Nyt täytyy oikeen postailla tänne ja kysäistä jos jollakulla on suoraan heittää tietoa/vinkkiä.
Auton ja boksin tiedot:
Tietojen lukua ja koodaus yritys
Hermot piukalle
Yritys, ratkaisu, uusi yritys
Pakko antaa MPPS:lle iso
Pää tyhjä ja avoimia kysymyksiä
Auton ja boksin tiedot:
- Bimmeri E39 530dA 2002/4
- DDE4.0 Boschin 0 281 010 314 (EDC15C4)
- Tarrassa Zusb 7789424
Tietojen lukua ja koodaus yritys
- Testiksi luin INPA:lla ja ISTA+:lla testiksi tietoja ja kaikki toimi ok. K+DCAN (7+8 pinnit yhdesä). Sekä laturi kiinni +13V koko ajan
- Kun koitin Winkfp:lla heittää päivitystä ECUun ja painelee 0% --> 100% ampaisten ja IFH-0010 Data transmission erroria. Jonka jälkeen ECUn tiedot ovatkin jo sekaisin. Sama tuli kaikilla softilla NCS Expertillä ja NFS:n emergency flasherilla.
- Tämän epäonnistuneen Flashin jälkeen ei sitten päässytkään enää ECUun käsiksi ja auto ei tietenkään lähtenyt käyntiin (pieleen mennyt flash luultavasti tuhosi vain ECU:n alkulohkojen tiedot).
Hermot piukalle
Tutkein piuhaa ja testasin sit kaverin E46:ssa ja F10:ssa eikä mitään ongelmia.
Ratkaisua tutkiessani ja eri foorumeita selatessani hankein MPPS:n (sekä huvin ja viihteenvuoksi PAsoftin BMW-scannerin).
Ratkaisua tutkiessani ja eri foorumeita selatessani hankein MPPS:n (sekä huvin ja viihteenvuoksi PAsoftin BMW-scannerin).
Yritys, ratkaisu, uusi yritys
- Flashasin normaalilla ja recoveryllä moodilla data only&full flashit netistä kaivamani Originaalin softan ecuun (oiskos ollut vm -2001 vastaavasta) ja homma läpi muttei auttanut, edelleen ecun tiedot hukassa/korruptoituneet.
- Tutkein vähän lisää ja ecun kansi auki + pieni kolvaus ja heitin bootmoodilla generic flashina, jonka jälkeen boksi löytyi ja immo myös meni synkroon. (ainoa että DDE4.0:ssa Ecussa eri VIN koodi mitä EWS:ssa ja muualla.. eipä näemmä haittaa)
Pakko antaa MPPS:lle iso
Yritin ISTA/P:n kanssa päivittää tuon DDE:n jälkeenpäin ja jumiinhan se veti myös, ECU taas sekaisin jonka jouduin palauttamaan MPPS:lla. (ISTA/P kävi läpi samalla myös kaikki muut yksiköt ja päivitykset meni sisään kuten piti muttei DDE:hen)
Pää tyhjä ja avoimia kysymyksiä
- Onko tuossa DDE4:ssa (EDC15C4:ssa) joku ongelma ettei saa FLASH:ttyä OBD2:n kautta? (ps. olen joutunut samaan tilanteeseen aikaisemmin aiemman E39:n kanssa joka oli vm. 2000, tämän sain korjattua muistaakseni NFS:n emergency flashilla)
- Nyt alkaa loppumaan mielikuvitus.. Seuraavaksi revin tuon lattiamaton auki ja tarkistan sen yhdistyspisteen vaikkei se siitä luuiltavati johdu koska K-line pelittää luku ja muiden yksiköiden päivityksessä.
Comment