Eli tyhjäkäynti seilaa noin 700-1500rpm väliä. Nousee pikkuhiljaa 1500 ja sieltä ryminällä takaisin alas. Ja sama jatkuu niin kauan, kunnes puristaa tyhjäkäyntiventtiilin letkun ruttuun. Silloin tyhjäkäynti palautuu normaaliksi. Kone on siis ahdettu m20b25
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tyhjäkäynti seilaa rajusti
Collapse
X
-
Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus voisi siis olla paikallaan. Myöskin ilmavuoto mahdollinen. Varmaan itsekin nämä tiedostit, mutta kuitenkin
Tässä vielä linkkiä, vaikka ohje onkin kyllä tuoreempaan kolmossarjaan: http://www.e36coupe.com/technical/Cl...trol_Valve.pdfLast edited by Damien83; 30-09-2005, 16:11.
-
-
Juu, tuon puhdistusohjeen jo katsoinkin, ja ajattelin kokeilla. Ei se venttiili ainakaan täysin rikki ole, koska virrat kun pistää päälle, niin venttiili liikahtaa vähäsen (mielestäni ei kyllä tarpeeksi, kun ruuvarilla avittaa) Ja ilmavuodon mahdollisuus oli kyllä tiedossa, mutta kiitos kuitenkin neuvosta, kaikki neuvo on aina tarpeenLos Automobilos:
E36 Touring 328i Msport man.
+
Volkswagen FT Bonito, coupe.
+
Ford Escort MK1. M60B40 6v man.
Comment
-
-
Kuumana vaiko kylmänä, vaiko kumpanakin? Auttaako akunkenkien irroitus reiluksi viideksi minuutiksi yhtään? Itsellä humpaa vähän silloin sun tällöin sekä kuumana että kylmänäkin, mutta tuo akunkenkien irroitus auttaa siihen hetkeksi. Mutta vain nimenomaan hetkeksi, sillä noin 50km ajon jälkeen alkavat oireet pikkuhiljaa palata.
Tuota tyhjäkäyntivettiilin letkun lyttyyn rutistamista ja venttiilin putsausta pitänee seuraavaksi itsekin kokeilla sekä myös moottorin lämpötila-anturin uusimista.
Polttoainepumpun, -suodattimen, tulpat, ilmansuodattimen ja lambdan olen jo vaihtanut kuin myös ilmavuodot on tukittu. Pumpun ja suodattimem kuin myös lambdankin vaihdon jälkeen vika korjaantui hetkeksi, mutta luultavimmin vain sentakia, että akun navat olivat ymmärrettävästi irti vaihtotöiden aikana ja tätä kautta vikamuisti on taas hetken ollut tyhjä, kunnes...
Comment
-
Comment