Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämmöt nuosee tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_power_325
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 36
    • Isokyrö

    lämmöt nuosee tyhjäkäynnillä

    eli semmonen ongelma bmw e36 -92 et ku autolla ajaa nii lämmöt on ihan normaalit mut sitte ku pysähtyy nii joku 5min paikalla ni alkaa lämmöt nousta tosi nopeasti ja ne nousee het sinne ihan punaselle sitten lähtee liikkeelle ni taas laskee nopeaan takas normaaliin..

    voisko olla joku lämpömitttarin kosketus häiriö tai tarmostaatti ei toimi..

    ja se niiku ihmetyttää vaikka ne lämmöt nousee ihan tappiin niin kone ei keitä kuitenkaan
    EX-auto l Nykyään
    Nissan 200sx 1.8T l BMW 325 Coupe
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #2
    Toimiiko flekti?

    Comment

    • Bmw_power_325
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 36
      • Isokyrö

      #3
      Originally posted by HJP
      Toimiiko flekti?

      kyllä se minun tietääkseni toimii mut pitää koittaa viellä ja varmistaa et se pyörii
      EX-auto l Nykyään
      Nissan 200sx 1.8T l BMW 325 Coupe

      Comment

      • nurminen81
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 47

        #4
        Itselläni oli sama ongelma e21 kanssa, mutta se alkoi keittämään. Lohko halki.
        E34 520
        E21 320 ex

        Comment

        • 03R6
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 153
          • Kotka

          #5
          Meikällä samat oireet + lämpöpuhaltimelta tuli pelkkää kylmää. Termostaatti oli paskana. Varo ettet hajota kantta!!

          Comment

          • emfaiv
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 84
            • alajärvi

            #6
            itellä samaa hommaa mutta ku nosti kierroksia n.1500 lämmöt alko laskemaa heti. vesipumpussa oli vikaa
            lähti ku neekeri savimajasta!

            Comment

            • Jusaba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 613
              • Joensuu

              #7
              Nuissa kolmikutosissahan on visko kytkin.. Kannattaa kokeilla tuota searchia niin löytyy asiaa aika paljon..
              MB


              EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

              Comment

              • deezaye
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 185
                • Turenki Rock City

                #8
                Mulla korjaantu kyseinen epäkohta lisäämällä paisariin jäähdytinnestettä.
                E53/M54B30 -04
                E39/M57D30 -99
                E34/M30B35 -88
                E28/M10B18 -85

                Comment

                • Camo
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1662
                  • Lahti

                  #9
                  Itellä tullu ny samanlainen ongelma. Tyhjäkäynnillä nostaa lämmöt nopesaan, mutta hetken kun on liikkeessä niin lämmöt tippuu normaaliin. Onhan tuonne paisariin lisäilty nestettä, mutta parin viikon aikana ne sieltä on taas kadonnu? Flekti toimii kyllä... Temostaatissako vika vai...?
                  Current:
                  Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                  DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                  Previous:
                  Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                  E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                  Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                  E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                  Comment

                  • Bmw_e30
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1260
                    • joutseno

                    #10
                    Originally posted by Camo
                    Itellä tullu ny samanlainen ongelma. Tyhjäkäynnillä nostaa lämmöt nopesaan, mutta hetken kun on liikkeessä niin lämmöt tippuu normaaliin. Onhan tuonne paisariin lisäilty nestettä, mutta parin viikon aikana ne sieltä on taas kadonnu? Flekti toimii kyllä... Temostaatissako vika vai...?
                    no eihä se vika termostaatis on nestettä hävii.. tutkippa vaik mitä sielt putkesta tulee "haiseeko ns palaneelle jäähdytin nesteelle aika makea haju" tai sit kusee vaa kannentiivisteen välistä tai vesipumpun! voi olla myös syyläris reikä mut aika harvinaista
                    ex 325i -85 325i
                    325i soupe -92 325i

                    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                    Comment

                    • Camo
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1662
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by Bmw_e30
                      no eihä se vika termostaatis on nestettä hävii.. tutkippa vaik mitä sielt putkesta tulee "haiseeko ns palaneelle jäähdytin nesteelle aika makea haju" tai sit kusee vaa kannentiivisteen välistä tai vesipumpun! voi olla myös syyläris reikä mut aika harvinaista
                      Aivan, sitä ihmettelinkin, miksi litkut katoaa. Kyllä, välillä tulee semmoinen jännä palaneen haju, Mistä tuo sitten johtuu?
                      Current:
                      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                      Previous:
                      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                      Comment

                      • Camo
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1662
                        • Lahti

                        #12
                        Tuli sitten ryömittyä tuolla ja ainakaan päällepäin kannetiivisteen välistä ei mitään ole vuotanut. Jäähdyttimen putket ja letkutkin näyttäisi olevan kuivia.
                        Current:
                        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                        Previous:
                        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                        Comment

                        • Bmw_e30
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1260
                          • joutseno

                          #13
                          juu tutkaileppa sitä putkee.. et millasta hajuu sielt putkesta tulee.. ja tuleeko esim ns. valkosta joka johtais palaneesee kannentiivisteesee :(
                          ex 325i -85 325i
                          325i soupe -92 325i

                          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                          Comment

                          • Camo
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1662
                            • Lahti

                            #14
                            Nyt kun lisäs taas jäähdysnestettä niin kaikki tuntuu toimivan normaalisti, eikä lämpöjen nousua tapahdu. Täytyy taas vain odotella ja katsella mistä hevlvatista sen ne vuotaa pois.
                            Current:
                            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                            Previous:
                            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11717
                              • Kouvola

                              #15
                              Kyllä vahva merkki on jos lämpötila nousee paikallaan, mutta ajossa pysyy normaalina niin visko on rikki. Eikä se sitä tarkoita, että jos tuuletin pyörii niin se on ehjä!

                              Lämppärin venttiili kuumalla ton lämmön pitäisi jotenkuten pysyä kurissa...

                              mutta koita toki ihmeessä jäähdyttimelle menevää letkua onko lämmin vai kylmä niin tietää toimiiko termostaatti.

                              Onko sulta muuten vaihdettu koskaan sitä vesipumpun pyörää? kannattaa minimoida vahingot ja vaihtaa sekin jo jos ei vielä ole. Nimittäin noin 150tkm kohdalla ne siivet siitä pyörästä lähtee yleensä kävelemään...tilalle sitten metallinen siipipyörä niin kestää
                              Last edited by Esko; 12-02-2006, 07:45.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎