Vanhan ketjun nosto, mutta se toivottavasti suodaan kun aihe vastaa.
Itsellä on nyt E36 -95 oireillut automaatin osalta nyt kahdesti samaa valomerkkiä (keltainen hammasrataspyörä, huutomerkki sisällä). Aiemmin kun ajoin reilulla kaasulla 1-2 vaihteella keskustassa pidempää ylämäkeä. Eilen tuli sama oire kun ajoin reippaalla kaasulla jyrkän mutkan noin 50kmh vauhdissa. Valo sammuu välittömästi kun käyttää virtoja pois, eikä ole ilmennyt esim moottoritiellä, vaikka työmatkaa kertyy päivittäin se 50km edestakaisin.
Mitähän tuolle kannattaisi tehdä? Öljyt voisi tarkistuttaa laatikosta, mutta tarvitaanko tähän valtuutettu huolto? Puoliso käytti puolestani autoa öljynvaihdossa ja samalla olisi automaatin öljyt tarkistettu niin kyseinen huoltamo ainakin sanoi, että merkkihuollossa pitäisi käyttää etteivät voi tehdä?
Autossa siis perusautomaatti, ei tiptronickia yms.
Vanhan ketjun nosto, mutta se toivottavasti suodaan kun aihe vastaa.
Itsellä on nyt E36 -95 oireillut automaatin osalta nyt kahdesti samaa valomerkkiä (keltainen hammasrataspyörä, huutomerkki sisällä). Aiemmin kun ajoin reilulla kaasulla 1-2 vaihteella keskustassa pidempää ylämäkeä. Eilen tuli sama oire kun ajoin reippaalla kaasulla jyrkän mutkan noin 50kmh vauhdissa. Valo sammuu välittömästi kun käyttää virtoja pois, eikä ole ilmennyt esim moottoritiellä, vaikka työmatkaa kertyy päivittäin se 50km edestakaisin.
Mitähän tuolle kannattaisi tehdä? Öljyt voisi tarkistuttaa laatikosta, mutta tarvitaanko tähän valtuutettu huolto? Puoliso käytti puolestani autoa öljynvaihdossa ja samalla olisi automaatin öljyt tarkistettu niin kyseinen huoltamo ainakin sanoi, että merkkihuollossa pitäisi käyttää etteivät voi tehdä?
Autossa siis perusautomaatti, ei tiptronickia yms.
Ne öljyt sielä on varmaan vähissä. Kaarteessa taso laskee ja sytyttää valon. Tosin en tiedä syttyykö kyseinen valo silloin kun öljyt on vähissä kun en ole tomaattia ikinä omistanut
Ne öljyt sielä on varmaan vähissä. Kaarteessa taso laskee ja sytyttää valon. Tosin en tiedä syttyykö kyseinen valo silloin kun öljyt on vähissä kun en ole tomaattia ikinä omistanut
Näin itsekin arvelin ja kovasti toivon. Pitää soittaa lähihuoltoon ja kysäistä, josko saavat öljyt katsottua.
Jos jollain on tietoa, tarvitaanko tuohon jotain erikoisavaajaa tai muuta omituista niin ilmoitelkaa.
[quote=Kon;456528]No nyt se sitten pamahti. Olin tänään risteyksessä (e39 523ia -96), automaatista S3 lukittu pesään ja kaasun kun murjaisin pohjaan niin pykälä hyppäsi pienen pamauksen saattelemana pois päältä ja auto jäi huutaan melkein kuin vapaalle. Prkl.
Pitikö laatikko outoa ääntä ennen pamausta? Kolinaa tai vastaavaa kiihdytyksessä?
Comment