Eiköhän juurikin näitä 91-93 160tkm 325i ymsjne. ole tuotu jo niin paljon sieltä germaaniasta (ja mistä lie), etteikö ihan suomenmaalta voisi kaikkineen samaan - tai parempaan - hintaan saada?
Jos nyt kuitenkin nahkahousu-myöhäistuonti pitää saada, niin kannattaa vaikkapa täältä vilkaista vähän raakaa faktaa noista verotusarvoista. Ettei ihan arvailuksi mene
Forumiltakin varmaan löytyy reilu kourallinen ketjuja koskien vanhan bemarin (ja etenkin eekolmikutosen) ostoa ulkomailta. En tosin itse nyt viitsi tähän haeskella
e: Ja mobile.de:lle ei käsittääkseni kelpaa suoraan postinumero, vaan sen PLZ-kentän numero pitää hakea jostain sieltä linkin takaa. En tosin täysin varma ole, sen verran vähän on tuota tullut selailtua.
Mitä väliä sillä on, onko auto yksityiseltä vai autokaupasta??? Ei noihin parin tonnin pommeihin saa mitään takuuta kuitenkaan.
Noissa autoilmotuksissa on Saksassa sellanen sääntä, että Händler tarkottaa (auto)kauppiasta ja Anbieter tarkottaa yksityistä tai sitten jobbaria, joka ei jaksa maksaa mobilen tai autoscoutin ilmotusmaksuja.
Homma selviää kyllä viimeistään soittamalla ilmotuksen numeroon ja kysymällä onko auto ollut kauankin nimissä/kilvissä sillä myyjällä, sillä Saksassa jobbarit eivät laita autoja nimiinsä, koska se ei ole mikään pakko.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Ja mobile.de:lle ei käsittääkseni kelpaa suoraan postinumero, vaan sen PLZ-kentän numero pitää hakea jostain sieltä linkin takaa. En tosin täysin varma ole, sen verran vähän on tuota tullut selailtua.
Kyllä siihen voi syöttää sen postinumeron itekin.
Ja topicin alottaja vois vaikka kokeilla työntää kaverinsa asuinpaikan ja sanan plz googleen ja vastaukseksi tulee sitten oikea plz-numero.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Mä en lähtis E36:sta hakemaan enää Saksasta jos ois tollaset kriteerit kun sulla. Ton hintaluokan 325:sia nimittäin on Suomessakin paljon tarjolla ja täällä niitä on helpompi käydä kattomassa. Ota ihmeessä joku E36:sia korjaillut/rassannut kaveri mukaan jos mahdollista niin varmaan osaa kattoo ne kaikki kriittiset paikat ko. autosta.
Jos mä lähtisin Saksan maalle kattoon tollasia, niin sitten pitäis olla kiikarissa joku helmi ja varata aikaa sen katteluun ihan kunnolla. Eli tarkka määritelmä mitä lähtee hakemaan ja sitten vaan sinne koska siellä niitä on kilometreittäin rivissä. Lähtisin varmaan hakemaan pidempiaikaiseen omaan käyttöön jotain täysin varusteltua vähän ajettua Bemua ja hinta ei sais olla ensimmäinen kriteeri vaan auton kunto ja varusteet.
Ehkä sitä on parempi kattella täältä kotimaasta..täytyy vielä harkita.
Vaikka tutulta kyllä löytyy kokemusta autonhausta,niin olisihan se mukava jos itse sen auton ennen ostoa näkisi..,mutta jotain sieltä Saksasta kuitenkin olisi hyvä pyytää kun tälläinen mahdollisuus kerran on.Vai?Minkä hintaisia siellä on vanteet kyseiseen peliin,mistä sieltä ja mitä ne maksavat suurinpiirtein?
Kysymyksiä tuli jälleen paljon..
Vielä haluisin kysyä teiltä miten toi kiihtyy?Autotalli.com ilmoittaa hyvinkin eroavia arvoja?Elikkäs miten auto pärjää tuolla kylillä kaiken maailman raketeille?
Ja tyyppiviat myös kiinnostaa..ja yleisimmät ruostepaikat?
Kiitos ja anteeks!
Edit: Nyt kun käytin silmiäni niin löysin täältä sen kiihtyvyyden,joka oli 8s (?),
mutta edelleen kiinnostaa ns. suorituskyky muihin verrattuna..
Siis e36:sestako on kyse.... ei jaksanu lukea kiireessä... eiköhän e36 ole ilmestynyt vuonna -91 joten tuskin löydätkään sen vanhempia..... ja e30 koppaa ei 328i:itä ole tehty
Näitä 325 koneita on ilmeisesti erilaisia..?..Voisiko joku kertoa niistä enemmän?
Kone M50?Mitä nämä koneet yleensä kestävät (km)?Jos joku voisi vielä kertoa niistä tyyppivioista ja ruoste paikoista?
325 koneita ei taida olla E36:ssa kuin kahta erilaista, Vanoksella ja ilman, vanos tuli mallivuodelle -93. Vanos tarkoittaa muuttuvaa imunokan ajoitusta, moottorin tunnistaa helposti venttiilikopan päässä olevasta "patista". Vanoksellisessa koneessa on vähän pienempi kulutus ja ehkä vähän enemmän vääntöä, muuten hyvin samanlaiset pannut.
Ruostepaikkoja voisi olla takaluukku tiivisteen alta, takakaaret? Kohtuullisen vähän näissä on ruostetta, mutta tarkkana kannattaa tietysti olla!
Tyyppivikana alkupään 325:ssä oli ainakin puolat ja muovisiipinen vesipumppu, kannattaa yrittää hakea searchilla.
Näitä 325 koneita on ilmeisesti erilaisia..?..Voisiko joku kertoa niistä enemmän?
Kone M50?Mitä nämä koneet yleensä kestävät (km)?Jos joku voisi vielä kertoa niistä tyyppivioista ja ruoste paikoista?
Comment