Niin eli vähänkään runsasvauhtisemman ajon jälkeen haisee melko voimakas kuminkäry kuskinpuolen takarenkaan kohdalla. Kämmenellä kun sipaisee renkaan pintaa ja nuuhkaisee niin vahva kärynhaju siitä lähtee. Muista renkaista ei hajua tartu käsiin tällä menetelmällä. Viittaako tämä nyt siis siihen, jonka olen itse asiassa jo alkuaikoina pistänyt merkille, että juurikin tuo k-puolen takarengas näyttäisi auraavan hieman enemmän kuin vänkärin puolella. Täältä palstalta olen lukenut tuosta ja saanut sen käsityksen, että tuo ei vakavaa ole ja, että rengas saattaa esim pihaan kääntyessä jäädäkin seisontajaksi hieman kallelleen. Mutta nyt tuon käryn jo useampaan otteeseen haistettuani olen alkanut miettiä, josko sittenkin se auraa turhankin paljon.
Vai voiko tuo haju sitten tarttua renkaaseen esim renkaan viereisistä ajossa 'käryävistä' puslista etc? Mikään expertti en todellakaan (ainakaan vielä) tuon auton kanssa olen, joten kaikki kommentit otetaan mielellään vastaan.
Niin ja vielä toinenkin ongelma/ominaisuus, jonka yhteydestä edelliseen en osaa sanoa. Eli ajon jälkeen jää minuutiksi pariksi naputtamaan jokin tuolla taka-akselistolla. Ja ihan perus autokaupan renkaanpotkimistaktiikalla olen saanut äänen joskus jopa loppumaan hetkeksi eli viittaisiko tämä nyt jotenkin niihin pusliin? Eli kuulostaako humpuukilta jos veikkaisin, että syy voi olla juurikin tuo, että renkaan auratessa vähän turhankin paljon myös puslat jäävät tavallaan 'jännitykseen', joka sitten pikkuhiljaa purkautuu napsuen auton seistessä paikallaan
Vai voiko tuo haju sitten tarttua renkaaseen esim renkaan viereisistä ajossa 'käryävistä' puslista etc? Mikään expertti en todellakaan (ainakaan vielä) tuon auton kanssa olen, joten kaikki kommentit otetaan mielellään vastaan.
Niin ja vielä toinenkin ongelma/ominaisuus, jonka yhteydestä edelliseen en osaa sanoa. Eli ajon jälkeen jää minuutiksi pariksi naputtamaan jokin tuolla taka-akselistolla. Ja ihan perus autokaupan renkaanpotkimistaktiikalla olen saanut äänen joskus jopa loppumaan hetkeksi eli viittaisiko tämä nyt jotenkin niihin pusliin? Eli kuulostaako humpuukilta jos veikkaisin, että syy voi olla juurikin tuo, että renkaan auratessa vähän turhankin paljon myös puslat jäävät tavallaan 'jännitykseen', joka sitten pikkuhiljaa purkautuu napsuen auton seistessä paikallaan
Comment