarvitsee hyvin todennäköisesti kansipahvi ainakin uusia, ehkä pahimmassa tapauksessa kansi koneistaa...). Tässä ainakin alkuun. Ja kun tuosta hommasta en mitään oikeastaan tiedä, ajattelin jos olisi löytynyt asian tunteva ihminen, joka olisi voinut kyseisen homman tehdä, ja kannen koneistuksen mahdollisesti osuessa kohdalle, hoitaa sen samalla kohtuukuluin. Kun jos vien auton jollekkin pajalle, se seisoo siellä pahimmassa tapauksessa pitkään, ja hinnat (esim. koneistukselle) hyppää pilviin, koska osa hommista on tehtävä muualla. Tämän vuoksi esim. ammattikoulussa opiskeleva, jolla ei liikaa puuhaa ole, olisi hyvä ja edullinen vaihtoehto molemmille, koska mahdollinen koneistus onnistuu yleensä koulussa, ja sehän on hyvää harjoitusta opiskelijalle.
      [email protected]

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Mikähän auto/moottorityyppi??? Oli tilanne kuitenkin mikä tahansa, niin yli 300tkm kolisevaa 1.8-konetta ei missään tapauksessa kannata lähteä remontoimaan mikäli homman joutuu joka tapauksessa teettämään ulkopuolisella. Sen verran alkaa olemaan tavaraa lopussa, että lähes kaikki liikkuvat/pyörivät osat pitää vaihtaa/koneistaa. Ilman mitään auton/moottorin tyyppitietoja ei voi antaa hintatietoja, mutta varmasti halvemmaksi tulee käytetty takuuvaihtomoottori.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          #5
          Paljonko oot varannut rahaa moiseen hommaan?
          Ja onhan noita tullu tehtyä...

          Ja verottajakin on varmaan mielissään moisista pimeän työn ilmoituksista
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • spu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 528
            • Tampere

            #6
            Ettei olisi kyseessä signaturen e28 518i

            Jos taloudellisesti mietit niin vähemmän ajeltu vaihtokone tulee varmaan halvemmaksi. Nokka ja nostimethan siellä taitaa olla vaihdon tarpeessa.

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #7
              Jos käy kuin traktori, niin itse katsoisin ensin että sytytys on vielä kohdallaan ja sen jälkeen tarkistaisin että venttiilikoneisto on ensinnäkin ehjä ja sen jälkeen laittaisin venttiilinvälykset kuntoon. Ja sitten voipi taas kuunnella miltä se kuulostaa. Huonoimmillaankin rahaa menee 0€.
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • Susi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 473
                • Kuopio, Suomi

                #8
                Olen samaa mielta edella olevien kanssa, etta tuon ikaiseen autoon tuskin kannattaa lahtea massiivista koneremonttia tekemaan, ellei kyseessa ole sitten sellainen ihan helmi harrasteauto.

                Kaverin isalle oli E28 518 vm87, joka raksutteli myos aika lailla. Silti autolla oli mittarissa 415 tkm, kun kaverin isa auton liukkailla lunastukseen laittoi. Tuon ikaisissa Bemareissa lienee tyyppivikana ylapaan heikko voitelu eli jossain vaiheessa raksutusta alkaa kuulua ihan varmasti.

                Comment

                • janiperta
                  Newbiemmer
                  • Sep 2005
                  • 12
                  • Riihimäki

                  #9
                  Originally posted by Susi
                  Kaverin isalle oli E28 518 vm87, joka raksutteli myos aika lailla. Silti autolla oli mittarissa 415 tkm, kun kaverin isa auton liukkailla lunastukseen laittoi. Tuon ikaisissa Bemareissa lienee tyyppivikana ylapaan heikko voitelu eli jossain vaiheessa raksutusta alkaa kuulua ihan varmasti.
                  Näin myyjäkin väitti, ja otin ja uskoin... Mutta tehty, mikä tehty.

                  Originally posted by BMW 325I avo
                  Jos käy kuin traktori, niin itse katsoisin ensin että sytytys on vielä kohdallaan ja sen jälkeen tarkistaisin että venttiilikoneisto on ensinnäkin ehjä ja sen jälkeen laittaisin venttiilinvälykset kuntoon. Ja sitten voipi taas kuunnella miltä se kuulostaa. Huonoimmillaankin rahaa menee 0€.
                  No tuon voisinkin tehdä. Tarkistamalla saisi varmasti tarkempaa tietoa. Sytytyksessä luulisin kaiken olevan kohdallaan. Autossa on aivan uudet tulpanjohdot. Tosin tulppien kunnosta ei valalle voi mennä, mutta luulisin, että samalla on nekin vaihdettu. Mitenkäs tuon muun saisi katsottua, tutkittua? Aivan uutta mulle, eikä aivan täysin viitsisi ryssiä...


                  Originally posted by spu
                  Ettei olisi kyseessä signaturen e28 518i

                  Jos taloudellisesti mietit niin vähemmän ajeltu vaihtokone tulee varmaan halvemmaksi. Nokka ja nostimethan siellä taitaa olla vaihdon tarpeessa.
                  Juuri tuo auto on kyseessä. Vaihtokone on houkutteleva vaihtoehto, mutta kovin massiivinen homma. Eikä sekään omin voimin onnistu. Siksi oikeastaan lähdinkin tänne kyselemään. Vaihtokoneessa vain on se paha vika, että siinä voi tulla sama ongelma piankin tai sitten sillä ajaa pitkään ongelmitta. Tätä kautta, tai muuta tietä, jos saa halvalla remontintekijän, autolla ajelee helposti toisen 300tkm, jollei yli... Kuitenkin auto on muuten erinomaisessa kunnossa.
                  [email protected]

                  Comment

                  • janiperta
                    Newbiemmer
                    • Sep 2005
                    • 12
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by Spetke
                    Paljonko oot varannut rahaa moiseen hommaan?
                    Ja onhan noita tullu tehtyä...

                    Ja verottajakin on varmaan mielissään moisista pimeän työn ilmoituksista
                    Rahaa... Hyvä kysymys. En itseasiassa tiedä, mitä tuollainen lysti maksaa. Työkaveri joutui 1.6 Vectran kaasarikoneesta kannen remppaamaan, ja lysti maksoi melko lähelle 200€. Tällä laskennalla tuo on vasta alkusoittoa 1.8 ruiskubemarin kohdalla, varsinkin jos joutuu menemään syvemmälle koneeseen...

                    Niin joo.. Kyse ei ole pimeästä työstä, vaan omalla ajalla tehtävästä harrastustoiminnasta, tai kouluaikana suoritettavasta harjoitustyöstä. Lähinnä tämmöinen ammattikoulutekijä olisi paras. Siitä kun olisi molemmille hyötyä. Minun ei tarvitsisi maksaa ihan sikahintoja, kuten korjaamoilla yleensä joutuu, koska ammattikouluilla on usein koneistus- ym. mahdollisuudet koululla. Ja ilmeisesti kyseisenkaltaisia töitä ei usein asiakastöinä tule, ja hommia joutuu vääntämään vanhoilla, jo moneen kertaan koneistetuilla koneilla. Ja oppilas saa hyvän harjoitustyön, josta on tulevaisuudessa työnhaun kannalta todennäköisesti suurikin hyöty. Jossei jopa päättötyötä, jos sellainen vielä puuttuu... Ei tässä siis pimeänä ketään pyydetä tekemään, vaan etsitään henkilöä, jolla on mahdollisuudet hoitaa tuo homma inhimilliseen hintaan vaikka vapaa-aikana, ja jolla on mahdollisuudet/suhteita saada esim. koneistus (se kallis ja hankala homma) halvemmalla.
                    Last edited by janiperta; 16-09-2005, 07:04.
                    [email protected]

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      Jos teetät jollain korjaamolla täydellisen moottoriremontin, rahaa palaa herkästi 1500-2000 euroa töineen. Kannattavuudesta ei voi olla kuin yhtä mieltä...

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #12
                        Jos aiot tehdä ajoautoa itsellesi niin laita nyt kaikkea kuluvaa varmuudeksi ensin uusiksi. Sytytyksen kaikki osat, suodattimet, säädätät hieman venttileitä... Sitten tuollaiseen on hyvä testata hieman ruiskun puhdistuslitkuja tankkiin ja vaikka öljytilan puhdistuslitkua...
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Japi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 276
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by BMW 325I avo
                          Jos käy kuin traktori, niin itse katsoisin ensin että sytytys on vielä kohdallaan ja sen jälkeen tarkistaisin että venttiilikoneisto on ensinnäkin ehjä ja sen jälkeen laittaisin venttiilinvälykset kuntoon. Ja sitten voipi taas kuunnella miltä se kuulostaa. Huonoimmillaankin rahaa menee 0€.
                          Samaa mieltä sun kanssa.
                          Lisäksi on hyvä huomioida, että kyseinen M10B18 L-jetillä säksättää aika reippaasti muutenkin. Ainakin omaan korvaan on aina ottanut pahasti tuo ruiskusuutinten säksätys... hiljaista tästä pannusta ei saa tekemälläkään.
                          Olethan nyt varma, ettei kyse ole vaan tuosta ominaisesta käyntiäänestä?
                          Joku bemareita tunteva kuunnellut tuota?
                          "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                          -Tuntematon
                          ex-E30 318i -87
                          droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Massiivinen homma vaihtaa tilalle vaihtokone??? Tuota,tuota....miten aioit kolisevaan 518:n pannuun tettää koneremontin? Eli en nyt ymmärrä miten vanhan "marjan" kenturalle kieräyttäminen ja uuden paikalleen kolautus on sen "massiivisempi" homma kuin mitä tuo korjaus-skenaario tulee teettämään?
                            Jos/kun tuollaisella koneella on ajettu +300tkm ja se käy kuin diesel/kolisee, on tiedossa jo vähän muutakin kuin pelkkä laakerien,renkaiden ja tiivisteiden vaihto. Eli vaihtoon menee myös männät, kampi, nokka, öljypumppu,ym."pikkusälää". Hyvällä tuurilla kansi on halki(uittanut glygolia öljyn sekaan josta johtuu tuo laakerivika), joten myös kansi menee vaihtoon.
                            Jos/kun kierrossa on ollut kolisevan koneen tyypillinen metallipurumäärä, on öljypumppu, kaikki laakerit/pinnat, sylinteriseinämät,ym.siinä vaiheessa että ilman hiontaa,porausta ja isompia osavaihtoja ei hommasta kunnialla taatusti selviä. Kampiakseli menee 100% varmuudella kuitenkin vaihtoon, joten joudut sen vaihto/varaosakoneen ostamaan joka tapauksessa.
                            Nyt olisi pienelle määrälle järjenkäyttöä SUURI tilaus... Eli vanha "marja" romurille ja "uusi" takuuvaihtomoottori tilalle=nopein ja EHDOTTOMASTI halvin vaihtoehto(jos muita vaihtoehtoja oikeasti edes on olemassa?).

                            Comment

                            • Phaedrus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1888
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Eli vanha "marja" romurille ja "uusi" takuuvaihtomoottori tilalle=nopein ja EHDOTTOMASTI halvin vaihtoehto(jos muita vaihtoehtoja oikeasti edes on olemassa?).
                              Ei koske onneksi minua [pakollinen koputus], mutta mistä näitä takuuvaihtomoottoreita kannattaa kysellä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎