Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 5er
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 208
    • Savo

    #16
    Noniin, autoa käytetty pajalla ja viaksi paljastui virtalukon pohja (40€) http://bmwfans.info/original/E39/Lim...32/ill-32_0703 Nyt taas pelittää
    ex E60 530iA -07 M-Sport
    ex E39 528iA -99

    Comment

    • Eclipse
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 4

      #17
      Vanhan ketjun nosto, mutta se toivottavasti suodaan kun aihe vastaa.

      Itsellä on nyt E36 -95 oireillut automaatin osalta nyt kahdesti samaa valomerkkiä (keltainen hammasrataspyörä, huutomerkki sisällä). Aiemmin kun ajoin reilulla kaasulla 1-2 vaihteella keskustassa pidempää ylämäkeä. Eilen tuli sama oire kun ajoin reippaalla kaasulla jyrkän mutkan noin 50kmh vauhdissa. Valo sammuu välittömästi kun käyttää virtoja pois, eikä ole ilmennyt esim moottoritiellä, vaikka työmatkaa kertyy päivittäin se 50km edestakaisin.

      Mitähän tuolle kannattaisi tehdä? Öljyt voisi tarkistuttaa laatikosta, mutta tarvitaanko tähän valtuutettu huolto? Puoliso käytti puolestani autoa öljynvaihdossa ja samalla olisi automaatin öljyt tarkistettu niin kyseinen huoltamo ainakin sanoi, että merkkihuollossa pitäisi käyttää etteivät voi tehdä?

      Autossa siis perusautomaatti, ei tiptronickia yms.
      Last edited by Eclipse; 19-02-2008, 07:24.

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Eclipse View Post
        Vanhan ketjun nosto, mutta se toivottavasti suodaan kun aihe vastaa.

        Itsellä on nyt E36 -95 oireillut automaatin osalta nyt kahdesti samaa valomerkkiä (keltainen hammasrataspyörä, huutomerkki sisällä). Aiemmin kun ajoin reilulla kaasulla 1-2 vaihteella keskustassa pidempää ylämäkeä. Eilen tuli sama oire kun ajoin reippaalla kaasulla jyrkän mutkan noin 50kmh vauhdissa. Valo sammuu välittömästi kun käyttää virtoja pois, eikä ole ilmennyt esim moottoritiellä, vaikka työmatkaa kertyy päivittäin se 50km edestakaisin.

        Mitähän tuolle kannattaisi tehdä? Öljyt voisi tarkistuttaa laatikosta, mutta tarvitaanko tähän valtuutettu huolto? Puoliso käytti puolestani autoa öljynvaihdossa ja samalla olisi automaatin öljyt tarkistettu niin kyseinen huoltamo ainakin sanoi, että merkkihuollossa pitäisi käyttää etteivät voi tehdä?

        Autossa siis perusautomaatti, ei tiptronickia yms.
        Ne öljyt sielä on varmaan vähissä. Kaarteessa taso laskee ja sytyttää valon. Tosin en tiedä syttyykö kyseinen valo silloin kun öljyt on vähissä kun en ole tomaattia ikinä omistanut
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • Eclipse
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 4

          #19
          Originally posted by arska84 View Post
          Ne öljyt sielä on varmaan vähissä. Kaarteessa taso laskee ja sytyttää valon. Tosin en tiedä syttyykö kyseinen valo silloin kun öljyt on vähissä kun en ole tomaattia ikinä omistanut
          Näin itsekin arvelin ja kovasti toivon. Pitää soittaa lähihuoltoon ja kysäistä, josko saavat öljyt katsottua.

          Jos jollain on tietoa, tarvitaanko tuohon jotain erikoisavaajaa tai muuta omituista niin ilmoitelkaa.

          Comment

          • HIAB
            BTCF Member
            • Dec 2007
            • 340
            • Kajaani/Sotkamo

            #20
            [quote=Kon;456528]No nyt se sitten pamahti. Olin tänään risteyksessä (e39 523ia -96), automaatista S3 lukittu pesään ja kaasun kun murjaisin pohjaan niin pykälä hyppäsi pienen pamauksen saattelemana pois päältä ja auto jäi huutaan melkein kuin vapaalle. Prkl.

            Pitikö laatikko outoa ääntä ennen pamausta? Kolinaa tai vastaavaa kiihdytyksessä?
            325d e91 -07
            316i e46 -03
            318i e30 -88 (m20b20) ikuisuus projekti

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎