Vähän reilu 300tkm ajettu 118D E87 sytyttää satunnaisesti moottorin vikavalon ja pudottaa tehot moottorista. Tapahtunut kolme eri kertaa. Eka kerralla en ollut mukana mutta kiihdytettäessä tuli. Tällöin auto sammutettiin ja merkkikorjaamo ei löytänyt mitään vikakoodia joka voisi tämän selittää. Vikavalo oli myös uudelleen käynnistäessä poissa. (Korjaanolle vietiin kun juuri oli jakopää rempattu sielä mutta ei liittyne asiaan)
Toinen kerta n 600km myöhemmin itsellä, kiihdytys 60 -> 80 km/h ja valo syttyi kesken kiihdytyksen ja tehot pois. Hiljensin ja ennenkuin kerkesin bussipysäkille vikavalo sammui ja auto toimi taas normaalisti.
N. 400km myöhemmin kiihdyttäessä sama juttu, jatkoin pintakaasulla ja hetken päästä valo sammui ja tehot palasivat . Tällä kertaa vika tuli aina uudestaan jos kiihdytti kaasu pohjassa tai lähes pohjassa (ehkä 3/4 kaasua riitti). Vikavalo poistui aina hetken kuluttua ja tehot oalasivat. Alle puolella kaasulla kaikki toimi normaalisti vaikka kiihdytti enempikin kierroksia koneeseen. Huomiona että joka kerta kun vikavalo syttyi se tapahtui n. 1800 kierroksen kohdalla, testasin varmaan viisi kertaa ja joka kerta sama juttu. Tänään ajoin seuraavan kerran n. 70km ja vaikka miten testailin kaikki toimi normaalisti.
Viikon päästä jos kaveri kotona katsotaan olisko sielä nyt mitään vikakoodia, eka kerralla nerkkikorjaamo katsoi ja ei ollut. Mutta moottoria paremmin tuntevat, mitä tapahtuu kiihdyttäessä n. 1800 kierroksen kohdalla niin että isommalla kaasulla tuossa kohtaa syttyy joskus moottorin vikavalo? Tekisi mieli veikata likaantunutta/viallista anturia kun vika on satunnainen, muutoin toimii normaalisti. Jos tuo ei vikakoodiakaan kirjoita niin mistä anturista tuota lähtisi ekana kokeilemaan?
Toinen kerta n 600km myöhemmin itsellä, kiihdytys 60 -> 80 km/h ja valo syttyi kesken kiihdytyksen ja tehot pois. Hiljensin ja ennenkuin kerkesin bussipysäkille vikavalo sammui ja auto toimi taas normaalisti.
N. 400km myöhemmin kiihdyttäessä sama juttu, jatkoin pintakaasulla ja hetken päästä valo sammui ja tehot palasivat . Tällä kertaa vika tuli aina uudestaan jos kiihdytti kaasu pohjassa tai lähes pohjassa (ehkä 3/4 kaasua riitti). Vikavalo poistui aina hetken kuluttua ja tehot oalasivat. Alle puolella kaasulla kaikki toimi normaalisti vaikka kiihdytti enempikin kierroksia koneeseen. Huomiona että joka kerta kun vikavalo syttyi se tapahtui n. 1800 kierroksen kohdalla, testasin varmaan viisi kertaa ja joka kerta sama juttu. Tänään ajoin seuraavan kerran n. 70km ja vaikka miten testailin kaikki toimi normaalisti.
Viikon päästä jos kaveri kotona katsotaan olisko sielä nyt mitään vikakoodia, eka kerralla nerkkikorjaamo katsoi ja ei ollut. Mutta moottoria paremmin tuntevat, mitä tapahtuu kiihdyttäessä n. 1800 kierroksen kohdalla niin että isommalla kaasulla tuossa kohtaa syttyy joskus moottorin vikavalo? Tekisi mieli veikata likaantunutta/viallista anturia kun vika on satunnainen, muutoin toimii normaalisti. Jos tuo ei vikakoodiakaan kirjoita niin mistä anturista tuota lähtisi ekana kokeilemaan?
Comment