en tiiä joko ootte lukeneet jostain muualta ton linkin sisällön??
mutta kannattaa siltiki lukasta
eli siis autoon saa vaihtaa minkä kokoisen moottorin tahansa, kunhan vaihdettava moottori on tehdastekoinen (ja täysin virittämätön!) ja muutoksen jälkeen auton tehopainosuhde ei ole pienempi kuin 7kg/kW!
"Mikäli moottori viritetään vasta sen vaihtamisen jälkeen sellaisin keinoin, joita ei rakennemuutospäätöksen (LMp 779/1998) 6 §:n mukaan rinnasteta moottorin vaihtamiseen (esim. ahtaminen ja iskutilavuuden lisääminen yli 10 % rinnastetaan moottorin vaihtoon!!), niin vastaassa on todellakin vasta 7 kg/kW raja.
Mutta jos autoon vaihdetaan jo valmiiksi viritetty moottori, niin se saa olla korkeintaan +20 % tehokkaampi kuin vertailumallin moottori, ja vaihdettavan moottorin tehosta on esitettävä 5 §:n f kohdan mukaan luotettava selvitys.
Eli moottoria vaihdettaessa mennään rakennemuutospäätöksen (LMp 779/1998) 5 §:n mukaan ja moottoria muutettaessa 6 §:n mukaan."
mutta kannattaa siltiki lukasta
eli siis autoon saa vaihtaa minkä kokoisen moottorin tahansa, kunhan vaihdettava moottori on tehdastekoinen (ja täysin virittämätön!) ja muutoksen jälkeen auton tehopainosuhde ei ole pienempi kuin 7kg/kW!
"Mikäli moottori viritetään vasta sen vaihtamisen jälkeen sellaisin keinoin, joita ei rakennemuutospäätöksen (LMp 779/1998) 6 §:n mukaan rinnasteta moottorin vaihtamiseen (esim. ahtaminen ja iskutilavuuden lisääminen yli 10 % rinnastetaan moottorin vaihtoon!!), niin vastaassa on todellakin vasta 7 kg/kW raja.
Mutta jos autoon vaihdetaan jo valmiiksi viritetty moottori, niin se saa olla korkeintaan +20 % tehokkaampi kuin vertailumallin moottori, ja vaihdettavan moottorin tehosta on esitettävä 5 §:n f kohdan mukaan luotettava selvitys.
Eli moottoria vaihdettaessa mennään rakennemuutospäätöksen (LMp 779/1998) 5 §:n mukaan ja moottoria muutettaessa 6 §:n mukaan."
Comment