Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaasari ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • V7lle
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1159
    • Vantaa

    Kaasari ongelma

    Elikkä tällänen kaasari ongelma tuli ku vähän aikaa sit putsasin kaasarin suuttimet ja siin sitten unohtu kattoo miten ne suuttimet oli siinä alunperin...tietenkin sitte ne laitoin miten sattu takas ja siinä sit alko 16 litraa syömään satasella siinä sitten vaihdoin niiden paikkoja mut taitaa sama ongelma siel jatkuu..

    että olisko jollain jotain purkukuvaa tai vastaavaa että miten ne suttimet kuuluu olla? Kaasari on webberin ja kuuluu e30 vm 86 316 1.8 kaasarikoneeseen

    kellään tietoo noista suuttimien paikoista siis?
    sigpic

    http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    rolf

    Mahtaakohan se kaasari nyt sitten olla DGV, DMTL vai joku aivan muu?
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • V7lle
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1159
      • Vantaa

      #3
      no ku sitä kun en tiiä ku siinä ei lukenu ku webber..e imitään muuta
      sigpic

      http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by V7lle
        no ku sitä kun en tiiä ku siinä ei lukenu ku webber..e imitään muuta
        Ei siinä luekkaan, vaan sun täytyy sen kyljessä olevan koodin perusteella suorittaa Googletus...
        Tai sitten otat kuvan tänne foorumille...


        EDIT: Toivottavasti siinä lukee Weber eikä Webber.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • V7lle
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1159
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by kaol
          Ei siinä luekkaan, vaan sun täytyy sen kyljessä olevan koodin perusteella suorittaa Googletus...
          Tai sitten otat kuvan tänne foorumille...


          EDIT: Toivottavasti siinä lukee Weber eikä Webber.
          no ei siinä mitään muuta koodia ole ku se teksti WEBER...voin mä jotain kuvii ottaa huomen valosaan aikaan...
          sigpic

          http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

          Comment

          • superfast
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 567
            • Kurikka

            #6
            mulla oli ainakin siinä dgv:ssä kuskin puolelta katsotuna teksti DGV 32/36
            E60 525 Msport
            E36 318ti compact

            Comment

            • V7lle
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1159
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by superfast
              mulla oli ainakin siinä dgv:ssä kuskin puolelta katsotuna teksti DGV 32/36
              katoin joka puolelta mutta mitää ei näkyny mistä helvetistä nyt saan tiedon mihin mikäkin suutin kuuluu ei viittis kokeilemalla rupee selvittää ku nyt jo syö 16 litraa satasel
              sigpic

              http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2539
                • .

                #8
                Älä itke ruma lapsi, ota rusina!!!

                Originally posted by V7lle
                katoin joka puolelta mutta mitää ei näkyny mistä helvetistä nyt saan tiedon mihin mikäkin suutin kuuluu ei viittis kokeilemalla rupee selvittää ku nyt jo syö 16 litraa satasel
                Siinä kaasuttimen laipassa mistä se tulee kiinni imusarjaan on yhdessä kohtaa kirjoitettu selvästi mikä se on. Putsaa sitä vähän niin näet.
                Ei ole paljon vaihtoehtoja, dgv, dmtl, dcd? Tod. näk. dmtl mikä on 316:n korvauskaasutin. Täältä saat räjäytyskuvia eri webereihin. Dmtl:ää tuolla ei ole, mutta 34 dmtr on aika liki samanlainen. Löytyy myös selitykset osille. Jos ei vieläkään aukea, niin ota siitä purkista kuva ja laita tänne niin otetaan selvää mikä se on.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • V7lle
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1159
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Freak
                  Siinä kaasuttimen laipassa mistä se tulee kiinni imusarjaan on yhdessä kohtaa kirjoitettu selvästi mikä se on. Putsaa sitä vähän niin näet.
                  Ei ole paljon vaihtoehtoja, dgv, dmtl, dcd? Tod. näk. dmtl mikä on 316:n korvauskaasutin. Täältä saat räjäytyskuvia eri webereihin. Dmtl:ää tuolla ei ole, mutta 34 dmtr on aika liki samanlainen. Löytyy myös selitykset osille. Jos ei vieläkään aukea, niin ota siitä purkista kuva ja laita tänne niin otetaan selvää mikä se on.
                  no suuttimissa lukee jotain tekstii että auttaako se jos kerron mitä merkintöi niis on? ja täytyy yrittää viel päivänvalos ettii sitä merkintää
                  sigpic

                  http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2539
                    • .

                    #10
                    Originally posted by V7lle
                    no suuttimissa lukee jotain tekstii että auttaako se jos kerron mitä merkintöi niis on? ja täytyy yrittää viel päivänvalos ettii sitä merkintää
                    Siinä suuttimessa on lukema miten iso se suutin on esim. 150 on 1,5 milliä jne. Ei niitä suuttimia kovin sekaisin saa eli tyhjäkäyntisuutinta et saa pääsuuttimen paikalle tai vastoinpäin. Ainoastaan kurkkujen välillä ne voi vaihtua. Mites bensapinnan korkeus? Onko säädetty? Säädetty pieleen?

                    Kerro vain millaisia suuttimia ne on. En tiedä onko siitä apua, kun ei tiedä mistä suuttimesta on kyse, mutta kuitenkin.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • V7lle
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1159
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Freak
                      Siinä suuttimessa on lukema miten iso se suutin on esim. 150 on 1,5 milliä jne. Ei niitä suuttimia kovin sekaisin saa eli tyhjäkäyntisuutinta et saa pääsuuttimen paikalle tai vastoinpäin. Ainoastaan kurkkujen välillä ne voi vaihtua. Mites bensapinnan korkeus? Onko säädetty? Säädetty pieleen?

                      Kerro vain millaisia suuttimia ne on. En tiedä onko siitä apua, kun ei tiedä mistä suuttimesta on kyse, mutta kuitenkin.
                      joo tota huomen voin kertoo mitä lukemii suuttimes on.. ja miten kahdella eri taval ne on vaihtanu paikkaa mut kumpikaan ei ole auttanu..huomen pistän kuvaa jos apua olis
                      sigpic

                      http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                      Comment

                      • V7lle
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1159
                        • Vantaa

                        #12
                        elikkä kaksi keskmmäistä eli pidempää suutinta ovat lukemiltaan F38 ja F22 ja pienemmät suuttimet lukemiltaan 50 ja 70.

                        Tässä järjestyksessä kokeiltu: 50-F38-F22-70 ja 50-F22-F38-70 mutta kumpikaan järjestys ei ole oikea

                        eli suuttimet ovat keulasta tuulilasiin päin tuossa järjestyksessä.

                        Kyseessä siis WEBERIN 2 kurkkuinen kaasari
                        sigpic

                        http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                        Comment

                        • Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2539
                          • .

                          #13
                          Originally posted by V7lle
                          elikkä kaksi keskmmäistä eli pidempää suutinta ovat lukemiltaan F38 ja F22 ja pienemmät suuttimet lukemiltaan 50 ja 70.

                          Tässä järjestyksessä kokeiltu: 50-F38-F22-70 ja 50-F22-F38-70 mutta kumpikaan järjestys ei ole oikea

                          eli suuttimet ovat keulasta tuulilasiin päin tuossa järjestyksessä.

                          Kyseessä siis WEBERIN 2 kurkkuinen kaasari
                          Tuo weberin 2-kurkkuinen kaasari ei sano kovinkaan paljoa, kun Weber on tehnyt varmaan useaman kymmenen erilaista 2-kurkkuista kaasutinta. Siinä laipassa on merkintä. Sekin auttaisi jos ottaisit kuvan siitä vermeestä ja kuva ilman kantta niin näkisi ne suuttimien paikat.

                          Nuo 50 ja 70 sopisivat olemaan tyhjäkäyntisuuttimet ja F22 sekä F38 suutinputket, kun ovat pitkiäkin. Kuvassa numero 10. Suutinputkien alapäässä on pääsuuttimet. Kuvassa numero 11. Semmoiset pienet, jotka lähtevät vetämällä irti. Niissä on lukemat, jotka kertovat varsinaisen suuttimen koon. Mutta jos et ole niitä irroittanut ja kaikki eri variaatiot kokeillut, niin vika on jossain muualla. Onko se bensapinnan korkeus tarkistettu? Oikeaa kohon korkeutta en osaa sanoa tältä istumalta. Esim. Free Technics voisi auttaa tässä asiassa. Koho numero 5. Jos pinta liian korkealla, seos rikastuu ja kulutus kasvaa. Entäs neulaventtiili? Neulaventtiili numero 8. Se on kohokammiossa jota koho liikuttaa ylös alas eli sulkee bensan tuloa kohokammioon. Jos neulaventtiili vuotaa, niin kaasutin alkaa tulvimaan, joko sisään tai ulospäin. Mahdollisuuksia on paljon. Onko se toiminut hyvin ennen aukaisua? MItä sille on tehty? Vika mahdollisesti muualla kuin kaasuttimessa?

                          Ps. Toivottavasti kaasuttimesi on kuvan kaltainen...
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • V7lle
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1159
                            • Vantaa

                            #14
                            toimi normaalisti ennen kaasarin putsausta eli otettiin suuttimet irti ja putsattiin ne..samal otettiin tiivisteet irti ja putsattiin ne.. kaasari on kuvanmukainen..ainakin siltä näyttää

                            mä yritän saada otettua kuvan siitä että näkis sen..mut eihän siinä voi mitään muuta olla ku että jotku suuttimet vääräl paikal??
                            pitäiskö noi 50 ja 70 suuttimet vaihtaa puolta..siis keskenään paikkaa?
                            sigpic

                            http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by V7lle
                              toimi normaalisti ennen kaasarin putsausta
                              Legendaarista.

                              "if it's not broken, don't fix it"
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎