Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i -> 318is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maxiumdamage
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 71

    318i -> 318is

    kokeilin searhilla mutta ei oikein löydy mitään tarkkaa infoa mitä kaikkea eroavaisuuksia on ja mitä pitää vaihtaa. Elikkäs jos nyt vaihdan koneen is:stä niin mitä kaikkea pitää vaihtaa?`meneekö laatikko,kestääkö perä? eli vaihtoon menee kone tietenkin,apulaitteet, mitä kaikkia sähköistä joutuu vaihtaa? ja tietekin pakoputkisto ja laittaa levyjarrut taakse?
    auto on e36 -93 ja pitäsi sitten tekniikkaa löytää suurinpiirtein samanikäisestä is:stä, saa tarjota jos löytyy...
    onko is:ssä akku takakontissa? ja pitääkö nyt sitten vaihtaa bokseja sun muuuta sähköä kuinka? ja missä ne kaikki sijaitsee? ettei tarvitse sisustaan asti purkaa...
    ----E36----
    BMW 318i ja BMW 325i Coupe
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #2
    Mulla on ainakin -93 iS Coupéssa akku konehuoneessa. Muihin kysymyksiin en tiedä vastausta.

    Tutki eroavaisuuksia tuolta: http://www.realoem.com/bmw
    Last edited by Ha2; 25-10-2005, 11:35. Reason: lissää tekstiä
    E61 525d LCI

    Comment

    • Jusaba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 613
      • Joensuu

      #3
      Onko tuossa touhussa mitään järkeä..? Menee varmasti vähän vaikeaksi.. Myö hiiteen se mopo ja osta ei ihan niin mopo tilalle..
      MB


      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

      Comment

      • jmn78
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 117
        • uusimaa

        #4
        Originally posted by Maxiumdamage View Post
        kokeilin searhilla mutta ei oikein löydy mitään tarkkaa infoa mitä kaikkea eroavaisuuksia on ja mitä pitää vaihtaa. Elikkäs jos nyt vaihdan koneen is:stä niin mitä kaikkea pitää vaihtaa?`meneekö laatikko,kestääkö perä? eli vaihtoon menee kone tietenkin,apulaitteet, mitä kaikkia sähköistä joutuu vaihtaa? ja tietekin pakoputkisto ja laittaa levyjarrut taakse?
        auto on e36 -93 ja pitäsi sitten tekniikkaa löytää suurinpiirtein samanikäisestä is:stä, saa tarjota jos löytyy...
        onko is:ssä akku takakontissa? ja pitääkö nyt sitten vaihtaa bokseja sun muuuta sähköä kuinka? ja missä ne kaikki sijaitsee? ettei tarvitse sisustaan asti purkaa...
        E30 318is on ns "samalla alustan ja voimansiirron" osilla kuin 325. Eli "tosi isot" levyt edessä ja levyjarrut takana jne.
        Perä on ns pikkuperä ja tiheämmin välitetty kuin 325:ssa. Lain mukaan vertailu autoksi tulee mielestäni 325, joten siinäkin suhteessä joudut vaihtamaan jarrut, tolpat jne.
        Sähköistä en ole ihan varma, mutta oman kokemuksen mukaan (kun bemarissa se järkevä pyöreä liitin mistä katkeaa moottorin johtosarja) ei suuria muutoksia tarvitse tehdä jos mitään.
        Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by jmn78 View Post
          E30 318is on ns "samalla alustan ja voimansiirron" osilla kuin 325. Eli "tosi isot" levyt edessä ja levyjarrut takana jne.
          Perä on ns pikkuperä ja tiheämmin välitetty kuin 325:ssa. Lain mukaan vertailu autoksi tulee mielestäni 325, joten siinäkin suhteessä joudut vaihtamaan jarrut, tolpat jne.
          Sähköistä en ole ihan varma, mutta oman kokemuksen mukaan (kun bemarissa se järkevä pyöreä liitin mistä katkeaa moottorin johtosarja) ei suuria muutoksia tarvitse tehdä jos mitään.
          Tosin tässä käsittääkseni ei kysytty E30-korimallista, vaan aloittajalla on E36 lähtökohtana. Käsittääkseni E36 318iS:ssä perä on vielä pikkuperä, eli typ168.
          Last edited by ka00z; 22-07-2010, 14:56.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎