Announcement

Collapse
No announcement yet.

Borbet T 9x16"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JO
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 35

    Borbet T 9x16"

    Onko jollain kyseiset vanteet alla e30:ssä bemarissa?
    Tarkotuksena olisi ostaa sellaiset vanteet ja ET olisi hyvä teitää, kun borbetin taulukosta ei löytynyt.
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

    #2
    Itellä on 9x16" Borbetin T:t joka kulmassa pienillä etutolpilla (320). ET15. Edessä on parin millin rako etutolppaan, eli isolla tolpalla vaatisi todennäköisesti ohuen levikepalan. Kumeina 225/45/16.
    Ilmeisesti noita 4x100 9x16"-vanteita ei saakkaan ku ET15 ja ET30. Korjatkoon joku, jos puhun puutaheinää.
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30

    Comment

    • JO
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 35

      #3
      Eli sulla on et 15 jokakulmassa? edessä ei tuu kaaren yli niin että ei menis katsastuksesta läpi? joo itellä on kans 45mm tolpat et sen puoleen pitäs mennä. mut kiitän tiedosta, ja ei muuta kun tilailemaan. =)

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Ainakin Artecillla on noita adapteri vanteita missä on et valittavana muistaakseni 5mm välein.. Tosin eipä sinne e30:seen mene ainakaan yhtään isommalla et:llä olevat 9X"16" vanteet kun 15..
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • AnatomiA
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 367
          • Pori

          #5
          Mulla E30 325i avossa joka kulmassa 9x16" borbetit et 15, isot tolpat, joten edessä n. 5mm levikepalat. Vanteet on muutoskatsastettu. Renkaat 215/40.

          Vanhemmilla kaarilla mahtuu paremmin alle <-87 ja uudemmissa ottaa herkästi takaa kiinni vaikka olisikin pokkaukset pois. Ellei sitten ole erittäin jäykkiä jousia takana tai säädettäviä iskareita.
          | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

          | Design Rosendahl Oy |
          | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
          | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
          | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
          | http://www.designrosendahl.com |

          Comment

          • juuze
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 1938
            • Oulu

            #6
            Originally posted by JO
            Eli sulla on et 15 jokakulmassa? edessä ei tuu kaaren yli niin että ei menis katsastuksesta läpi? joo itellä on kans 45mm tolpat et sen puoleen pitäs mennä. mut kiitän tiedosta, ja ei muuta kun tilailemaan. =)
            Juu, ET15 joka kulmassa. Kylläpä nuo läpäs muutoskatsastuksen 225/45-kumeilla.


            Originally posted by AnatomiA
            Vanhemmilla kaarilla mahtuu paremmin alle <-87 ja uudemmissa ottaa herkästi takaa kiinni vaikka olisikin pokkaukset pois. Ellei sitten ole erittäin jäykkiä jousia takana tai säädettäviä iskareita.
            Ei ne sen paremmin mahdu vanhempaankaan, samalla tavalla ne raapii, jos ei oo kaaria muokattu.
            Jussi
            F31 320xda & e39 530d Msport
            ex e87, e39, e34, e28 & e30

            Comment

            • JO
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 35

              #7
              mut on vaihtoehtona laittaa taakse et30, sillohan mahtuu pyöriin, mut on varmaan rivon näkönen ku jää sisemmäs ku etu pää. Mut ei niitä kaaria nii paha oo muokata, jo vaan riittää sen kantin hiominen poies.

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5169
                • Kuopio

                #8
                taakse et30 on enemmän kuin tyhmä idea
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by jani
                  taakse et30 on enemmän kuin tyhmä idea
                  Mutta jos katsastaa sillä ja sitten levikepalalla kohistaa kohilleen.. itse kyllä ennemmin muokkaisin pikkusen kaarta..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by jmp2002
                    Mutta jos katsastaa sillä ja sitten levikepalalla kohistaa kohilleen.. itse kyllä ennemmin muokkaisin pikkusen kaarta..
                    tosiaankaan sen kaaren muokkaaminen ei oo iso homma mitä toi 9" ET15 vanne vaatii ja niitä levikepaloja kannattas mahdollisimman paljon välttää, jos ei kyseessä ole sitten keskittävät, mutta laillisuus on sitten jo eri asia
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • AnatomiA
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 367
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by juuze
                      Ei ne sen paremmin mahdu vanhempaankaan, samalla tavalla ne raapii, jos ei oo kaaria muokattu.

                      Sattumoisin mahtuu pyörimään vanhemmilla kaarilla ilman minkäänlaista osumista, jos siis kaarien pokkaukset on pois, mutta uudemmassa ottaa kaaren sisäpuolen yläosaan kiinni, koska on eri muotoinen kun vanhemmassa.

                      Itellä ollut E30 325 -88:ssa ja E30 325 -87:ssa samanlaiset vanteet, 87:ssa saa olla auto täynnä, eikä ota kiinni, mut 88:ssa raapi aika pirun helposti, kummastakin oli siis pokkaukset otettu pois.
                      | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                      | Design Rosendahl Oy |
                      | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                      | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                      | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                      | http://www.designrosendahl.com |

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        #12
                        Itellä '87 cäbissä 9x16" ET15 Brockin B1:set edessä ja takana, takapenkki + takakontti täynnä kaljaa eikä ottanu kaariin (rullatut) ja eteenkin mahtuu ilman levikepaloja. Milli-kaks jää tilaa tolpan ja vanteen väliin. Kumeina 215/40
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by AnatomiA
                          Sattumoisin mahtuu pyörimään vanhemmilla kaarilla ilman minkäänlaista osumista, jos siis kaarien pokkaukset on pois, mutta uudemmassa ottaa kaaren sisäpuolen yläosaan kiinni, koska on eri muotoinen kun vanhemmassa.

                          Itellä ollut E30 325 -88:ssa ja E30 325 -87:ssa samanlaiset vanteet, 87:ssa saa olla auto täynnä, eikä ota kiinni, mut 88:ssa raapi aika pirun helposti, kummastakin oli siis pokkaukset otettu pois.
                          tämä johtuu juurikin siitä, että vanhemman mallin e30:ssä on ne takakaaret eri korkuiset, uudemmassa kaari tulee alemmas...eli vanhemmalla korimallilla pitää madaltaa 60mm , että vastaa uudemman mallin 40mm madallusta...siis ulkonäöllisesti, tällöin takalokarin reuna on saman matkan päässä kumin pinnasta

                          juuri tämän takia vanhemmissa malleissa mahtuu vanteet pyörimään paremmin jos on sama madallus kyseessä

                          kaverilla oli vanhemman mallin e30 ja 9*16" vanteet n. ET15 takana ja 40mm madallus + kontissa 18" subi ja jumalaton kotelo..ja renkaina 225/45

                          ja itellä oli uutta uudempaa mallia ja 9*16" ET15 takana ja 40mm madallus ja kantit taitettu ja 205 kumit, niin otti kiinni vaikka ei ollut porukkaa takana.Tietenki riippuu jousien jäykkyydestä ja kumin profiilista ja muodosta muutenkin. Meillä oli kummallakin sama alustasarja
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎