-00 vuoden 530dA:n servotronic teki viime talvena kerran niin ettei mennytkään päälle. Siis ohjaus oli jäykkä nollanopeudesta asti. Sammutin auton ja sen jälkeen kaikki toimi kuten kuuluukin taas puolisen vuotta. Nyt auton uusi omistaja kertoi että ohjaus on koko ajan jäykkä, riippumatta sammuttaako auton välillä vaiko ei.. Onkohan jossain huono liitos tai oireileva osa? Kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Servotronic lakkoilee
Collapse
X
-
Mannekauppoja tehdään kun aloitetaan yksityisten välillä tehdystä autokaupasta "jälkipeli" soittelemalla entiselle omistajalle jokaisesta löydetystä viasta/puutteesta vaatien jälkikäteen, itkien, vinkuen ja uhkaillenkin hinnanalennusta.... Tämä perustuu joidenkin vahvaan uskomukseen siitä että myyjä on aina konna ja ostaja uhri? Kun ostajan oma ostohuuma=rakastuminen hieman taantuu, löytyy=tajutaan ne jokaisesta käytetystä autosta löytyvät viatkin ja sitten tartutaan puhelimeen(=aloitetaan mannekaupat).
Näytepala hyvää hamekangasta tai Laakkosen automyyjien käyntikortteja uusien bemujen esitteiden lisäksi voi toki laittaa takaisin näille "kauppamiehille"...Last edited by Hemi; 19-09-2005, 15:04.
Comment
-
-
Nopeussignaalin katkos jossain päin järjestelmää, nollautuu kun virrat käyttää pois. Kun häiriö on tullut 30 kertaa jää servotronic pysyvästi vikatilaan.
Korjaustoimenpiteeksi kehotetaan vaihtamaan abs/asc ohjainyksikkö
Näin kertoi TIS, toivottavasti jotain apua.E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
-
Kiitos ohjeesta! Välitän sen eteenpäin.
Tässä on kauppojen suhteen kyseessä se, että mielestäni myin täysin toimivan auton ja kun kuulin näistä vioista, harmitti sen verran että haluan auttaa löytämään edullisen/järkevän ratkaisun. Jos viat olisivat olleet olemassa jo myyntihetkellä tai jos viat olisivat "keksittyjä" tai epäoleellisia, niin tilanne olisi toinen. Nyt varmaan sekä ostaja että myyjä saavat paremman mielen, toivottavasti.---
Comment
-
-
Jos nuo viat ovat kuitenkin tulleet tietoosi niin että uusi omistaja on soitellut SINULLE, jolla ei enään ole mitään tekemistä ko.auton kanssa, voit huoletta käskeä tällaisen "tyttösen" painua Vit...uun.
Minkä ihmeen takia sinun pitää enään stressata itseäsi ko.auton vikojen kanssa? Ostaja tutkii tai sitten tutkituttaa auton ja tekee ostopäätöksen ihan itse. Kukaan ei pakota tekemään tekemään kauppaa yksityisen myyjän kanssa eikä missään tapauksessa ostamaan käytettyä autoa jos sen pitäisi ostajan epärealistisissa fantasioissa kuitenkin olla uusi.
Tuollainen yksityisten välisistä autokaupoista peräänsoittelu osoittaa ostajalta niin suurta kusipäisyyttä, että siitä pitäisi valtion sakottaa ja poistaa lisääntymisoikeus. Selkeät huijaukset on toki eri juttu, mutta kaikki viat/puutteet on olemassa myös ostohetkellä joten ne tulee automaattisesti auton mukana. Takuun jos haluaa, ostaa autonsa liikkeestä(mieluiten uuden auton ja lopettaa itkemisen kun isot pojat huijaa/kiusaa ja maailma on niin kylmä kun aina minulle...
Tosin mannejen ja takuita kinuavien "tyttösten" kanssa ei kannata autokauppaa tehdäkkään joten siperia opettaa myös myyjää.
Comment
-
-
Joskus olen ollut tuota mieltä autokauppojen jälkeen mutta silloin kyseessä oli 15 vuotta vanha japanialainen pikkuauto, joka maksoi muutaman sata euroa ja uusi omistaja soitti hinnanalennusta 600 km ajon jälkeen perusteella että alustasta löytyi ruostetta Mitäköhän se odotti..
Tällä kertaa omistaja on lähestynyt asiallisesti, ei ole mankunut korvauksia saati sitten haukkunut minua viallisen tuotteen myyjäksi vaan hän kysyy minulta neuvoa siksi että olen omistanut auton pidemmän aikaa ja tunnen sen historiaa. Siitä on joskus iloa korjausta suunnitellessa.
Ymmärrän kuitenkin ihan hyvin, mitä HEMI ajaa takaa.---
Comment
-
Comment