Announcement

Collapse
No announcement yet.

96-98 500 srj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxx
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 11

    96-98 500 srj

    Elikkäs, tarkotuksena olis hankkia lähiaikoina 96-98 523 tai 528 bmw! Joku jolla on kokemusta em. autojen automaattilaatikoista hyvät ja huonot puolet. Entäs onko toi 523:nen ihan mopo verrattuna 528:iin? Onko mitään mikä pitäis ottaa erityisesti huomioon ennen ku latoo tinat tiskiin? Ja muitakin kokemuksia ko. autoista otetaan mielellään vastaan. Kiitokset jo näin etukäteen
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #2
    Originally posted by xxxx
    Elikkäs, tarkotuksena olis hankkia lähiaikoina 96-98 523 tai 528 bmw! Joku jolla on kokemusta em. autojen automaattilaatikoista hyvät ja huonot puolet. Entäs onko toi 523:nen ihan mopo verrattuna 528:iin? Onko mitään mikä pitäis ottaa erityisesti huomioon ennen ku latoo tinat tiskiin? Ja muitakin kokemuksia ko. autoista otetaan mielellään vastaan. Kiitokset jo näin etukäteen
    250Nm VS 280Nm eise 523i, oo ihan mopo kuiteskaan.
    325i -93 E36

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Villähde, Finland

      #3
      Loistava valinta.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • tonit
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 281
        • Helsinki

        #4
        Ihan kivoja autoja ajaa molemmat. Suorituskyvyssä ei isoa eroa eli ei kannata katsella autoja pelkästään koneen perusteella. Itsellä 2.8 moottorilla mutta myös 2.5 koneisia ajaneena olen huomannut että ainakaan normiajossa ei ole juurikaan eroa.

        Oma auto on manuaali mutta kyllä tuohon autoon sopii tomaatti paljon paremmin. Kävin ajamassa yhtä 523i:tä ja kyllä se automaatti vaan on mukava.

        Comment

        • Beneth
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 47

          #5
          Oikein hyvää valintaa oot tekemässä. 528i:hin en oo sen suuremmin tutustunu, mutta kyllä tuolla 523i:llä ainakii tarpeeks kerkes. Vikoja ei 0-200000km aikana ilmennyt. Ja automaatti on pehmeätoiminen käytössä ja sitte luukuttaessa toimii niinkuin pitääkin. Tosin eihän se oo aivan näitten uusien tomaattien nopeusluokkaa (0-100kmh man.8.5s, aut 9.6s. (tehtaan ilmottamat)) ,kun uusissa ero on näköjään tuota 0.2s luokkaa, mutta jos tolla nyt vähäse kiihtyvyydessä menettää manuaaliin verrattuna niin ainakii mukavuudessa voittaa.Ellei nyt sit välttämättä halua kepittää sitä tankoa jatkuvasti. Steptronic on ripeissä kiihdytyksissä tikattaessa miettivän oloinen, mutta ei sen väliä, kun antaa vaan sen DS asennon hoitaa nuo nopeat kiihytykset ja ohitukset ei muuta kun onnea hyvän yksilön löytämiseen!
          E32 750iL -90
          E34 M5 -92
          F31 320xd
          L405 Vogue

          Comment

          • Jaksu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 753
            • Kempele

            #6
            Eikös TM todennut aikoinaan E39:sta, että kyseessä on maailman paras auto. Jotain juttua olen kuullut että 1998 tehdyssä päivityksessä auto olisi jonkin verran parantunut. Searchillä löytyy varmaan lisää tietoa.
            xdrive

            Comment

            • xxxx
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 11

              #7
              Kiitoksia asiallisista vastauksista!! Entäs olisko jollain kokemusta mitä moisiin kapistuksiin mahtais tulla veroja jos sen hankkis jostain muusta eu maasta? Mut en kyllä oikeen tiiä uskaltaako/viitsiikö sellaseen hommaan lähteä ollenkaan..

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Originally posted by xxxx
                Kiitoksia asiallisista vastauksista!! Entäs olisko jollain kokemusta mitä moisiin kapistuksiin mahtais tulla veroja jos sen hankkis jostain muusta eu maasta? Mut en kyllä oikeen tiiä uskaltaako/viitsiikö sellaseen hommaan lähteä ollenkaan..
                Tullin sivuilta löytyy kattavin taulukko.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #9
                  Ja foorumin "Search" auttaa tässäkin tapauksessa kummasti..
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • xxxx
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 11

                    #10
                    Jäi vielä askarruttamaan toi ko. auton verhoilumateriaali. Onko esim. noi kangaspenkit yhtä surkeaa laatua kuin vaikkapa tässä nykyisessä autossani eli e34 koppasessa? Vai kannattaako hankkia suosiolla sellanen, jossa olis nahkapenkit?

                    Comment

                    • Beneth
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 47

                      #11
                      Joo muistelisin ainakin itse lukeneeni saman TM:n testin ja kyllä siinä noin taidettii sanoa ja muistaakseni olivat mitannu manuaalille 8.1s ajan 0-100km/h.
                      Kangasverhoilusta ei osaa sanoo mitää mut kehottaisin ainakii ottamaa nahkat kun niitä nahkallisia on suht paljo tarjolla. Myöskään tehtaan nahkoista en osaa sanoa onko minkälaatuset noissa E39:ssä kun entisessä oli suomessa verhoillut nahat(oli alussa esittelyautona laakkosella). Ja jos ei haluu alkaa romplaamaa heti ni kannattaa katella josko ois valmiina CD-soitin(jos tarvii), kun ei ainakaa jossain niistä soittimista ollu kun kasettidekki . Oisko ollu Business RDS, en oo varma. Laitahan linkkejä vaihtoehdoista, ois mielenkiintosta katella mitä meinailet.
                      E32 750iL -90
                      E34 M5 -92
                      F31 320xd
                      L405 Vogue

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Originally posted by xxxx
                        Jäi vielä askarruttamaan toi ko. auton verhoilumateriaali. Onko esim. noi kangaspenkit yhtä surkeaa laatua kuin vaikkapa tässä nykyisessä autossani eli e34 koppasessa? Vai kannattaako hankkia suosiolla sellanen, jossa olis nahkapenkit?
                        jaa-a, lienee lähinnä ulkonäkökysymys. Itselläni on kangas penkit ja autolla ajettu 185Tkm (E39 -01) eikä penkit näytä yhtään kuluneilta. Sopii tulla tuijottamaan. Kangaspenkit valitsin siksi, koska on 2 lasta turvakaukalo/istuin iässä ja hiekkaa ym. kulkeutuu AINA takapenkeille vaikka kuinka tarkka olisi. Hiekka/lika yhdistelmä hieroo nahkaa mukavasti istuimien jalaksien alla. Kangas penkit myös hengittää eri lailla.

                        Käytännöllisyys meni siis ulkonäön edelle, kun en kuitenkaan jaksa sentään nuolla autoa puhtaaksi joka viikonloppu. Nahka muuten on ihan ok, mutta ota Alcantara -penkit jos saat. Ne hakkaa nahkan kaikilta osin 6-0.

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          Niissä nahkapenkeissä on omat huolto/huolehtimisensa ja kaikki pikku skraidut ottaa aina silmään jos siä niitä on, antaisin ehdottomasti pisteet kangasjakkaroille... yhdet nahkat ollu eikä enään ikinä KIITOS
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          • tonit
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 281
                            • Helsinki

                            #14
                            Ainakin näissä alkupään malleissa tuo tumma kangasverhoilu on aika kauhean näköistä. Siksi mä etsin autoa missä on joko nahat tai vaalea kangasverhoilu. Ostin sitten nahkapenkeillä olevan ja ihan tyytyväinen olen ollut vaikka toi vaalea nahka herkästi likaantuukin esim. farkuista.

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by xxxx
                              Jäi vielä askarruttamaan toi ko. auton verhoilumateriaali. Onko esim. noi kangaspenkit yhtä surkeaa laatua kuin vaikkapa tässä nykyisessä autossani eli e34 koppasessa? Vai kannattaako hankkia suosiolla sellanen, jossa olis nahkapenkit?
                              Mulle on kyllä tullut sellainen käsitys että e34:n kangaspenkkien laatu riippuu a) joko väristä tai b) alihankkijasta. Eli erilaista materiaalia noihin on varmaan käytetty kun toiset haukkuu suohon ja oma kokemus on -89 330 tkm ajetusta tummilla kangaspenkeillä että ei minkään näköistä kulumaa. Toisaalta takuulla vaikuttaa että istuuko kyydissä n. 100 kg vaiko 50 kg heput.
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎