Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käyntiinlähtöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garrett
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 2
    • Vantaa

    Käyntiinlähtöongelma

    Omistan vuoden -86, 318 mallisen bemun. Ostin auton hetki sitten halvalla ja nyt siihen on tullut ensimmäinen huomattava vika. Eli kun auton käynnistää yön jälkeen(eli kylmänä) se lähtee ensimmäisellä pyöräytyksellä. Mutta jos ajan esimerkiksi muutaman kilometrin matkan huoltoasemalle, sammutan auton ja starttaan sitten uudestaan ei homma toimikkaan enään niin hyvin. Eli kun auto on hiukan, tai vaikka enemmänkin lämmennyt niin se ei tahdo lähteä käyntiin vaikka kaasua runnoisi tai olisi runnomatta. Mistäköhän mahtaa johtua? Myös tyhjäkäyntiongelmia on, käy hieman epätasaisesti ja pätkii pintakaasulla ajettaessa. Ilmeisesti tuo pätkiminen johtuu kenties liian myöhäisestä sytytyksestä?(myös jälkikäyntiä esiintyy välillä melko runsaastikkin). Mutta tuota en ymmärrä että miksei se lämpimänä halua nykyään käynnistyä. Viikko sitten toimi loistavasti mutta nyt ilmojen viilentyessä se ei enään lähde lämpimänä kunnolla käyntiin. Olisin kiitollinen jos joku osaisi ja voisi neuvoa missä ongelma piilee.
  • Allianz
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 386
    • Vantaa

    #2
    Minulla sama ongelma vuoden 83 520i:ssä. Lämpimänä ei välttämättä lähde käyntiin millään. Ensiyrityksellä saattaa yskäistä ja sen jälkeen ei lupaa enään yhtään. Koitettiin hinaamalla ja kilometrin matkalla ei elettäkään. Sitten 40min tauko, että kone jäähtyi ja ensiyrityksellä taas käyntiin. Saattaa lisäksi sammua kun kytkimen painaa pohjaan. Silloin kun kone käy niin ei mitään ongelmia. Tehot tuntuvat olevan tallella eikä nyi. Tyhjäkäynti soutaa hieman noin 700 +/-50. Olisiko vika mahdollisesti imusarjan yläosassa olevassa lisäsuuttimessa? jos vaikka vuotaisi?
    Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
    ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
    "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

    Comment

    • Allianz
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 386
      • Vantaa

      #3
      Löpöä ei tule ollenkaan konehuoneen puolelle. Vika varmaankin polttoaine pumpussa eli huomenna puhdistelemaan liitännät. Onko tuolla tankissa viellä sisällä jokin esipumppu?
      Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
      ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
      "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Allianz View Post
        Löpöä ei tule ollenkaan konehuoneen puolelle. Vika varmaankin polttoaine pumpussa eli huomenna puhdistelemaan liitännät. Onko tuolla tankissa viellä sisällä jokin esipumppu?
        ei ole mitään esipumppua, pumppu vasemmassa helmakotelossa ja suodatin konehuoneessa tolpan vieressä..

        mutta jos kylmänä starttaa hyvin ja lämpimänä ei, niin epäilen vuotavia suuttimia.. haulla lisää ko. asiasta
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Allianz
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 386
          • Vantaa

          #5
          Otin polttoaine letkut irti konehuoneesta ja koitin startata ja ei tullut polttoainetta, niin viittaisi vakavasti pumppuun. Ja tuo lämpimänä ongelma oli väärä diagnoosi, kun sattui 2 kertaa ennen eilistä tekemään tuon tempun kun kone oli lämmin.
          Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
          ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
          "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

          Comment

          • Allianz
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 386
            • Vantaa

            #6
            Vika selvisi

            4h siinä auton alla meni. On muuten vittumaisimmassa paikassa PA suodatin sitten focuksen jälkeen. Ja viellä kun on ruosteessa kaikki kiinnikkeet. Polttoaine pumppu toimii, mutta rele ei aina toimi. Relettä kun vähän tökkää niin alkaa saamaan löpöä. Eli varmaankin pitää hankkia uusi rele.
            Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
            ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
            "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎