Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakosarjat ja sportkatit katsastuksessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MeisterW
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2017
    • 305
    • Uusimaa

    Pakosarjat ja sportkatit katsastuksessa?

    Onko kokemusta puututaanko katsastuksessa muutettuihin pakosarjoihin tai sport-katteihin, jos päästöt + OBD on kuitenkin kunnossa. Eli tarkastetaanko noista käytännössä jotain E-hyväksyntöjä, jos esim. äänenvaimentajat on vielä alkuperäiset tai muuten hyväksytyt.

    Mietinnässä siis e39 m5 ja siinä noiden muutokset kyllä helposti huomattavissa nosturilla, koska ei ole mitään muovisuojia edessä.
    E39 M5 2002
    E70 X5 3.0sd 2008
    E83 X3 3.0i 2005
    G21 330e
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1292
    • Pohjanmaa

    #2
    Kateista pitäisi periaatteessa löytyä ne E-merkinnät, siitä voi huonolla tuurilla tulla rutinaa.

    Pakosarjoista tuskin jaksavat kiinnostua, ei niissä vakioissakaan mitään leimoja ole. Tuo uusi asetus auton rakenteen muuttamisesta mainitsee jopa erikseen, että 1998 ja vanhemmassa autossa ei tarvitse pakosarjan muutosta muutoskatsastaa.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1775
      • Karjaa

      #3
      Koskeeko tuo pakosarjan muutoskatsastusvaatimus muka nimenomaisesti ko. automalliin tarkoitettua E-hyväksyttyä sarjaa, kuten vaikkapa SuperSprintejä? Mikähän tolkku siinäkin on jos koskee, ei ainakaan oman E46:sen mitään putkiston osaa (kaikki siis muuta kuin alkuperäistä) ole muutoskatsastettu ja hyvin on kelvannut katsureille jo useamman kerran.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎