Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d AT DDE4.0 ECU flash ongelma, stoori ja kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kepulikonsti
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 11
    • TH

    E39 530d AT DDE4.0 ECU flash ongelma, stoori ja kysymys

    Nyt täytyy oikeen postailla tänne ja kysäistä jos jollakulla on suoraan heittää tietoa/vinkkiä.

    Auton ja boksin tiedot:
    • Bimmeri E39 530dA 2002/4
    • DDE4.0 Boschin 0 281 010 314 (EDC15C4)
    • Tarrassa Zusb 7789424


    Tietojen lukua ja koodaus yritys
    • Testiksi luin INPA:lla ja ISTA+:lla testiksi tietoja ja kaikki toimi ok. K+DCAN (7+8 pinnit yhdesä). Sekä laturi kiinni +13V koko ajan
    • Kun koitin Winkfp:lla heittää päivitystä ECUun ja painelee 0% --> 100% ampaisten ja IFH-0010 Data transmission erroria. Jonka jälkeen ECUn tiedot ovatkin jo sekaisin. Sama tuli kaikilla softilla NCS Expertillä ja NFS:n emergency flasherilla.
    • Tämän epäonnistuneen Flashin jälkeen ei sitten päässytkään enää ECUun käsiksi ja auto ei tietenkään lähtenyt käyntiin (pieleen mennyt flash luultavasti tuhosi vain ECU:n alkulohkojen tiedot).


    Hermot piukalle
    Tutkein piuhaa ja testasin sit kaverin E46:ssa ja F10:ssa eikä mitään ongelmia.
    Ratkaisua tutkiessani ja eri foorumeita selatessani hankein MPPS:n (sekä huvin ja viihteenvuoksi PAsoftin BMW-scannerin).


    Yritys, ratkaisu, uusi yritys
    1. Flashasin normaalilla ja recoveryllä moodilla data only&full flashit netistä kaivamani Originaalin softan ecuun (oiskos ollut vm -2001 vastaavasta) ja homma läpi muttei auttanut, edelleen ecun tiedot hukassa/korruptoituneet.
    2. Tutkein vähän lisää ja ecun kansi auki + pieni kolvaus ja heitin bootmoodilla generic flashina, jonka jälkeen boksi löytyi ja immo myös meni synkroon. (ainoa että DDE4.0:ssa Ecussa eri VIN koodi mitä EWS:ssa ja muualla.. eipä näemmä haittaa)

    Pakko antaa MPPS:lle iso
    Yritin ISTA/P:n kanssa päivittää tuon DDE:n jälkeenpäin ja jumiinhan se veti myös, ECU taas sekaisin jonka jouduin palauttamaan MPPS:lla. (ISTA/P kävi läpi samalla myös kaikki muut yksiköt ja päivitykset meni sisään kuten piti muttei DDE:hen)


    Pää tyhjä ja avoimia kysymyksiä
    • Onko tuossa DDE4:ssa (EDC15C4:ssa) joku ongelma ettei saa FLASH:ttyä OBD2:n kautta? (ps. olen joutunut samaan tilanteeseen aikaisemmin aiemman E39:n kanssa joka oli vm. 2000, tämän sain korjattua muistaakseni NFS:n emergency flashilla)
    • Nyt alkaa loppumaan mielikuvitus.. Seuraavaksi revin tuon lattiamaton auki ja tarkistan sen yhdistyspisteen vaikkei se siitä luuiltavati johdu koska K-line pelittää luku ja muiden yksiköiden päivityksessä.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9143
    • Oulu

    #2
    USB - K-bus ja DDE4, 99% varmuudella purkki jumiin. Pitää olla joko aito COM - K-bus interface tai ICOM interface.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Kepulikonsti
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 11
      • TH

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      USB - K-bus ja DDE4, 99% varmuudella purkki jumiin. Pitää olla joko aito COM - K-bus interface tai ICOM interface.
      Kiitos vahvistuksesta ja tähän lopputulokseen itsekkin tulin että riisipellolaidalta tullut piuha on sontaa. Taidan laittaa tilaukseen toisen

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9143
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Kepulikonsti View Post
        Kiitos vahvistuksesta ja tähän lopputulokseen itsekkin tulin että riisipellolaidalta tullut piuha on sontaa. Taidan laittaa tilaukseen toisen
        Ei ole kaapelin laadusta kiinni. Tuo USB virtuaalinen COM-portti protokolla sen verran tökkii, että tuo purkki ottaa flässäyksessä heti nokkiinsa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎