Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2545
    • Pirkkala

    325i?!

    En tiedä onko tämä oikea paikka esittää tälläinen kysymys,mutta kokeilen kumminkin..En viitsi kirjoittaa koko tarinaa joten:



    Jos jaksatte neuvoa niin olen todella kiitollinen!
    Last edited by QUASIMODO; 27-09-2005, 21:53.
    sigpic
  • paranoid
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 106

    #2
    Eiköhän juurikin näitä 91-93 160tkm 325i ymsjne. ole tuotu jo niin paljon sieltä germaaniasta (ja mistä lie), etteikö ihan suomenmaalta voisi kaikkineen samaan - tai parempaan - hintaan saada?

    Jos nyt kuitenkin nahkahousu-myöhäistuonti pitää saada, niin kannattaa vaikkapa täältä vilkaista vähän raakaa faktaa noista verotusarvoista. Ettei ihan arvailuksi mene


    Forumiltakin varmaan löytyy reilu kourallinen ketjuja koskien vanhan bemarin (ja etenkin eekolmikutosen) ostoa ulkomailta. En tosin itse nyt viitsi tähän haeskella


    e: Ja mobile.de:lle ei käsittääkseni kelpaa suoraan postinumero, vaan sen PLZ-kentän numero pitää hakea jostain sieltä linkin takaa. En tosin täysin varma ole, sen verran vähän on tuota tullut selailtua.
    Last edited by paranoid; 22-09-2005, 15:19.

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Mitä väliä sillä on, onko auto yksityiseltä vai autokaupasta??? Ei noihin parin tonnin pommeihin saa mitään takuuta kuitenkaan.

      Noissa autoilmotuksissa on Saksassa sellanen sääntä, että Händler tarkottaa (auto)kauppiasta ja Anbieter tarkottaa yksityistä tai sitten jobbaria, joka ei jaksa maksaa mobilen tai autoscoutin ilmotusmaksuja.

      Homma selviää kyllä viimeistään soittamalla ilmotuksen numeroon ja kysymällä onko auto ollut kauankin nimissä/kilvissä sillä myyjällä, sillä Saksassa jobbarit eivät laita autoja nimiinsä, koska se ei ole mikään pakko.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Originally posted by paranoid
        Ja mobile.de:lle ei käsittääkseni kelpaa suoraan postinumero, vaan sen PLZ-kentän numero pitää hakea jostain sieltä linkin takaa. En tosin täysin varma ole, sen verran vähän on tuota tullut selailtua.
        Kyllä siihen voi syöttää sen postinumeron itekin.

        Ja topicin alottaja vois vaikka kokeilla työntää kaverinsa asuinpaikan ja sanan plz googleen ja vastaukseksi tulee sitten oikea plz-numero.
        Last edited by KFZ-Koenig; 22-09-2005, 15:25.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #5
          Mä en lähtis E36:sta hakemaan enää Saksasta jos ois tollaset kriteerit kun sulla. Ton hintaluokan 325:sia nimittäin on Suomessakin paljon tarjolla ja täällä niitä on helpompi käydä kattomassa. Ota ihmeessä joku E36:sia korjaillut/rassannut kaveri mukaan jos mahdollista niin varmaan osaa kattoo ne kaikki kriittiset paikat ko. autosta.

          Jos mä lähtisin Saksan maalle kattoon tollasia, niin sitten pitäis olla kiikarissa joku helmi ja varata aikaa sen katteluun ihan kunnolla. Eli tarkka määritelmä mitä lähtee hakemaan ja sitten vaan sinne koska siellä niitä on kilometreittäin rivissä. Lähtisin varmaan hakemaan pidempiaikaiseen omaan käyttöön jotain täysin varusteltua vähän ajettua Bemua ja hinta ei sais olla ensimmäinen kriteeri vaan auton kunto ja varusteet.

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2545
            • Pirkkala

            #6
            Ehkä sitä on parempi kattella täältä kotimaasta..täytyy vielä harkita.
            Vaikka tutulta kyllä löytyy kokemusta autonhausta,niin olisihan se mukava jos itse sen auton ennen ostoa näkisi..,mutta jotain sieltä Saksasta kuitenkin olisi hyvä pyytää kun tälläinen mahdollisuus kerran on.Vai?Minkä hintaisia siellä on vanteet kyseiseen peliin,mistä sieltä ja mitä ne maksavat suurinpiirtein?
            Kysymyksiä tuli jälleen paljon..


            Vielä haluisin kysyä teiltä miten toi kiihtyy?Autotalli.com ilmoittaa hyvinkin eroavia arvoja?Elikkäs miten auto pärjää tuolla kylillä kaiken maailman raketeille?
            Ja tyyppiviat myös kiinnostaa..ja yleisimmät ruostepaikat?

            Kiitos ja anteeks!

            Edit: Nyt kun käytin silmiäni niin löysin täältä sen kiihtyvyyden,joka oli 8s (?),
            mutta edelleen kiinnostaa ns. suorituskyky muihin verrattuna..
            Last edited by QUASIMODO; 22-09-2005, 18:05.
            sigpic

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6938
              • N/A

              #7
              Jos tahot vähä enempi kiihtyvyyttä niin 328i ehottomasti, ja se vetoalue on paljon käytännöllisempi noin normaalia ajoa ajatellen.

              Nimim. molemmilla ajanut.

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2545
                • Pirkkala

                #8
                Originally posted by Antti O
                Jos tahot vähä enempi kiihtyvyyttä niin 328i ehottomasti, ja se vetoalue on paljon käytännöllisempi noin normaalia ajoa ajatellen.

                Nimim. molemmilla ajanut.
                Ei riitä rahat tuommoiseen 328i,kun pitäis olla vähintään 91 mieluiten uudempi..
                sigpic

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  #9
                  mpmp

                  Siis e36:sestako on kyse.... ei jaksanu lukea kiireessä... eiköhän e36 ole ilmestynyt vuonna -91 joten tuskin löydätkään sen vanhempia..... ja e30 koppaa ei 328i:itä ole tehty
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2545
                    • Pirkkala

                    #10
                    Näitä 325 koneita on ilmeisesti erilaisia..?..Voisiko joku kertoa niistä enemmän?
                    Kone M50?Mitä nämä koneet yleensä kestävät (km)?Jos joku voisi vielä kertoa niistä tyyppivioista ja ruoste paikoista?
                    sigpic

                    Comment

                    • QUASIMODO
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2545
                      • Pirkkala

                      #11
                      please...
                      sigpic

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #12
                        325 koneita ei taida olla E36:ssa kuin kahta erilaista, Vanoksella ja ilman, vanos tuli mallivuodelle -93. Vanos tarkoittaa muuttuvaa imunokan ajoitusta, moottorin tunnistaa helposti venttiilikopan päässä olevasta "patista". Vanoksellisessa koneessa on vähän pienempi kulutus ja ehkä vähän enemmän vääntöä, muuten hyvin samanlaiset pannut.

                        Ruostepaikkoja voisi olla takaluukku tiivisteen alta, takakaaret? Kohtuullisen vähän näissä on ruostetta, mutta tarkkana kannattaa tietysti olla!

                        Tyyppivikana alkupään 325:ssä oli ainakin puolat ja muovisiipinen vesipumppu, kannattaa yrittää hakea searchilla.
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • QUASIMODO
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2545
                          • Pirkkala

                          #13
                          Eli siis vanos hieman ripeempi?




                          Kiitos,Kiitos..
                          sigpic

                          Comment

                          • Jaksu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 753
                            • Kempele

                            #14
                            Eipä mittään sittenkään...

                            xdrive

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by QUASIMODO
                              Näitä 325 koneita on ilmeisesti erilaisia..?..Voisiko joku kertoa niistä enemmän?
                              Kone M50?Mitä nämä koneet yleensä kestävät (km)?Jos joku voisi vielä kertoa niistä tyyppivioista ja ruoste paikoista?
                              Jos tekninen tieto kiinnostaa niin:

                              http://behindmatrix.com/e30/fotost/f01114/f01114.htm
                              http://behindmatrix.com/e30/fotost/f01133/f01133.htm
                              http://www.bmwpower.cz/technika/m50.htm

                              Haulla löytyy PALJON kokemuksia M50 moottoreista ja E36:n tyyppivioista.
                              Kannattaa myös vilkaista E36 FAQ:ta.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎