Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5730tu2top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hva570
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 21

    M5730tu2top

    Auto e90 335d.
    Alulohkoinen kone.
    Mikä on kyseisen koneen laakeripukkien ja kannen kiristys momentit?
    BMWtis antaa eri momenteja kyseiselle koneelle?
    Esim:kansi 50nm +2 kertaa 90" ja samalta välilehdeltä löytyy 50nm+2kertaa120"??
    Kumpi on oikein?
    Sama runkolaakeri, Löytyy kahdet eri arvot eri kohdista?
    Muutaman rautalohkoisen tu:n kunnostanut vuosia sitten.
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    #2
    Kannenpultit.
    Lohkon reiät puhtaaksi.
    Ensin 80nm kiinni että asettuu.
    Kaikki löysälle ja sitten uudelleen kiristys tälläkertaa 50nm momentilla.
    Tämän jälkeen ensimmäisessä vaiheessa kiristetään 90astetta.
    Ja toisessa vaiheessa taas sama 90astetta eli 180astetta yhteensä.

    Runkopukeista kierteet puhtaaksi ja pultteihin kevyt öljy
    25nm
    50nm
    90astetta
    Pultit löysälle
    25nm
    50nm
    60astetta
    60astetta
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • hva570
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 21

      #3
      Entä,kiertokangen alapää.
      20nm ja 70astetta?
      Onko oikein?
      Miten tis voi väittää kohdassa 1124 ja kone M57T2/TOP pultille 1AZ ,että kierre on M10×80 12.9?.
      Tuohan on nimenomaan runkolaakerin pultin koko,kangessa on 9mm pultti?

      Comment

      • hva570
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 21

        #4
        Edelleen ihmetyttää ,ettei olis vanhaa tietoa?
        Kone on siis kahdella turbolla eli se M57T2/TOP ?
        Newtis repair manuals antaa kohdassa 11 12 1Az pelkälle M57T2 koneelle lopulliset kiristys arvot 50nm ja 2×90'
        Ja koneelle M57T2/TOP koneelle 50nm ja2×120 astetta.pultti on sama.tämä siis kannelle.
        Eikö tuo 286heppanen ole jo se TOP versio?
        Ei viittis vetää kierteitä lohkosta ylös.
        Sama tuo runkolaakerin momentti tuntuu hurjalta 50nm j 2 ×60 astetta,pultti on kuitenkin bain 10mm paksu?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎