Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kon
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 2

    Automaatti temppuilee

    No nyt se sitten pamahti. Olin tänään risteyksessä (e39 523ia -96), automaatista S3 lukittu pesään ja kaasun kun murjaisin pohjaan niin pykälä hyppäsi pienen pamauksen saattelemana pois päältä ja auto jäi huutaan melkein kuin vapaalle. Prkl.

    Auto pyrkii ihan vähän eteenpäin D:llä, S4:llä ja S3:lla mutta kakkosella ottaa pykälän sisään normaalisti ja sen jälkeen kun veto on päällä niin vaihtaa myös vaihdekepistä ylöspäin normaalisti. Pakki toimii normaalisti, samoin P ja N. Mitään sivuääniä ei kuulu, kaikki on muuten normaalin oloista, öljyt ei ole tullu pihalle.

    Laakkosen huoltomies epäili puhelimessa, että vaihtohyrdauliikka olisi mennyt rikki? Mitä sitten tarkoittakin?

    Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Ja jo pahimpaan varautuen: kenellä kannattaa korjauttaa (itä-suomessa) tahi mistä kannattaa ostaa uusi käytetty laatikko? Saksastako?
    Täysillä kunnes pamahtaa
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    #2
    Taitaapi olla alumiinisia irto-osia lootassa nyt. Melko yleinen vika ZF5HP18:ssa.

    Laakkosen hepun kommentti on kyllä aika mielenkiintoinen
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • Kon
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 2

      #3
      Uskaltaako tuolla enään ajella ollenkaan? Laatikko taitaa olla uusissa joka tapauksessa, joten voiko sen ajaa loppuun kun sillä kuitenkin pääsee etenemään+
      Täysillä kunnes pamahtaa

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        Originally posted by Kon
        Uskaltaako tuolla enään ajella ollenkaan? Laatikko taitaa olla uusissa joka tapauksessa, joten voiko sen ajaa loppuun kun sillä kuitenkin pääsee etenemään+
        ei kannata ajaa ettei vaurioidu enempää, sen voi saada vielä kuntoon. uutena laatikko maksaa vitusti ja käytetyt voi olla paskoja jo valmiiksi.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Tuskin kannattaa edes yrittää korjailla. Käytetty takuukilometrilaatikko takuupurkamosta:
          www.varaosahaku.fi tai www.bildelsbasen.se

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Mikä lie ollut lopputulos threadin aloittajalle?
            Nooh.. samanlaisesta autosta on kyse, ei ongelmaa havaittu mutta tämä "trans program" siis se ns. ratasvalo syttyi tuossa steptronicin kans kikkaillessa. Tein moottorijarrutuksen kolmoselta kakkoselle, kiekatkaan ei varmaan ylittäneet 3000 r/min, ja tämän jälkeen huomasin tuon vikavalon. Perse jännittäen siitä sitten tietenkin eteenpäin, jatkoin edelleen stepin käyttöä mutta tuntui toimivan normaalisti. Sitten "D" päälle ja kaikki ok, käytti ihan kaikkia vaihteita normaalisti 1-5, pysähdyin kuitenkin ja sammutin auton röökipaussin ajaksi. Tämän jälkeen valo sammui ja edelleen toimii normaalisti. Pitäiskö tuota nyt käydä diagnosoimassa vai onko näissä sellaista että bitti menee välillä poikittain tms?
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #7
              Vastaanpas itse itselleni suomentamalla englanninkielisestä v. 2000 manuskasta:

              "Jos varoitusvalo syttyy tai check controliin ilmestyy viesti "TRANS. FAILSAFE PROG", vaihteistossa on toimintahäiriö.
              Pysäytä auto, valitse "Park", kytke käsijarru ja sammuta moottori (virta-avain asentoon 0). Käynnistä moottori muutaman sekunnin kuluttua. Jos varoitusvalo sammuu muutaman sekunnin kuluttua, on vaihteiston normaali toiminta palautettu. Voit jatkaa ajoa normaalisti.
              Jos varoitusvalo ei sammu, voit asettaa vaihdevalitsimen kaikkiin asentoihin. Auto kulkee eteenpäin kuitenkin rajoitetuilla vaihdevalinnoilla.
              Vältä näissä olosuhteissa äärimmäistä moottorin kuormittamista ja ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun BMW-keskukseen."

              Kiitos.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Vesku1
                Photographer
                • Jun 2005
                • 1401
                • Haukipudas

                #8
                Minkähän verran Kon:in bemarilla oli rullailtu kun lootan kans ongelmat alko?
                Tässä tapauksessa kyllä henkilön "allekirjotus" passaa ko nappi ottaan

                Eikö noissa automaateissa joissain tilanteissa tuppaa se kitkalevy siellä murenemaan ajan myötä ja sitä rataa laatikon toiminta nyt viimisenä paranee, voisko olla mitenkään mahdollista?
                Last edited by Vesku1; 11-11-2005, 19:47.

                Comment

                • LeWe
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 168

                  #9
                  [QUOTE=Kentsu]Vastaanpas itse itselleni suomentamalla englanninkielisestä v. 2000 manuskasta:

                  "Jos varoitusvalo syttyy tai check controliin ilmestyy viesti "TRANS. FAILSAFE PROG", vaihteistossa on toimintahäiriö.
                  Pysäytä auto, valitse "Park", kytke käsijarru ja sammuta moottori (virta-avain asentoon 0). Käynnistä moottori muutaman sekunnin kuluttua. Jos varoitusvalo sammuu muutaman sekunnin kuluttua, on vaihteiston normaali toiminta palautettu. Voit jatkaa ajoa normaalisti.

                  Tänään kävi just toi teksti näytössä. Risteysestä käännyin ilman luistonestoa
                  ja pienen luisun jälkeen naps olikin seuraava pykälä päällä. Vaihto oli kuin suorakytkentä askilla. PIM ja toi teksti vilkkumaan näyttöön. Ajelin vähän matkaa huoltikselle ns,löysällä askilla. Uudelleen startatessa teksti oli poissa, mut tuntui silti kuin aski olisi herkempi vaihtamaan(kuten sporttiasennossa). Onko kokemuksia Tartteeko viedä/tehdä huolto vai kovaa ajoa????

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Noh... mulla tuo vikavalo on syttynyt nyt yhteensä 3 kertaa reilun 5000 km:n ajon aikana. Aina ollut aski ainakin "viileä", jos ei hetimiten ajoon lähdön jälkeen, ja aina sattunut stepin käytön yhteydessä 2-3 vaihdon yhteydessä. En tiedä... kaikki ainakin tuntuu toimivan ja tuo "vika" on kadonnut sammutuksen jälkeen. En ajatellut tehdä erillistä diagnoosia ennen seuraavaa määräaikaishuoltoa n. kk:n kuluttua (tai ennen lootan pamahtamista )
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Päivitystä tähän aiheeseen... Ei ole tuo valo nyt syttynyt muutamaan tuhanteen ajokilometriin, mutta nyt tuli auto huollosta ja diagnoosista en saanut tämän kummempaa tietoa (eikä mitään vaihteistolle tehty):

                      EGS - Fault stored - Electronic transmission control ags 8.32.

                      Muut koodit samaan syssyyn vaikka ei tähän liittyisikään:

                      ZKE - 93 Central-locking drive, driver's door (tuttuja pakkasen ongelmia)
                      ZKE - 48 Potentiometer for interval time - Windscreen wash/wipe system zke (joskus olen huomannut ylimääräisen pyyhkäisyn)
                      KOM - Fault stored - Instrument cluster (Basic) kom (en ole huomannut vikaa)
                      EHC - Fault stored - Singe-axle air suspension EHC (korkeuden säätö, en ole huomannut vikaa).
                      Last edited by Kentsu; 04-02-2006, 12:19.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • 5er
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 208
                        • Savo

                        #12
                        Laitetaan tähän samaan topickiin. Omassa autossa ajotietokoneeseen tuli tänään teksti TRANS. FAILSAFE PROG ja turvatyynyn punainen merkkivalo alkoi palamaan, välillä kirkkaammin ja välillä haaleammin. Myös kaksi muuta merkkivaloa paloi keltaisena, muistaakseni abs ja dbc. Sekä radiosta katkes virrat mutta meni parin minsan kuluttua uudelleen päälle. Aluksi kuvittelen että laturi menossa mutta ei taida olla..
                        Jokohan automaatti alkaa leipoa vai antureita menossa
                        ex E60 530iA -07 M-Sport
                        ex E39 528iA -99

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by 5er View Post
                          Laitetaan tähän samaan topickiin. Omassa autossa ajotietokoneeseen tuli tänään teksti TRANS. FAILSAFE PROG ja turvatyynyn punainen merkkivalo alkoi palamaan, välillä kirkkaammin ja välillä haaleammin. Myös kaksi muuta merkkivaloa paloi keltaisena, muistaakseni abs ja dbc. Sekä radiosta katkes virrat mutta meni parin minsan kuluttua uudelleen päälle. Aluksi kuvittelen että laturi menossa mutta ei taida olla..
                          Jokohan automaatti alkaa leipoa vai antureita menossa
                          Mistä päättelit että ei ole laturissa vika? Entäs akku? Noi viat ei oikein liity toisiinsa eli luulisin jännitteessä olevan vikaa. Kaverin ex e34:ssa paloi mitkä valot sattuu mittaristossa kun laturi oli tulossa tiensä päähän
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by arska84 View Post
                            Mistä päättelit että ei ole laturissa vika? Entäs akku? Noi viat ei oikein liity toisiinsa eli luulisin jännitteessä olevan vikaa. Kaverin ex e34:ssa paloi mitkä valot sattuu mittaristossa kun laturi oli tulossa tiensä päähän
                            Voin kertoa lähes saman tarinan kaverin e36.Paloi vaikka mitä valoja.Uus laturi ja tais se ostaa myös uuden akun ja taas pelittää ja mitään ylimääräistä ei pala.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • 5er
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 208
                              • Savo

                              #15
                              Viimeyön oli akun johdot irti ja tänään testailin niin toimi taas ihan normaalisti. Pitää vielä käydä testauttamassa akun/laturin kunto.
                              ex E60 530iA -07 M-Sport
                              ex E39 528iA -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎