Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i "pölläyttää" kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    520i "pölläyttää" kiihdytyksessä

    Sellainen huomio on tullut tehtyä, että mun -89 520i (m20 kone) pölläyttää savut takanaolijoiden naamalle täyskaasukiihdytyksissä. Tuntuu siltä, että kun vetää vaikka kakkosella alhaalta kaasu pohjassa, niin parhaan tehon/väännön kohdalla eli hieman yli neljässä tonnissa tupsahtaa pilvi piipusta. Öljyä katoaa arviolta litra, ehkä hieman yli, kymppitonnilla, eli ei mitään dramaattista.

    Savun väristä on vaikea sanoa mitään, mutta eräs kaveri sanoi kerran parisataa kilometriä perässä ajettuaan että auto haiskahtaa hieman.

    Olisiko arvon raadilla ehdotuksia mikä kohta falskaa? Kone on kuittien ja edellisen omistajan tietojen mukaan avaamaton, eli täysin originaalikunnossa. Vain apulaitteita on sörkitty. Kilometrejä on takana kohta 280t.
    E39 520iA -02
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    saiskohan liikaa keittoa? käy mittauttamassa päästöt.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Eepo
      saiskohan liikaa keittoa? käy mittauttamassa päästöt.
      Kaksi kuukautta sitten katsastettaessa päästöt ok.
      E39 520iA -02

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Sickness
        Sellainen huomio on tullut tehtyä, että mun -89 520i (m20 kone) pölläyttää savut takanaolijoiden naamalle täyskaasukiihdytyksissä.
        Sama havainto tehty sun autosta jo aikoja sitten.. ..voisi lisätä, että näyttää kylmänä savuttelevan jo leppoisemmassakin kiihdytyksessä. Mun veikkaus on, että venttiilinvarren kumit ovat syynä, ja siinä ei sitten auta kuin kansiremontti.

        Siinä mun ekassa e28:ssa oli samaa vikaa, joka korjaantui kansipajalla. Ei varmaan kannata alkaa korjaamaan ennekuin jotain on oikeasti rikki.

        t.Ville

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Kyytsis
          Sama havainto tehty sun autosta jo aikoja sitten.. ..voisi lisätä, että näyttää kylmänä savuttelevan jo leppoisemmassakin kiihdytyksessä. Mun veikkaus on, että venttiilinvarren kumit ovat syynä, ja siinä ei sitten auta kuin kansiremontti.
          Juu, eihän tuo uusi tieto ole, mutta eilen meinasi takana tullut kansanauto ajaa ojaan savupilven estäess näkyvyyden kun risteyksestä hurjastelin sen eteen talla pohjassa. No, ehkä hieman liitoiteltuna, mutta kuitenkin.

          Ei juuri nyt tuo kansiremontti ihan hirveästi nappaisi, mutta niitä venttiilinvarren kumeja itsekin veikkailen. Keksikääs joku tähän sellainen 15 min korjaus jolla samassa tulee vaikkapa 50 heppaa lisää Autonvaihtoa ei lasketa...
          E39 520iA -02

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Sickness
            Ei juuri nyt tuo kansiremontti ihan hirveästi nappaisi, mutta niitä venttiilinvarren kumeja itsekin veikkailen. Keksikääs joku tähän sellainen 15 min korjaus jolla samassa tulee vaikkapa 50 heppaa lisää Autonvaihtoa ei lasketa...
            Sitten kun se kompura työntää painetta vielä lisää sinne sylinteriin, niin varmaan alkaa öljyäkin palaa eri tahtiin Koneistaja demosi mulle miten ne kumit alkaa kuluessaan toimimaan "pumppuina" ja miten ne sitten oikein työntää öljyä ohitseen.

            15min korjauksena ehdotan reikää takavaimentimeen, jolloin sua vituttaa se ääni niin paljon ettei savuttaminen enää häiritse. Lisäksi ääni=teho.

            t.Ville

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Kyytsis tietää keinot. Toinen keino on pistää mattopuukolla reikä johonkin imupuolen putkeen.

              Venttiilivarren tiivistehän se siellä huutaa vaihtoa. Itse vikaan ei kannata alkaa tekemään mitään pikaremonttia - eikä siinä kansirempassakaan kauaa mene, kun hakee kaupasta valmiiksi yläpään tiivistesarjan.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • patu
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 542
                • Porvoo

                #8
                Pistä D merkki peräkonttiin...
                BMW F30 330e LCI
                Buick Riviera 455cid -71


                Volvo V70 mk III - Ex
                Jaguar F-Pace - Ex
                Camaro 3gen - Ex
                Subaru Levorg - Ex
                Volvo V60 - Ex
                Porsche 924 - Ex
                BMW 1502 -76 - Ex
                The Best or Something - Ex
                BMW e39 540iA touring - Ex
                BMW e34 525iA touring - Ex
                BMW e34 520i -Ex
                etc.....

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by patu
                  Pistä D merkki peräkonttiin...
                  Muuten hyvä viritys, mutta siinä "häviäisi" se 50 heppaa. Tosin vääntöä tulisi reilusti lisää.

                  Mä syytän tästä ongelmasta sua, kun et aikanaan teettänyt kansiremppaa tähän autoon
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • sqxo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 902
                    • no man's land

                    #10
                    Originally posted by Sickness
                    Keksikääs joku tähän sellainen 15 min korjaus jolla samassa tulee vaikkapa 50 heppaa lisää Autonvaihtoa ei lasketa...
                    Valvolinella oli mun muistaakseni ainakin pari vuotta sitten vielä joku erikois-moottoriöljy, jonka piti mm. "huoltaa" (pehmittää?) noita venttiilivarren kumeja. Tosin siihen nyt uskoo yhtä paljon kun motoruppiin, mutta olis tietty mielenkiintosta kuulla että josko se auttaiskin esim. sun tapauksessa kun savua jo näkyy?

                    Saattaa ehkä olla toi MaxLife: http://www.valvolineeurope.com/fi/in...c68fb6eeae6ca8

                    Jos kokeilet niin kerro tuloksista.

                    EDIT: niin siellä puhutaan tiivisteistä yleensä, kai se koskee venttiilivarren kumejakin..

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by sqxo
                      Valvolinella oli mun muistaakseni ainakin pari vuotta sitten vielä joku erikois-moottoriöljy, jonka piti mm. "huoltaa" (pehmittää?) noita venttiilivarren kumeja. Tosin siihen nyt uskoo yhtä paljon kun motoruppiin, mutta olis tietty mielenkiintosta kuulla että josko se auttaiskin esim. sun tapauksessa kun savua jo näkyy?

                      Saattaa ehkä olla toi MaxLife: http://www.valvolineeurope.com/fi/in...c68fb6eeae6ca8

                      Jos kokeilet niin kerro tuloksista.

                      EDIT: niin siellä puhutaan tiivisteistä yleensä, kai se koskee venttiilivarren kumejakin..
                      Viimeiset kaksi vai kolme öljynvaihtoa on tehty juuri tuolla öljyllä. Suurin syy sen käyttämiseen lienee se, että se maksaa 22€/4 litraa tuossa läheisessä tarvikeliikkeessä ja mä vaihdan öljyt n. 6-7tkm välein. Vaikutukset ovat juuri niin valtavia kuin tällaisilla tuotteilla yleensäkin; ei minkäänlaista eroa aiemmin käyttämiini öljyihin (Mobilin täyssyntteettinen 5w-40 muistaakseni).

                      Valitettavasti tuo ei siis ollut se ihmekonsti jolla ongelmasta pääsisi eroon
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • sqxo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 902
                        • no man's land

                        #12
                        No sitten sun pitää kokeilla sitä MotorUppia! Tai sitten ei...

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Sickness
                          Muuten hyvä viritys, mutta siinä "häviäisi" se 50 heppaa. Tosin vääntöä tulisi reilusti lisää.

                          Mä syytän tästä ongelmasta sua, kun et aikanaan teettänyt kansiremppaa tähän autoon
                          Mä muuten kiitän edellistä omistajaa, kun se vaihtoi koko kannen joskus vuonna 2002. Ei savuta...

                          t.Ville

                          Comment

                          • patu
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 542
                            • Porvoo

                            #14
                            Originally posted by Sickness
                            Mä syytän tästä ongelmasta sua, kun et aikanaan teettänyt kansiremppaa tähän autoon
                            Et kai ole mennyt rikkomaan toimivaa peliä?
                            BMW F30 330e LCI
                            Buick Riviera 455cid -71


                            Volvo V70 mk III - Ex
                            Jaguar F-Pace - Ex
                            Camaro 3gen - Ex
                            Subaru Levorg - Ex
                            Volvo V60 - Ex
                            Porsche 924 - Ex
                            BMW 1502 -76 - Ex
                            The Best or Something - Ex
                            BMW e39 540iA touring - Ex
                            BMW e34 525iA touring - Ex
                            BMW e34 520i -Ex
                            etc.....

                            Comment

                            • jj_
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2004
                              • 36
                              • Rovaniemi

                              #15
                              itsellä tuntuu olevan samaa vikaa, diesel-merkki kohta perään kiinni... :(
                              tekikös asianomainen yläpään remonttia? vois itsekin alkaa valmistautuun
                              henkisesti siihen jos auttoi...
                              citius altius fortius
                              _______________
                              Nyt e39 528 iA
                              Ex e36 320 CiA
                              Ex e34 525 i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎