Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti takkuilee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarmo_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 277

    Automaatti takkuilee.

    Eli -89 730i, tuntuu ettei vaihda kakkos vaihdetta päälle ollenkaan, vaihtaa ilmeisesti suoraan kolmosen kun kierroksia on jotain 5000 rpm, ainakin jos ajaa lukko kakkosella, ei vaihda ollenkaan ykköseltä kakkoselle.
    Eli kun lähtee kiihdyttään normaalisti,vaihtaa vaihteen vasta kun on kovasti kierroksia. Kolmoselta neloselle tuntuu vaihtavan oikein. Kickdown toimii. Kylmänä tuntuis toimivan normaalisti ennenkuin lämpenee.
    Ei äännä eikä tunnu luistavan.
    Auto tuotu saksasta pari viikkoa sitten, eli ei tietoa mistään remonteista tai öljynvaihdoista.

    Mitä öljyä tohon laitetaan?

    Paljonko?


    ps. yritin kyllä etsiä searchilla, mutten löytänyt tyhjentävää vastausta.
  • Hene
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 399
    • Joensuu

    #2
    Siihen käy ihan normaali dextron II automaatti öljy, kannattaa vaihtaa sihti samalla, eli öljypohja irti.

    Siinähän voisi olla myös periaatteessa tomaatin venttiilikoneistossa jokin junttura.

    Mut ihan ekana kannattaa tarkistaa öljyn pinta lämpimänä ollessaan ja moottori käynnissä!. Mittatikusta saa myös selville öljyn hajun perusteella onko huonot öljyt, väri pitäisi olla punainen, punaviini, ei ruskea.

    öljytilavuus siinä on 7,5 litraa, mutta vain 3 litraa voi vaihtaa kerrallaan.
    Last edited by Hene; 12-10-2005, 19:35.
    X5 E53 3.0d

    Comment

    • jarmo_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 277

      #3
      Soitatko mulle kun ehdit.

      Comment

      • jarmo_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 277

        #4
        No nyt tarkistin öljyt, oli lämpimänä öljyraja n. 5 senttiä sitä tikun metalli vartta pitkin ylös, eli vähän kait liikaa!
        Voiko toi kakkos vaihteen puuttuminen johtua tuosta?

        Comment

        • konsumies
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1046
          • Turkkussesss

          #5
          Voi olla että olen väärässä (viisaammat korjatkoot) mutta eikö ne muovikuulat löydy vain ZF 5HP30-lootasta (e34 540 ja e32 740)?
          Tässä lienee 5HP22-loota jossa ei ole legendaarisia kuulia?!
          Jos menee mettään korjatkaa
          Seat Leon Cupra ST
          F20 116d
          e87 116i

          Comment

          • jarmo_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 277

            #6
            Tai siis zf4hp-22/EH
            Tuo olikin uutta, jos tässä ei ole niitä kuulia, voiko vika olla silti tossa venttiilikoneistossa, vai onko tossa ollenkaan sitäkään?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎