Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylmänykiminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • draiveri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 42

Kylmänykiminen

Niin eli kyselisin mihinkä vikaan voisi viitata nämä oireet kun tosiaan välistä liikkeelle lähtiessä ja tasakaasullakin kone kylmänä nykii niin maan pirusti, että pää heiluu eestakaisin autossa. Tällöin pitää yleensä joko höllätä pintakaasulle jolloin yleensä ei nyi, tai antaa vielä enemmän runtua jolloin kone yleensä pikku viiveellä alkaa taas vetämän kunnolla - ja tasaisemmin nimenomaan.

Sen olen huomannut, että joskus kun tulee annettua auton käydä tyhjäkäynnillä minuutin pari ennen liikkeelle lähtöä, niin auto on nautinnollinen ajaa heti alusta asti. Ei tietoakaan nuhaisuudesta vaan vetää tosi tasaisesti jopa kakkosvaihteella, joka itsellä on yleensä se todellinen kenguruvaihde. Harvoin sitä vaan on malttia odotella sitä minuuttiakaan lähdössä vaan heti on lähdettävä liikkeelle. Kova on tämä maailma...

Vikamuistissa oli merkintä, että oli jossain vaiheessa käynyt laihalla. Ok, siihen on varmaan monta mahdollista syytä, mutta ilmavuodot on vähän aikaa sitten tukittu eli se se ei voi olla. Mitä muita syitä tuohon sitten voi olla? Bensanpaineet...? Tulpatkin on vasta vaihdettu. Samoin on autoon asennettu vapaavirt.suodatin, mutta nuhaisuus oli kyllä ominaisuutena jo orkkissuodattimellakin...

Ja onko tuo yleinen nuhaisuus ja nykiminen sitten yleensä merkki siitä, että käy laihalla? Vaiko rikkaalla?

Uuden polttoainesuodattimen olen jo hankkinut ja huomenna olisi tarkoitus vaihtaa. Saa nähdä onko mitään vaikutusta tilanteeseen.

e36 320i
    Last edited by draiveri; 22-09-2005, 16:31.
  • draiveri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 42

No voi hitsi! No voi hiitsin hitsi! Nythän mä vasta hokasin, että tämänhän olisi voinut kirjoittaa tuonne Nykimisviat FAQ:n alle. No tänne meni kummiskin...

Comment

• Guest's Avatar

Nykiminen

Mulla oli ihan sama vika. Metro-auton testeri herjas nokka akselin asento anturia, jonka vaihdon jlk nykiminen loppu...

Comment

• TonTo88
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 14
        • Eura

sit lämpitilananturi joka tunnistaa onko kone lämmin vai kylmä joka lähettää moottorinohjauspoksille tiedon joka tiedottaa ruiskulle että lisää ruokaa. Tämä anturi ei liity mitenkään vedenkierronmittarii eli mikä on kojelaudas!

itellä tekee vähän samaa, talvella teki enemmän nyt kun lämpenee ilmat ni ei oikeen löydy tota vikaa enää. muutakuin starttaamisessa tuntuu et pytyt käy neljällä vaan joten ruoka ei riitä. Kolme kertaa käynyt niin ku alkaa pensaloppumaan tankista ni kone käy enää neljällä, joten vetoon täysin sen ainaki tohon ongelmaan.
        Now bmw e65 2007vm.Ex: 530D E60 2003vm. Ex: 530D e39 2000vm. Ex: 525i E34 91vm. Ex: 520i e34 88vm. +muita rotteloita..

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎