Nyt tuli vastaan taas uusia ongelmia.Onko kellään kokemusta M30B25/28 piuhojen kytkemisestä E30 320i:seen.Kyseessä on se piuha nippu mikä tulee sulake boxin kylkeen olevaan liitimeen ja siin on 11 piuhaa.Oisko kellään suoraa kytkentä kaaviota vai laitetaanko väri väriin ja ylimääräset kytkemättä.Ja mistähän sais selville mikä ruiskun boxi kuuluu koneeseen kun ei sellaista tullut koneen mukana?!Kyseessä on edellä mainittu kone.Kaikki tiedot otetaan avosylin vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
johto helvetti
Collapse
X
-
Originally posted by kepaantsaNyt tuli vastaan taas uusia ongelmia.Onko kellään kokemusta M30B25/28 piuhojen kytkemisestä E30 320i:seen.Kyseessä on se piuha nippu mikä tulee sulake boxin kylkeen olevaan liitimeen ja siin on 11 piuhaa.Oisko kellään suoraa kytkentä kaaviota vai laitetaanko väri väriin ja ylimääräset kytkemättä.Ja mistähän sais selville mikä ruiskun boxi kuuluu koneeseen kun ei sellaista tullut koneen mukana?!Kyseessä on edellä mainittu kone.Kaikki tiedot otetaan avosylin vastaan.
Tässä helpot luntit, jotka pätevät ainakin auton päähän.
Vihreä = sytkävirta
Musta/keltainen=startin heräte
Ruskea/vihreä=öp valo
Ruskea/valkea=lämpömittari
Sininen=laturin heräte
Vihreä/violetti=bensapumpulle
Noilla saa jo käyntiin.
Loput auton piuhat ovat esim. checkcontrollin öljynmäärälle ja inspectionin nollaukseen.
Eri vm. autoissa on myös enemmän tai vähemmän piuhoja, kysy tarkemmin jos ongelmia ilmaantuu.
Jossain vanhemmissa malleissa (ainakin e30 M20) on myös boksilla kolme johtoa seuraavasti:
Vihreä=toinen sytkävirta(tavallaan ajonestoa/koodia varte)
Musta=kierrosluku signaali
Keltainen(?)=Kulutusmittarin signaali
Nuo johdot voivat uudemmassa tai isommissa mallisarjoissa olla myös tuossa isossa johtonipussa.Olli.
-
Comment