Originally posted by Kentsu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saksan kitkoilla kohti talvea?
Collapse
X
-
Tulipa viime talvena ajeltua jonkin verran ns. keski-euroopan nopeusluokkaan lukeutuvilla kitkoilla lumisissa ja jäisissä itä-Suomen olosuhteissa ja renkailla pärjäsi aivan kuten pitääkin talvirenkailla. Tosin autokin oli iso ja varmasti vakaa vaikka millä renkailla. Riippuu niin monesta tekijästä, yksikäsitteistä vastausta ei ole.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
suosittelen vaihtamaan! noi saksan kitkat on ns.all season renkaita,eli kumi seos on huomattavasti kovempi kuin "oikeissa"kitkoissa voi käydä kokeilemassa vaikka käsin on meeinaan niin selkeä ero!!
kaveri tossa pähkäili ajaako talven tollasilla vai ei niin kysyi rengas liikkeestä niin sanoivat sopivat jos ajaa vähän eikä huonossa kelissä!oli mukamas osto aikeissa!!
Ite ajelin omegalla viime talven ja vain kerran törmäsin tolppaan goodyear eagle ultra gripeillä(mallia saksan tuonti)!! tai sit oon vaan keskivertoa huonompi kuski!
Onneks ei ollu bemaria!!!!kantapään kautta!
1200gs adventure -08
318is class II -94
323i -84
320i/323i -85
320i/6 -81
325i coupe -92
A4 1.8tq -01 ???
ex.16 x BMW + paljon muita
Comment
-
-
Omassa tuonti e39:ssä tuli mukana Dunlopin Winter Sport M2:t, ja ne oli kyllä hengenvaaralliset. Niillä renkailla autosta tuli täydellisen tunnoton, ja puski joka helvetin risteyksessä. Jaksoin muistaakseni kuukauden yrittää, ja sitten kävisin hakemassa HKP4:t alle. Ehkä kokeilen vielä joskus (oikeita) kitkoja, kunhan toivun noista Dunlop Suicide Sport M2 kokemuksistani."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by jMhViime talvena muutama kuukausi Dunlop wintersporteilla, kuivalla pakkaslumella pito oli ihan kohtalainen mutta vähänkin kuluneilla ajourilla autosta tuli pulkka. Minkäänlaista "perstuntumaa" pidosta ei meinannut näillä kumeilla saada ollenkaan. Vaihdoin alle Hkpl neloset, nyt ei ole pidon eikä em. kahtiajakoisuuden kanssa ongelmia.
P.S. En suosittele 205/65-15 kokoa E39:n alle, auton mainio ajettavuus kärsii noilla pahemman kerran...kuten foorumilla on keskusteltukin.
Comment
-
-
Itselläni oli alla kesän nokia wr kitkat 195/15", lunta kun vähän tiputti niin jo pito hävisi kerralla. ehkä jossain helsingissä voi toimia, on entinen omistaja kuulemma ajanut talvella niillä juurikin pääkaupunkiseudulla.
Nyt on alla nokia Q kitkarenkaat 205/55R16 ja on jo vakaampi lumipinnalla.X5 E53 3.0d
Comment
-
-
Originally posted by DandyItsellä oli juurikin kyseisen koon hkpl 2:t alla viime talvena omassa e39 528:ssa ja pelasi todella hyvin. Ajettavuus oli hyvä niin maantiellä kuin kaupungissakin. Eli ei voi tosiaan yleistää.
Juu, eli en tarkoittanut että auto muuttuu 205/65-15 rengaskoolla huonoksi ajaa, mutta esim. väistötilanteessa auto nuljuaa melko paljon, maantienopeuksissa rattia hieman heiluttaessa ei tarkasta ajokäyttäytymisestä kyllä viitsi paljon kehuskella. Ero 235/45-17 renkaisiin on HUOMATTAVA. Plussana korkeassa profiilissa on kyllä se että, esim. tien halkeamat ei tule niin pahasti läpi.
Jos kokeilisi seuraavan talvirengashankinnan yhteydessä 16":n rengastusta, jos tuosta löytyisi se kultainen keskitie jolla auton käyttäytyminen pysyisi sille kuuluvalla tasolla.
..ja mitä on kenenkin mielestä "hyvä ajettavuus"? Makuja on varmasti useita.E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
-
Ei tietenkään voi yleistää ja itselläni ihan normaalia ja suht rauhallista ajelua. Siinä toimi tasaisen varmasti. Kesärenkailla tulee sitten ajettua kovemmin, jolloin erot tulevat varmasti paremmin esiin.
Omat kokemukset matalaprofiilirenkaista talvella eivät ole mitään hyviä. Mieluummin ajelee normaaleilla ja rumilla peruskumeilla...
Comment
-
-
Just. Mulla kans on kitkat, ja ne oli ainoat renkaat mitä Saksasta tuodussa autossa oli. Ja pintaa niissä ois vaikka muille jakaa. Vaan eilen sai kyllä ajaa kieli keskellä suuta kun meinasi perä lähteä alta joka mutkassa jos kaasua painoi. H:t ne muistaakseni on.
Tosin, olen aika hyvin tottunut tuota autoa kenkimään, joten sinällään ei kai ihme jos nyt tuntuu että pitää niin varoen ajaa.
Tänään ei enää ollut läheskään yhtä liukasta kun töihin ajelin. Peräkin pysyi ihan hyvin jo alla.
Ajattelin koittaa nyt jonkun aikaa josko noilla tämän talven pärjäisi. Käyn sitten ostoksilla jos tuntuu ettei tuosta mitään tule.
Comment
-
-
ÄLÄ KÄYTÄ SAKSANKITKOJA...
Itse en uusia talvikumeja viitsinyt viime talvena ostaa kun hommasin coupen "projektiksi", joten saksankitkat sai jäädä alle, muutaman viikon välillä sillä päristelin ja yhtenä lauantaina kopsahti puuhun, kyseessä oli automaatti niin ei saanu vetoakaan pois siinä kiireessä kun perä lähti alta, 60 km/h. Eli tarkoitan että ei ne sovellu kuin kesäkumeiksi, poltettavaksi.. Suoraan mentäessä pitoa oli jotenkuten, mutta sivuttaispitoa 0.Audi A4 Avant 2.7BITURBO
Bmw 740 E38
Comment
-
-
Se on juuri näin. Sitten jos=kun näillä nastattomilla "koppuroilla" kiesi lähtee alta, lähtee se todellakin huolella ja tilannetta ei enään ratin takaa pelasteta.
Ne voi suoraan ajaessa tuntua jopa petollisen hyviltä, mutta pito luistossa tai jarrutuksessa on kutakuinkin nolla niissä olosuhteissa joissa talvirengasta oikeasti tarvittaisiin.
Comment
-
-
Nyt on sitten päivä ajeltu noilla "saksankitkoilla" . Ja kokohan oli 235/45/17 edessä ja 255/40/17 takana.
Hyviltä nuo tuntuvat ja pitävätkin ihan hyvin. Ainoa miinus on pito kotipihan luiskalle ajettaessa(helposti sutii).
Kokeilin illalla jäisellä tiellä jarrutuksia eikä tuo hävinnyt yhtään nastarenkaiselle Puntolle.
Comment
-
Comment