Ei nyt varsinaisesti mikään iso ongelma mutta... Maalasin m20 lohkon mustalla vasaralakalla huolellisen pesun jälkeen. Muutaman kuukauden päästä ennen ku aloin kasaamaan lohkoa, käytin sen pesussa uudestaan ja vasaralakka hilseili veks. Eli millä maalilla ootte maalaillu lohkoja ja onko pysyny?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä maalia lohkoon?
Collapse
X
-
Tälläistä maaliaa..
Joo mä maalasin tässä jokinaika sitten oman lohkoni UNICA-maalilla (UNICA erikoisalkydimaali puolikiiltävä harmaa, 3/RT-luokitus). Eli tarkotus mullakin oli maalata ihan Miranolilla, mutta kun maalikauppaan astelin niin myyjä suosittítteli UNICAA ja se oli vielä oikean väristä(mielestäni metallihohto harmaa lähinnä tätä ) Luettelin sille käyttötarkotuksen ja mitä pitäs kestää, ja meinas et on parempi maali tälläseen käyttöön kun Miranol..Tietenkää mä en mitää huippusuosituksia viä osaa antaa, ku lohko on vasta kasaus vaihees..Mutta ei siitä ainakaa oo maalia luutuihin tarttunu, kun öljyä sunmuuta oon siitä pensaisilla/tärpättisillä räteillä pyyhkinyt..Tosin pesin aika huolellisesti lohkon ennen maalausta, ensin tärpättimoottoriliuotinpensa-seoksella ja annoin jonkin aikaa liuota..sitte vähä hammasharjaa yms. sutia likaisimpiin kohtiin...Sitten päälle 110 bar vettä ja hyvä tuli..sitte hoonaus..ja taas samanlainen pesu..ja tärpätillä vielä putsasin lohkon ennen maalausta, eikä siitä oikeastaan luutuun moskaa tarttunut..Katotaan nyt sitten kuinka se oikeaa rasitusta kestää..
Muista maaleista..muistaakseni joskus tuhurailin vasaralakkaa ja jotain hormimaaliakin vanhan rautakengen varteen ikäänkuin suojaksi, niin ei se kyllä siinä pysynyt.. Tarttui kokolailla työkintaaseen maalit kangesta, hilseilemällä nuokin irtosi, vaikka hormimaalikin on tarkoitettu kuumiin lämpötiloihin ei se pysynyt edes kangessa..Tiedä sitten oliko maalit jo aikansa eläneitä..- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
unohtakaa ainakin jo suosiolla se "#¤%"¤&"& miranol...
nim. teininä kokeilin eikä ollut kovin hehkeä lopputulos ..ei kuivunut kovin nopeasti, pehmeni lämmetessään jne. ...Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Miksipäs ei kestäisi siinä missä muutkin maalit..tosin uskoisin että noissa satuloissa varmasti ennen maalausta tärkeämpää on pohjatyöt, kuin itse maalilaatu?..Omia satuloita maalatessani hain samaisesta liikkestä pilttipurkillisen korinväristä eli zinnoberrottia.. jostain maaleista se sen sekoitteli, en tiedä mistä laaduista, mutta ihan hyvin on mielestäni pysynyt (pian 4 vuotta)..Satulat mielestäni jäi huonompaan maaliin kuin takarummut, voi olla että johtuu "tehdaskunnostetuista" etusatuloista..Ehkä kaikkea varastorasvaa ei kunnolla tullut siivottua..Tietysti noissakin normaali kulutus näkyy, mutta ei näissä käytetty maali sentään hilseile pois..- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Comment
-
-
Tätä käytin http://bmw.cryon.net/images/t10.jpg . Ja nyt on vieläkin kaikki maalit nätisti kiini ja hyvin pysyy. Tommoista jälkeä tuli http://bmw.cryon.net/images/turb7.jpg http://bmw.cryon.net/images/t17.jpg http://bmw.cryon.net/images/t12.jpg Olin vaihdelaatikonkin maalannut ja hyvin se on kestänyt kun nostin auton jonkun aikaa sitten. Tota maalia saa DECO VÄRISTÄ Helsingistä ja oli joku 10€ paukkupullo tai jotain sinne päin.
Comment
-
-
Itsellä on pysynyt kyllä tavallinen Miranol lohkossa. Moniin -70 luvun laitteisiin olen sillä maalannut lohkon. Taitaa muuten vieläkin löytyä romujen keskeltä yksi Mantan 2.0 missä on vieläkin punainen Miranol kyljessä Automaalia kokeilin maalaamalla 325:sen vaihdelaatikon ja pohjapanssareita. Ainakin vielä on pysynyt...tiedä sitten kuinka kauan, niin voisi muutkin osat maalata.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Comment