Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti -> manuali

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ufo777
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 371
    • Pohjanmaa

    Automaatti -> manuali

    Onko kova homma vaihtaa E30:issä. Tomatti, manualiksi? Mitä kaikkea muuta ku laatikko pitää vaihtaa?
    Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

    Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Jollekin homma on kova, jollekin ei.

    Vaihtoon menee lisäksi kardaani, vaihdevivustot ja kenties keskikonsoli.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #3
      polkimet kanssa menee vaihtoon

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10097
        • KVLA

        #4
        Polkimien lisäksi täytyy ympätä nuo nestesylinterit,eli poljin- ja työsylinteri.

        Comment

        • Julle
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 659
          • Oulu

          #5
          No mulla on itellä tämmönen savotta loppusuoralla.. Eli laatikon ja vaihteensiirtovipujen lisäksi tarvit
          -vauhtiyörän
          -kytkinakselin silmälaakerin
          -tietysti paineasetelman, levyn, ja painelaakerin
          -manuaalilaatikon kardaanin etuosan
          -manuaalilaatikon takakannakkeen
          -manuaalin polkimet
          -kytkimen työsylinterin ja pääsylintrin+letkut

          Unohtukohan jotain.... No joku lisätköön jos jotain jäi nyt pois

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #6
            Mulla olisi teille osia, ollut e30 325i:ssä

            Löytyy ainakin:
            - Getrag 260 - - - 200tkm menty
            - vauhtipyörä
            - kytkin
            - pääsylinteri
            - työsylinteri
            - kardaanin etuosa
            - vaihdekeppi
            - vivustot

            Ehkä löytyy:
            - rättinivel
            - keskikonsoli
            - laatikon takakannake

            Tuohon tarttis nyt sit lisää polkimet (wittujoo osaa ehkä auttaa) ja pari hassuu letkuu.

            Myyn vaan kaikki kerralla.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • /PETE/
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 430
              • Seutula City / Vantaa

              #7
              On ollu moinen ittelläkin mielessä, osatkin on olemassa.
              Työtä kyllä riittää moisessa hommassa, mutta se ei oo ongelma.
              Törmäsin sellaseen ajatukseen että mitäs jos on valpas leimamies ja huomaa että tänhän pitäs olla automaagi?
              Tuleeko muutosprosentteja laatikosta, kardaanista, polkimista jne osista?
              Tätä oon täs pähkäilly ja aattelin et jos joku on ottanu selvää konttorilta.... (ku en oo itte jaksanu/viittiny)
              E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
              EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

              Comment

              • ufo777
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 371
                • Pohjanmaa

                #8
                Ajattelin ostaa E30 tomatin ja vaihtaa, mutta ei tuo ihan pieni projekti kuitenkaan ole. Eli unohdan. Kiitos vastauksista kuitenkin.
                Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                Comment

                • BMW324TD
                  Newbiemmer
                  • Apr 2005
                  • 22

                  #9
                  Originally posted by ufo777
                  Ajattelin ostaa E30 tomatin ja vaihtaa, mutta ei tuo ihan pieni projekti kuitenkaan ole. Eli unohdan. Kiitos vastauksista kuitenkin.
                  Miks ihmeessä se tomaatti ei kelpaa?

                  Jos omassa olisi tomaatti en sitä taatusti vaihtaisi pois!

                  Comment

                  • kalle7876
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 493

                    #10
                    Originally posted by BMW324TD
                    Miks ihmeessä se tomaatti ei kelpaa?

                    Jos omassa olisi tomaatti en sitä taatusti vaihtaisi pois!
                    joo hienohan tomaatti on mut paljos muka tehoo kestää? veikkaan et kun ruvetaan ahtaan niin tomaatti polvistuu.
                    www.kkdmotorsport.com
                    www.pirkanmaanturbo.fi

                    Comment

                    • laine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1501
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by /PETE/
                      On ollu moinen ittelläkin mielessä, osatkin on olemassa.
                      Työtä kyllä riittää moisessa hommassa, mutta se ei oo ongelma.
                      Törmäsin sellaseen ajatukseen että mitäs jos on valpas leimamies ja huomaa että tänhän pitäs olla automaagi?
                      Tuleeko muutosprosentteja laatikosta, kardaanista, polkimista jne osista?
                      Tätä oon täs pähkäilly ja aattelin et jos joku on ottanu selvää konttorilta.... (ku en oo itte jaksanu/viittiny)
                      Piti entiseen e30 325iA pistellä tota manuskaa kiinni ja selvittelin vaihdettujen osien prosentteja, ja tottakai siihen tulee prosentteja ja tämä pitää muutoskatsastaa manuaalina. Prosentit 12%

                      Älkää vaihdelko niitä herrasmiesaskeja poijjes!! Kadutte vielä.

                      Comment

                      • /PETE/
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 430
                        • Seutula City / Vantaa

                        #12
                        Originally posted by laine
                        Älkää vaihdelko niitä herrasmiesaskeja poijjes!! Kadutte vielä.
                        Luultavasti alan katumaan jos vaihdan manuaalin, joten pysytään tomaattilinjalla...
                        E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                        EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                        Comment

                        • laine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1501
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by /PETE/
                          Luultavasti alan katumaan jos vaihdan manuaalin, joten pysytään tomaattilinjalla...
                          Totta! Kummassakin puolensa tottakai, mutta kyllä se omasta mielestä se tomaatti voittaa(nimim. vuoden tomaattilla ajellut e30 325iA:lla) ja kokemukset ja muistot tästä ovat erittäin hyviä ja asiallisia!

                          Tottakai jos kiinnostaa lähettää autoa ja kuluttaa osia, renkaita jne jne ja muuten rikkoa autoa pelleillessä niin manuaali sellaseille.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎