Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 runkolaakeri ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pesonen81
    BTCF Member
    • Nov 2007
    • 93
    • Hyvinkää

    m52b28 runkolaakeri ongelma.

    m52b28 kampiakseli josta kaulat hiottu 0.25 alikokoon. Ostin glyco h023/7 0.25 alikoon runkolaakerit, mutta ohjain laakeri ei sovi kampiakselin kaulaan(ottaa sivuilta kiinni). Ostinko väärät laakerit ja jos ostin niin mitkä olis ollut oikeat?
    Attached Files
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    #2
    Kyllä tuo ihan oikeanlaiselle näyttää ulkonäöllisesti
    Onko leveydessä eroa vanhaan? Ilmeisesti on?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • pesonen81
      BTCF Member
      • Nov 2007
      • 93
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Kyllä tuo ihan oikeanlaiselle näyttää ulkonäöllisesti
      Onko leveydessä eroa vanhaan? Ilmeisesti on?
      Kampiakseli ei ole ollut itsellä käytössä, joten edellisiä laakereita ei minulla ole.
      Uusi laakeri on noin 0,20mm leveämpi mitä kampiakselin kaula on.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5266
        • Pirkkala

        #4
        Originally posted by pesonen81 View Post
        Kampiakseli ei ole ollut itsellä käytössä, joten edellisiä laakereita ei minulla ole.
        Uusi laakeri on noin 0,20mm leveämpi mitä kampiakselin kaula on.
        Onko sitten niin, että laakerin valmistaja on ajatellut että myös päittäislaakeri on tarkoitus hioa "alikokoon"

        Kysy koneistamolta jos tietäisivät asiasta
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          #5
          Kyllä, päittäislaakerin pinnat jäänyt hiomatta kammesta. Alikoko laakereissa on paksummat päittäislaakeri liuskat.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • pesonen81
            BTCF Member
            • Nov 2007
            • 93
            • Hyvinkää

            #6
            [QUOTE=Urpo_rotta;4336502]Onko sitten niin, että laakerin valmistaja on ajatellut että myös päittäislaakeri on tarkoitus hioa "alikokoon"

            Kysy koneistamolta jos tietäisivät


            Kysyin konestamolta ja kyllä kampiakselin paittäislaakeri pinnat pitää hioa samalla.
            Tästä niitä ei ole jostain syystä hiottu.

            Hyvä ja halpa ei siis kohdannut tässäkään ostoksessa.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              #7
              Originally posted by pesonen81 View Post
              Kysyin konestamolta ja kyllä kampiakselin paittäislaakeri pinnat pitää hioa samalla.
              Tästä niitä ei ole jostain syystä hiottu.

              Hyvä ja halpa ei siis kohdannut tässäkään ostoksessa.
              Mulla on itellä 0.25 alikokoon hiottu b28 kampura ja samat laakerit tosiaan passaa siihen ongelmitta. Eli jep väärin hiottu kampura.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Jaska T
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 215
                • Pyhäsalmi

                #8
                Hmm, eikö näihin moottoreihin ollut alikoon runkolaakereita missä päittäislaakerin mitta ois standarti?:think

                Säästyisi kaulan hionnalta ja mahdolliselta uudelleen nitraamiselta, jos kampuran päittäislaakeroinnin pinta on muuten ok?

                Edit. enpä löytäny pikaisella googlettelulla, taisin taas sekoittaa työkonepuolen juttuihin.
                Last edited by Jaska T; 13-04-2022, 10:47.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎