Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57n2 ei käynnisty pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by buubaa View Post
    No itellä oli kans toinen bmw viime talvena m57:lla ja sillä ei ollut mitään ongelmia lähteä käyntiin -26 vaikka vain 2 hehkua toimi. Vielä en kerennyt hehku kamoja vaihtaan mutta tuskin niistä hyötyä on, näyttää vain pahenevan kun nyt on -2 eikä äsken käynnistynyt kun kokeilin.

    Edit. Nyt sain käyntiin kun pidin taas hetken sisätilan lämppäriä pellin alla. Oli läppäri kiinni käynnistäessä ja heti kun käynnistin niin ykkös suuttimen korjausarvo oli +3 josta kyllä aika nopeasti sit laski vajaaseen yhteen. Muut oli kaikki alle +- yhden heti kylmiltään. Oiskohan se aiheuttaja kumminkin sit ykkösen suutin?
    Itse en tekisi mitään tässä tapauksessa diagnoosia tuon korjausarvon perusteella.
    Jos ja kun rail-paineet nousee startatessa pyyntiin niin vika ei ole polttoaine puolella. Ohivuototesti paljastaa kyllä viallisen suuttimen, jos startti venyy tai jopa estää kokonaan käynnistymisen.
    Mittaisin nyt hehkujen ohmi arvon. Ulkoa en muista mitä sen pitäisi olla bemarin hehkussa mutta luultavasti hyväksyttävä arvo on jotai 1-3 ohmia.
    Mikäli ne kunnossa niin seuraavaksi mittaa tuleeko niille jännite hehkutuksen aikana.
    Jos nämä kaikki kunnossa niin seuraavaksi puristuspaineiden mittaus.

    Juuri muutama viikko sitten tutkin vitaran huonoa käynnistyvyyttä kylmänä. Aika pitkälle piti mennä, että vika löytyi. Syyksi lopulta löytyi kantavat imunokat. Kyseisessä motissa paininkuppien korkeudella säädettävä välys.

    Comment

    • Toke
      Newbiemmer
      • Dec 2021
      • 2
      • Sawo

      #17
      Originally posted by Toke View Post
      Itsellä samoja ongelmia E46:en M57n:n kanssa. Koitin tilata hehkuohjainta schmiedmannilta, niin arvio oli, että toukokuussa aikaisintaan saavat Berun hehkuboxia hyllyyn. Ilmeisesti elektroniikkakomponenttien saatavuusongelmista johtuu.

      Kolvailin vanhan ohjaimen kuntoon jossa jokaisen hehkun karvat olivat murtuneet poikki. Onnistuin tilaamaan myös uuden boxin 2 viikon toimitusajalla Nimarkilta. Hert+Buss merkkinen tarvike.


      -Toke
      Nimarkiltakin palauttivat rahat. Eipä ollut tarvikettakaan enää saatavilla.

      Kolvattu ohjain tuntuu pelittävän, eikä puske vikakoodejakaan.

      Vinkkinä kolvailijoille: kannattaa viilata/vinguttaa metallipinnoite pois nastoista. Alta paljastuu kuparia johon tina tarttuu kunnolla kiinni vähemmällä lämmittämisellä.

      Comment

      • buubaa
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 140
        • Lahti

        #18
        Toistaseks on lähtenyt käyntiin uusilla hehkuilla ja ohjaimella, tosin eipä tässä oo ollutkaan kun parin asteen pakkasia eli jäädään odotteleen kylmempiä kelejä:think

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎