Announcement

Collapse
No announcement yet.

540iA apuva.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami.V.kasi
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 559
    • Kotka

    540iA apuva.

    Nin todellakin tuli hommattua vm 94 oleva 540iA. Asiaan, eli onko normaalia kun lähtee "kylmänä" ajamaan niin konevaatii todella kovia kierroksia 4000-5000 että edes liikahtaa pakilla tai lähtee eteenpäin ja kun painaa kaasua niin tuntuu ettei laatikko osaa valita oikeata vaihdetta?
    Sitten se vaatii jokusen minuutin (5-8min) ajoa niin alkaa toimimaan normaalisti?

    Olisi kumma jos laatikko kettuilisi kun se on vaihdettu tehdas uuteen a5s 560z
    17.4.2002

    Eikös tuossa laatikossa käytetä normaalia ATF:ää väriltään punaista tietty? Korjatkaa jos olen väärässä.

    Niin ja onko olemassa riskiä jos antaa liikaa kierroksia että laatikko sylkäsee öljyt pihalle?


    Ja sitten yleistä. Mistä saa kuitattua ajotietokoneen antamia ilmoituksia? ja mitä mahtaa tarkoittaa trans program(vaihtaako laatikko ohjelmaa vai)?
    Last edited by sami.V.kasi; 15-10-2005, 14:46.
    Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
    Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

    E30 316i vm89, Octavia RS vm03
    ex:
    E34 540iA vm94
    E30 318i vm85

    http://www.maxtuned.com/

    Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by luikq^
    trans program(vaihtaako laatikko ohjelmaa vai)?
    Joo vaihteistovikaa.... johtuskohan siitä noi ongelmat kylmänä.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Villähde, Finland

      #3
      Juu, se ajotietokone ilmoittaa sulle jotta olis vikaa vaihteistoossa. Testerii kii ja kattoo minkä laista vikakoodii pukkaa ulos.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • sami.V.kasi
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 559
        • Kotka

        #4
        Juu pitää viedä maanantaina merkkikorjaamoon. Onko mitään hajua paljo mahtais maksaa vaihteistoöljyjen vaihto ja piuhojen päässä käyttäminen?
        Last edited by sami.V.kasi; 15-10-2005, 17:16.
        Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
        Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

        E30 316i vm89, Octavia RS vm03
        ex:
        E34 540iA vm94
        E30 318i vm85

        http://www.maxtuned.com/

        Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

        Comment

        • janson
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 24

          #5
          aina maksaa...

          Originally posted by luikq^
          Juu pitää viedä maanantaina merkkikorjaamoon. Onko mitään hajua paljo mahtais maksaa vaihteistoöljyjen vaihto ja piuhojen päässä käyttäminen?
          Esimerkki merkkikorjaamosta: Öljynvaihto 50€, Öljy mobil atf 220 37€, laatikon öljynsuodatin 31.60€. Oiskos vikaluku n. 20€

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Tarkkana sitten sen öljyn kanssa jos itte vaihdat.... EI TODELLAKAAN ole mitään normaalia atf:ää.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • sami.V.kasi
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 559
              • Kotka

              #7
              en ole vaihtamassa itse. onkohan mahdollisesti ne kuulat kulunnu. tuolla kun luin vanhoja postauksia niin siellä kuvailtiin vikaa ja oireet kuulostivat hieman tutuilta.

              Kuinkahan pahasti laatikko voi vaurioitua jos noita kuulia ei vaihdatuta tarpeeksi ajoissa? ja mitähän se kuulien vaihto kustantaisi?
              Last edited by sami.V.kasi; 16-10-2005, 11:57.
              Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
              Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

              E30 316i vm89, Octavia RS vm03
              ex:
              E34 540iA vm94
              E30 318i vm85

              http://www.maxtuned.com/

              Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

              Comment

              • asvirkku
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 514
                • Bern

                #8
                Originally posted by luikq^
                en ole vaihtamassa itse. onkohan mahdollisesti ne kuulat kulunnu. tuolla kun luin vanhoja postauksia niin siellä kuvailtiin vikaa ja oireet kuulostivat hieman tutuilta.

                Kuinkahan pahasti laatikko voi vaurioitua jos noita kuulia ei vaihdatuta tarpeeksi ajoissa? ja mitähän se kuulien vaihto kustantaisi?
                Powermatic veloitti kuulan ja öljyn vaihdosta 300 EUR.
                Etsi sanoilla 5HP30 täältä foorumista, esim:



                Antamalla tolla tavalla jenkaa ennestään pakiltaan heikon laatikon voipi saada "aikuisten rikki".

                Noista ATF:istä on edelleen enemmän legendaa kuin faktaa, vaihtavat Laakkosellakin käsittääkseni (en ole kysynyt, mutta lukenut täältä) nykyään eri kamat sinne kuin tää "keltainenkulta".

                Kuulien asemesta laittaisin sinne sen ZF-korjaussarjan, joka siis poistaa myös ylipaineen aiheuttajan eikä pelkkää oiretta.

                -AV
                e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                Comment

                • Hörö
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 223

                  #9
                  No jos laatikko on todellakin vaihdettu tehdasuuteen -02, niin epäilen mitään mekaanista vikaa. Ainakaan mitään tyyppivikaa. Sinuna luetuttaisin vikakoodit, kerran sulla heittää trans programiakin.
                  "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                  There's no one else to take the consequences
                  See when the day is gone free & the night creeps up on me
                  I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                  D.A.D. True Believer

                  Comment

                  • sami.V.kasi
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2002
                    • 559
                    • Kotka

                    #10
                    Juu, tänään auto viety osaaviin käsiin.
                    Kyllä olen sikäli optimistinen että mahd. kuulat vaihtoon, uudet öljyt ja stefat/tiivisteet. Mutta ilmoittelen miten homma etenee.. Uus laatikko suhteiden ja suteiden suhteiden kautta ~5k egeä melko kallista ois. Mutta rahalla siitä selviää..

                    Edit:
                    Niin lueskelin tuolla että on saatavilla 5hp30vbk kitti.. mitähän se pitää sisällään? ja mitä mahtaa maksaa.?
                    Se korjaa ilmeisesti sen painevian mikä aiheuttaa kuulan kulumisen -> ja lopulta sen pompsahtamisen.. pelkkä kuulien vaihto on vain ensiapua, eikö.
                    Last edited by sami.V.kasi; 18-10-2005, 17:13.
                    Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                    Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                    E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                    ex:
                    E34 540iA vm94
                    E30 318i vm85

                    http://www.maxtuned.com/

                    Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                    Comment

                    • sami.V.kasi
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 559
                      • Kotka

                      #11
                      juu, korjaaja oli pikasesti avannu laatikon ja kurkkannu mitä siellä näkyy. Mitään selkeetä vikaa ei hän siellä nähnyt en tiedä onko hyvä vai huono homma.
                      Mutta senverta hän huomasi että öljyä on roiskinnu ulos.. :shok:

                      Minkähänlaista häiriötä aiheuttaisi turbiini vika?
                      Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                      Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                      E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                      ex:
                      E34 540iA vm94
                      E30 318i vm85

                      http://www.maxtuned.com/

                      Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                      Comment

                      • sami.V.kasi
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 559
                        • Kotka

                        #12
                        Dodii, laatikosta vika selvitetty ja korjattu, Jarkko S:än toimesta! Jos jollakulla on häikkää ZF laatikossa niin alla olevasta osoitteesta löytyy yhteystiedot.


                        Laatikosta löytyi seuraavia vikoja:
                        -Neulalaakeri oli hajonnut ja kuluttanut turbiinin kaulaa. Turbiini oli sisältä aivan paskaks se korjautettiin.
                        -Kitkalevyjen pinnat kulahtannu
                        -Viimisen planeettapyörästön hampaat olivat ottaneet itteensä
                        -öljypumppu vaihdettiin
                        -Öljypumpun neulalaakeri oli aivan kaput joka osaksi vaikutti turbiinin kaulan kulumiseen.
                        -Samalla korjattiin surullisen kuuluisat muovikuulat
                        -öljynsuodatin vaihdettiin
                        -Öljyksi laitetaan dexron III, ja tyyppikilpihän oli musta

                        Kaikki sujui Jarkon kautta loistavasti, asiallista palvelua ja pidettiin asiakas tosihyvin ajantasalla.
                        Ei voi muuta kuin kiittää ja kumartaa.
                        Mutta katotaan udestaan kun lasku on maksettu.. no ei vainaskaan.

                        remppaan arvioitu hinnaksi 2000€-> no työmotivaatiota tuli ainakin lisää.
                        Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                        Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                        E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                        ex:
                        E34 540iA vm94
                        E30 318i vm85

                        http://www.maxtuned.com/

                        Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                        Comment

                        • pmtk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1559
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by luikq^
                          remppaan arvioitu hinnaksi 2000€-> no työmotivaatiota tuli ainakin lisää.
                          Oikea asenne Hyvä, että tuli kuntoon.
                          E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎