Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lataus valo ei pala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu-freak
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 277
    • Kerava

    Lataus valo ei pala

    Mistä voisi olla kysymys, kun lataus valo ei pala? Oireet alkoivat siitä, kun syttyi lataus, abs, käsijarru ja jarrunesteen merkkivalot. Arvelin, että latauksessa on jotain vikaa. Vaihdoin jännitteen säätimen, jonka jälkeen lataus valo ei ole syttynyt enää ollenkaan. Ei syty enää vanhallakaan säätimellä.

    Laturin D+ nasta on jännitteinen, kun laittaa virran päälle ja pysyy jännitteisenä, kun käynnistää. Piuha on ehjä D+:sta merkkivalolle. Kun D+ johdon maadottaa syttyy em. mainitut valot. Sama myös jos maadottaa saman piuhan mittaristosta tai diag pistokkeen 12 nastan eli polttimo on ehjä.

    Nyt lataa kyllä normaalisti? Heti käynnistyksen jälkeen jännite on noin 12V, mutta kun käyttää kierrokset yli 2000, niin jännite nousee 14V ja pysyy vaikka kierrokset laskee.

    Auto on e34 520 -89

    Siis valo ei pala, kun laittaa virran päälle.
    Last edited by bemu-freak; 30-09-2005, 07:51.
    BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
    ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
  • bemu-freak
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 277
    • Kerava

    #2
    Ongelma löydetty.

    Laturin sisältä oli D+ pultista irronnut johto, jonka juotin paikalleen. Toivottavasti pysyy.

    Eli näin se laturi toimii. D+ pitää olla reilusti alle 12V, kun virta päällä. Minulla oli 1,4V, kun olin juottanut johtimen kiinni. Ennen juottamista D+ nastassa oli 12V. Mittariston kytkennän ja polttimon toiminnan voi testata maadoittamalla D+ pulttiin tulevan johtimen, kun virta päällä, tällöin valojen tulee palaa. Johdin pitää ensin irrottaa laturista.

    Latauksen tulee alkaa heti käynnistyksen jälkeen (ollen noin 14V) eikä vasta, kun kierroksia on käytetty yli esim 2000.

    Olkaa siis varovaisia, kun irrotatte D+:sta piuhaa, jotta pultti ei pääse pyörähtämään. Jos pultti pyörähtää saattaa johdin irrota.

    Oliko tämä trivia tietoa, kun kukaan ei kommentoinut?
    BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
    ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎